خبرهای داغ:

وقف یکی از مترقی‌ترین نسخه‌های شرع مقدس و فقه اسلامی است

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان گفت: وقف یکی از مترقی‌ترین نسخه‌های شرع مقدس و فقه اسلامی است که موجب می‌شود پرونده اعمال انسان تا روز قیامت باز بوده و نتیجه اعمال واقفین در پرونده اعمالشان ثبت و ضبط گردد.
کد خبر: ۹۳۸۱۷۷۵
|
۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷

وقف یکی از مترقی‌ترین نسخه‌های شرع مقدس و فقه اسلامی استبه گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان به میزبانی دفتر خود که به مناسبت دهه وقف صورت گرفت، اظهار کرد: این نسخه مترقی در ادیان دیگر کمتر دیده شده است و متدینین باید به خوبی از این ظرفیت استفاده کنند.
او افزود: مسئولین نیز باید در جهت توسعه و گسترش این فرهنگ بیش از پیش فعالیت نمایند.
نماینده، ولی فقیه در استان سمنان تصریح کرد: باید جهت معرفی بیش از پیش ظرفیت وقت به اقشار مختلف جامعه تلاش کنیم.
وی عنوان کرد: متدینین باید بدانند که اگر به دنبال روشی برای جاودانه کردن نام و یاد خود هستند، یکی از بهترین نسخه‌های موجود وقف است.
حجت الاسلام والمسلمین مطیعی گفت: باید تلاش کنیم تا با شفاف‌سازی در درآمد و نحوه هزینه کرد عواید موقوفات و اجرای نیات واقفان خیراندیش، اعتماد مردم را بیش از پیش به این سنت حسنه جلب کنیم.
نماینده، ولی فقیه در استان سمنان بیان کرد: از دیگر نکاتی که باید به خوبی در مدیریت موقوفات رعایت شود، اجرای دقیق منویات واقفین و هزینه عواید موقوفات در راستای نیت واقف است.
نماینده، ولی فقیه در استان سمنان افزود: در این زمینه اوقاف به خوبی عمل می‌کند و لازم است متولیان امر در این مهم دقت کافی را داشته باشند.
او افزود: افرادی که به عنوان مستاجر املاک و اموال موقوفه را در تصرف دارند نیز موظفند حقوق موقوفات را به خوبی رعایت کرد و اجاره بهای موقوفات در اختیار خود را به نرخ عادله روز پرداخت کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار