خبرهای داغ:
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین؛

آموزش و اطلاعات، دومولفه مهم در حوزه پدافند

آصفی گفت: امروز موضوع آموزش و اطلاعات دو بحث مهم در خصوص پدافند است تا با استفاده از این دو مولفه مهم بتوان در مواقع بحران بر پیامد اتفاقات غلبه کرد.
کد خبر: ۹۳۸۶۳۶۵
|
۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، نشست کارگروه تخصصی امداد و نجات در پدافند غیر عامل با حضور مسئولان استانی در سالن جلسات جمعیت هلال احمر قزوین برگزار شد.

حسن آصفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در این مراسم با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل در جامعه بیان کرد: موضوع پدافند تمام امور زندگی مردم را شامل می شود و در بسیاری از اتفاقاتی که رقم می خورد برای نجات یک انسان هزینه های زیادی صرف می شود.

وی گفت: در موضوع پدافند نیز با بروز یک حادثه، اتفاقات زیادی برای مردم ایجاد می شود لذا در بحث پدافند نیاز به جلسات مستمر و مثمر ثمر با حضور تمام دستگاه ها است تا به طور شفاف عملکرد دستگاه ها در این زمینه پیگیری شده و منتج به نتایج خوب شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین با اشاره به صنعتی بودن استان قزوین اظهار کرد: بسیاری از شرکت های شهرک های صنعتی به دلیل وجود مواد خطرناک، دارای شرایط خاص زیست محیطی هستند اما هنوز اطلاعات شفافی از این فضا وجود ندارد و لازم است تا این اطلاعات احصا شود.

آصفی عنوان کرد: امروز موضوع آموزش و اطلاعات دو بحث مهم در خصوص پدافند است تا با استفاده از این دو مولفه مهم بتوان در مواقع بحران بر پیامد اتفاقات غلبه کرد.

وی افزود: از طرفی استان قزوین در مسیر تردد استان های شمالی و غربی است و حمل مواد خطر آفرین در محورهای مواصلاتی می تواند تهدید برای استان باشد لذا نیاز است تا اقدام علمی انجام شود. در حالی که هنوز اقدام آکادمیک و علمی برای مواجه و برخورد با اتفاقاتی از این دست نداشته ایم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین تصریح کرد: با برنامه ریزی دقیق و تخصصی باید بتوانیم به نتایج مناسبی جهت آمادگی و برخورد با اتفاقات دست یابیم. خوشبختانه قدم اول یعنی احصا مشکلات برداشته شده و در حال حاضر آموزش و نحوه مواجهه با مشکلات و تجهیزات لازم از مهمترین نیازهای روز می باشد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها