مراسم عطر افشانی قبور مطهر شهداء گمنام،در دیّر برگزار شد

در اولین روز از آغاز هفته بسیج با حضور امام جمعه محترم شهر دیّر،فرماندار شهرستان دیّر،مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان دیّر و جانشین فرماندهی سپاه این شهرستان و پیشکسوتان بسیجی با حضور در گلزار شهداء گمنام این شهر ضمن ادای احترام به به مقام شامخ شهدا دفاع مقدس،مزار شهداء را غبار روبی و عطر افشانی کردند.
کد خبر: ۹۳۹۱۵۵۵
|
۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵

مراسم عطر افشانی قبور مطهر شهداء گمنام،در دیّر برگزار شد

 به گزارش خبرگزاری بسیج از دیّر شرکت کنندگان در این آئین، ضمن قرائت فاتحه و نثار صلوات به ارواح طیبه شهدا و امام راحل با آرمان های شهدا و انقلاب و رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق کرده و بر ادامه راه شهیدان تاکید کردند.

در این آئین امام جمعه محترم شهر دیّر با ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بسیج به ویژه پنجم آذرماه گفت:فرصت خوبی است که همه ی ما در هفته بسیج قدردان همه ی ایثارگران و رزمندگان و آزادگان و جانبازان و از همه ی کسانی که در هشت سال دفاع مقدس در مقابل دشمنان قد علم کردند باشیم. همچنین خانواده های معظم شهداء و ایثارگران که چون اگر صبر آنها نبود اگر همراهی آنها نبود یقینا حضور پرشور رزمندگان که در جبهه داشتند، این حضور را ما شاهد نبودیم،این روحیات و معنویات بود که باعث پیروزی ما شد.

مراسم عطر افشانی قبور مطهر شهداء گمنام،در دیّر برگزار شد

سیدعلی حسینی اظهار کرد: ما امروز در اولین روز از هفته بسیج آمدیم در کنار تربت پاک شهداء که تجدید میثاق داشته باشیم که راه شما را ادامه خواهیم داد و آن اهداف والا و آرمان مقدسی که شما داشتید تعقیب خواهیم کرد.

حسینی بیان کرد: تشکیل و تاسیس بسیج به فرمان امام رضوان الله تعالی علیه که به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب این بسیج یکی از یادگارهای ماندگار امام راحل و عظیم الشان ما است،آن پیر فرزانه با درایت و آینده نگری که داشتند در تاسیس نهادهایی که امروز ما می دانیم که چقدر برای این نظام اهمیت دارند،تاسیس سپاه در کنار ارتش،تاسیس بسیج و دیگر نهادهای انقلابی،این ها از درایت های حضرت امام است لذا یاد و خاطره امام راحل و عظیم الشانمان،موسس بسیج را گرامی میداریم.

مراسم عطر افشانی قبور مطهر شهداء گمنام،در دیّر برگزار شد

حسینی افزود: در زمان دفاع مقدس عظمت کار شما پیشکسوتان که همه شما در آن موقعیتی که همه ی دشمنان به میدان آمده بودند و هدفشان نابودی نظام اسلامی و از یک طرف ما هم در حالت ضعف بودیم که نه سلاح خوبی داشتیم و حتی تحریم هایی بود که حتی سیم خاردار  به ما نمی دادند که در آن موقعیت امام راحل و عظیم شان ما با امداد از قرآن و عاشورای حسینی و با دمیدن روح حماسی در این ملت فرمودند با ارتش و سپاه به تنهایی نمی شود کاری کرد و باید ملت به صحنه بیایند و این درایت امام بود که دشمن را به عقب نشینی وادار کرد.اگر ملت نیامده بود،اگر شما که جز ملت بودید و بسیجی بودید به صحنه نیامده بودید همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند اگر بسیج نبود ما هم در جنگ شکست خورده بودیم و هم در عرصه های دیگر به موفقیت دست پیدا نمی کردیم.لذا ما قدردان شما پیشکسوتان هستیم،جایگاه شما را می دانیم و نقش مهم و تعیین کننده ای که شما ایفا کردید می دانیم وقدردان شما هستیم.

 حسینی اضافه کرد:اگر میخواهیم که همانطور تاکید امام و مقام معظم رهبری است که فرهنگ ایثار و شهادت طلبی و روحیه جهادی در جامعه پررنگ بماند،باید ایثارگران در جامعه عزیز باشند،باید نسل دیروز بسیج،پیشکسوتان بسیجی در جامعه مکرم و محترم باشند.

 

انتهای خبر/

ارسال نظرات