مسئول سازمان بسیج مداحان استان سیستان و بلوچستان:

هفته وحدت ابتکار حضرت امام برای خنثی سازی توطئه های تفرقه افکنانه استکبار بود

جامعی گفت: موفقیت مسلمانان در جوامع امروزی که استکبار جهانی با تمام توان، جهان اسلام و برخی کشورهای اسلامی را نشانه گرفته، در گرو توجه به همبستگی و وحدت اسلامی است.
کد خبر: ۹۳۸۳۵۸۲
|
۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان با اشاره به این مطلب که وحدت به معنای نزدیک شدن افکار و اندیشه ها و هماهنگی در باورها و تفکرات است، گفت: بر این اساس، وحدت به معنای حرکت در مسیر وحدانیت، همبستگی و یکی شدن می‌تواند برای نیل به اهداف دشوار که گاهی ناممکن به نظر می رسد گشاینده مسیر و آغازگر حرکت باشد.

وی اضافه کرد: یکی از زیباترین و والاترین واژه ها، واژه وحدت و برادری است، برادری و وحدتی که پیامبر رحمت در استمرار رسالت دیگر انبیای الهی برای جوامع بشری به ارمغان آورده است.

محمد جواد جامعی در ادامه افزود: وحدت در جهان معاصر که در آن درگیری و نزاع و تقابل و تضاد جوامع انسانی را فراگرفته و اجتماعات انسانی را مستهلک ساخته و برای رسیدن به اهداف والای انسانی و تحقق وعده های الهی، فارغ از هر مذهب، گرایش، نژاد و قومیتی، فرایندی گریزناپذیر و راه نجات از استعمار و گریز از استکبار است.

این مسئول با تاکید بر این مطلب که  وحدت واژه مشترک میان انسان های آزادیخواه جهان و راه گریز از بهره کشی و نجات از مهلکه تفرقه و نفاق است چرا که اختلافات مذهبی در طول تاریخ حساسیت ها و تعصبات خاصی که اقشار مختلف مردم در تمامی ادیان نسبت به آن داشته اند زمینه بسیاری از تفرقه افکنی ها برای استثمار ملت ها بوده است، ادامه داد: هرجا وحدت و یکپارچگی در میان مذاهب مختلف ادیان به ویژه مسلمانان شکل گرفته امکان استثمار و سلطه بر مردمان بسیار کمتر شده است.

جامعی تصریح کرد: امام راحل بزرگترین منادی وحدت در عصر حاضر است و بدون شک بارزترین نماد وحدت در عصر حاضر، پیشنهاد وحدت میان پیروان دو مذهب بزرگ دین اسلام یعنی شیعه و سنی بوده است و این اندیشه بزرگ در طول تاریخ از سوی انبیای الهی و امامان معصوم مطرح شده است اما امام راحل در قرن حاضر مهمترین منادی آن است.

وی اذعان داشت: حضرت امام خمینی(ره)که ایجاد تفرقه مذهبی میان شیعه و سنی را محصول دست های پلید استکبار و اجانب می دانست گسترش اخوت دینی میان پیروان تمامی مذاهب را به عنوان فرصتی برای رفع اختلافات و تضادها دانسته و با آگاهی از اثرات ویرانگر این اختلافات، پیروان مذاهب تشیع و تسنن را از آن بر حذر داشته و به برادری و رفتار نیک با همدیگر سفارش فرموده است
و
هفته وحدت را نمادی برای دوری از تعصبات مذهبی و اختلافات جزئی میان پیروان دین اسلام قرار داد.

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در ادامه افزود: وحدت جهان اسلام، مقوله اي است كه از ديرباز مورد توجه بسياري از انديشمندان ديني بوده و همواره راه كارهايي براي برقراري آن ارائه شده است، اگرچه توجه به اين مسئله همواره داراي فراز و نشيب بوده و برخي در اين بين دچار افراط و برخي ديگر دچار تفريط شده اند، ولي در موقعيت كنوني كمتر كسي مي تواند اهميت وحدت را انكار نمايد. وحدت نتايج و منافع فراواني براي جهان اسلام و مسلمانان دارد ولي در اين بين تـأثير آن بر بيداري اسلامي از اهميت ويژه اي برخوردار است.

وی در ادامه گفت : بزرگان و انديشمندان فريقين هميشه بر ارتباط مستقيم وحدت و بيداري اسلامي تأكيد ويژه داشته اند. طلايه داران تقريب مذاهب اسلامي نيز همواره از ميان مناديان وحدت و بيداري اسلامي ظهور كرده اند. بيداري اسلامي در كنار وحدت و تقريب مذاهب بيشترين تأثيرگذاري را بر قدرت جهان اسلام در دو بعد منطقه اي و جهاني داشته است. در اين ميان نقش عالمان و نخبگان مسلمان اهميت بيشتري دارد. بنابراين معرفي ديدگاه هاي وحدت گرايانه و تقريبي بزرگان فريقين به جوامع اسلامي امري ضروري است تا مسلمانان بيش از اين به اهميت وحدت و بيداري و تأثيرات سوء تفرقه پي برده و تلاش و همتي مضاعف را براي دست يابي به وحدت و هم بستگي و بيداري جهان اسلام به كارگيرند

محمد جواد جامعی گفت: هفته وحدت ابتکار حضرت امام (ره) برای خنثی سازی توطئه های تفرقه افکنانه استکبار بود.

این مسئول اظهارداشت: همبستگی و انسجام ملی کلید رفع مشکلات و توسعه پایدار در جامعه است از این رو باید مسئولان در این برهه از زمان برای خنثی کردن نقشه های دشمنان با همبستگی و وحدت در جهت زنده ماندن آرمان های انقلاب و نظام اسلامی گام بردارند.

جامعی ادامه داد: موفقیت مسلمانان در جوامع امروزی که استکبار جهانی با تمام توان، جهان اسلام و برخی کشورهای اسلامی را نشانه گرفته، در گرو توجه به همبستگی و وحدت اسلامی است.

وی با تاکید بر این مطلب که وحدت شیعه و سنی از اندیشه هایی است که بخصوص در دوران معاصر و همزمان با مشکلات سیاسی و بین المللی مسلمانان مطرح شده و راهبردهای مقام معظم رهبری نیز در این زمینه باعث نزدیکی و همبستگی بیشتر شیعه و سنی برای شکست دشمنان اسلام شده است و این همبستگی و نزدیکی در هفته وحدت به اوج خود رسیده است، اظهار داشت: حضرت محمد(ص) شخصیت بزرگ عالم خلقت، به عنوان بهترین و بزرگترین عامل اشتراک مسلمانان به شمار می رود و هفته وحدت که به یمن ولادت ایشان نامگذاری شده است آرمانی والا و قابل ستایش است که مذاهب اسلامی در سایه آن می توانند به دور از اختلاف ها به اتحاد و یگانگی دست یابند و محور وحدت عالم اسلام وجود مقدس پیغمبر(ص)است که به عنوان پیام آور اخلاق، صلح و دوستی و همبستگی میان مذاهب و جوامع اسلامی مطرح می شود.

وی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری نسبت به پیام نورانی امام(ره) و تاسیس مهم «هفته وحدت »احساس نیاز می کنیم، به نقشه ها و توطئه های دشمنان به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای کشورهای اسلامی اشاره کرد و یادآورد شد: امروز بزرگترین و مهمترین آرمان های جهان اسلام، با وحدت و گردآمدن حول محور اسلام، پیامبر(ص) و تعالیم نورانی آن حضرت محقّق می شود و لذا باید با تمام قدرت به دنبال تحقق این امر بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار