نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

آیت‌الله «مصباح» به معنای واقعی پاسدار حریم اسلام فقاهت و ولایت بود/ ستاد مرکزی بزرگداشت آیت‌الله «مصباح یزدی» فعال شود

آیت‌الله دری نجف آبادی گفت: آیت‌الله «مصباح یزدی» به معنای واقعی پاسدار حریم اسلام فقاهت و ولایت بود که با ایستادگی و هوشیاری در برابر تحریف، انحراف و التقاط نقش موثری در تهذیب و تعلیم و تربیت نیروهای مومن و انقلابی ایفا کرد.
کد خبر: ۹۴۰۱۱۱۶
|
۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، آیت‌الله «قربانعلی دری نجف آبادی» نماینده ولی فقیه استان مرکزی در جمع فعالان فرهنگی، سیاسی، دانشگاهی و مردمی بزرگداشت آیت‌الله «مصباح یزدی» اظهار داشت: در تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی چهره های شاخص و بزرگی برای احیای ارزش‌های اسلامی و اعتلای دین اسلام نقش آفرینی کردند و به الگوهای ماندگاری تبدیل شده‌اند که معرفی این الگوها به جوانان و اقشار مختلف مردم می‌تواند برکات زیادی داشته باشد و در تربیت نسل تراز انقلاب اثرگذار باشد.

دری نجف‌آبادی عنوان کرد: شهید حاج «قاسم سلیمانی» حیات با برکت خود را در راه دفاع از ارزش‌های اسلامی گذراند و امروز مکتب شهید سلیمانی متعلق به جهان اسلام و همه آزادی خواهان و جامعه بشریت است و این ایام فرصتی مناسب برای معرفی مکتب جهانی شهید سلیمانی است که باید از آن به خوبی بهره‌برداری کرد.

وی ادامه داد: آیت‌الله «مصباح یزدی» به معنای واقعی پاسدار حریم اسلام فقاهت و ولایت بود که با ایستادگی و هوشیاری در برابر تحریف، انحراف و التقاط نقش موثری در تهذیب و تعلیم و تربیت نیروهای مومن و انقلابی ایفا کرد و امروز آثار علمی ایشان نیز منشاء برکات ارزشمند در سطح ملی و بین‌المللی است و لذا تبیین سیره‌، شخصیت و آثار ایشان یک ضرورت است.

امام جمعه اراک عنوان کرد: یکی از وظایف مهم امروز نخبگان فرهنگی و دانشگاهی جهاد تبیین است که باید در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی و چهره‌های شاخص باید به شکل جهانی رقم بخورد و این نیازمند عزم ملی و تلاش همه جانبه است.

وی افزود: آیت‌الله «مصباح یزدی» به عنوان شخصیتی دارای علم، بصیرت، دوراندیش، زاهد، مجاهد ، انقلابی و مجاهد واقعی فی سبیل الله در جهان اسلام مطرح است و مایه عزت و افتخار حوزه های علمیه ، جهان اسلام و جامعه بشریت بود و بصیرت و زمان‌شناسی از ویژگی های شاخص آیت‌الله «مصباح یزدی» بود که شاگردان زیادی نیز تربیت کرد و امروز موسسه ارزشمند و شاگردان ایشان همچون چراغی پرفروغ در جامعه و عرصه های علم و تربیت می درخشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ادامه داد: آیت‌الله «مصباح یزدی» وفادار به اسلام و آرمان های انقلاب اسلامی و امامین انقلاب بود که با ساده زیستی و سخت کوشی در راه اسلام و تحقق آرمان های انقلاب مجاهدت نمود.

وی یادآور شد: آن چیزی که امروز در بزرگداشت شخصیت هایی چون علامه «مصباح یزدی» و شهید حاج «قاسم سلیمانی» باید به آن توجه داشت انجام اقدامات ماندگار و تاثیرگذار برای معرفی این الگوهای برتر به جامعه و نسل جوان است که بایدمورد توجه باشد.

امام جمعه اراک گفت: در ایام شهادت سردار ‌حاج «قاسم سلیمانی» و رحلت علامه «مصباح یزدی» باید به دو مسئله جهاد و اجتهاد این دوشخصیت توجه ویژه شود و می‌توان با برگزاری مراسمات و همایش‌هایی جهاد و اجتهاد این دو شخصیت بزرگ را به خوبی تبیین کرد.

وی افزود: معرفی الگوهای برتر و شخصیت‌های حماسه ساز انقلاب اسلامی به جوانان می‌تواند آنها را در مقابله با تهدیدات و جنگ روانی دشمنان بیمه کند و لذا امروز برای معرفی بهتر این شخصیت ها باید عزم ملی و غیرت دینی و انقلابی داشته باشیم و از همه ظرفیت ها و توانمندی ها با خوبی استفاده کنیم.

دری نجف‌آبادی یادآور شد: کوتاهی در قبال معرفی شخصیت‌ها و الگوهای برتر جامعه گناهی نابخشودنی است و نباید بی‌تفاوت بود و لذا این مسئله یک وظیفه همگانی است چراکه هم تعظیم شعائر اسلامی محسوب می‌شود و هم موجب تقویت وحدت و امنیت کشور خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در استان مرکزی نیاز است ستاد مرکزی بزرگداشت آیت‌الله «مصباح یزدی» فعال شود و در راستای معرفی سیره و شخصیت این دانشمند و عارف برجسته و انقلابی تلاش کند.

انتهای پیام 

ارسال نظرات
آخرین اخبار