آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی:

رسالتی دو بعدی بر دوش پیامبر اکرم(ص)

مراسم عزاداری و سوگواری دهه آخر صفر با سخنرانی حضرت آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس در محل سپاه امام رضا علیه السلام برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۸۱۳۹۷
|
۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس در مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر در محل سپاه امام رضا علیه السلام اظهار داشت:مبدا تمام اذیت ها و آزارها که عزیزان پیامبر اکرم طی سالهای بسیار تحمل کردند همین روز بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: از روز اول بعث پیامبر ، رسالتی دو بعدی بر دوش رسول خدا بود.

وی افزود: بعد ابتدایی پیامبر ابلاغ وحی بود و چنین شد که قرآن پس از نزول بر قلب پیامبر توسط ایشان به مسلمانان ابلاغ فرمودند.

امام جمعه مشهد مقدس ادامه داد: بعد دوم رسالت پیامبر مدیریت جامعه و بشر بود؛ از روزهای ابتدایی مبعوث شدن پیامبر هیچکس با این موضوع مخالفتی نداشتند اما تمامی مخالفت های صورت گرفته با پیامبر توسط سران قریش، موضوع رسالت پیامبر در هدایت جامعه بود.

علم الهدی ادامه داد: تمام رویارویی کفار قریش از ابتدا با پیامبر انجام دادند بر سر بعد دوم رسالت پیامبر بود. آنها تمامی مطامع و منافع خود را در بعد دوم پیامبر در خطر می دیدند و می‌دانستند که قدرت های قبیله ای از بین می رود و در راهی که پیامبر به پیش میبرد همه آدم ها با یکدیگر برابر هستند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: آنها می دانستند که با مدیریت پیامبر بر جامعه بسیاری از قدرت های حکومتی را از دست میدهند و این موضوع برای آنها قابل هضم نبود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها