خبرهای داغ:
به منظور انتقال ایمن و پایدار فرآورده‌های نفتی صورت می‌گیرد:

ترمیم و تقویت مسیر ریلیف‌های مابین کنترل ولو‌های رسید مخازن شاهرود

شاهرود_معاون فنی منطقه نفت شمال‌شرق گفت: با تلاش موثر و مفید همکاران فنی این منطقه، مسیر ریلیف‌ها (شیر تخلیه) مابین کنترل ولو‌های رسید مخازن تعادلی مرکز انتقال نفت و تاسیسات شهید سربرزگر شاهرود ترمیم و تقویت گردید.
کد خبر: ۹۴۰۱۹۸۳
|
۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴

ترمیم و تقویت مسیر ریلیف‌های مابین کنترل ولو‌های رسید مخازن شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج؛ محمدعلی دهقان اظهار کرد: این عملیات پس از هشت ساعت کار سنگین و فشرده همکاران واحد‌های مکانیک، تعمیرات خط، ترابری، اچ. اس.‌ای و ابزار دقیق به پایان رسید.
او با اشاره به رعایت دقیق نکات ایمنی و بهداشتی در این عملیات اظهار داشت: فرآورده موجود در این خط لوله توسط همکاران ترابری با خودروی ایخوف تخلیه، شرایط ایمن برای کار توسط نیرو‌های آتش‌نشانی مرکز تامین، ریلیف ولو‌ها توسط همکاران مکانیک بازشده تا گروه تعمیرات خط منطقه بتواند با جوشکاری لازم مسیر را تقویت و ترمیم نماید.
معاون فنی خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالشرق شاهرود تایید اقدامات انجام شده توسط واحد بازرسی فنی منطقه را حسن ختام عملیات ذکر کرد و خاطر نشان کرد: همکاران منطقه شمال‌شرق در یک اقدام گروهی و جهادی با تلاش مستمر توانستند در کمترین زمان ممکن این عملیات را با موفقیت به پایان برسانند تا ریلیف ولو‌های مابین کنترل ولو‌های رسید مخازن تعادلی مرکز انتقال نفت شاهرود آماده بهره‌برداری شود.
شایان ذکر است: در آخرین روز‌های آذرماه امسال پرسنل واحد ابزاردقیق منطقه شمال‌شرق جهت تست سالیانه گیج‌های فشار منیفولد مرکز انتقال نفت شاهرود در مرکز انتقال حضور یافته و از بهره بردار، پرمیتی مبنی بر انجام روتین سالیانه گیج‌های فشار خط ۲۰ اینچ دریافت می‌کنند. تکنسین ابزاردقیق به منظور ایزوله کردن گیج فشار PI-۲۴۵ اقدام به بستن ولو زیر گیج می‌کند. اما با بستن ولو زیر گیج، فشار ترانسمیتر افت کرده و، چون کنترل ولو در حالت اتوماتیک بوده، با افت فشار روبروشده و کنترل، فرمان بستن به کنترل ولو ۲۴۱ می‌دهد. پس از بستن ولو مشترک گیج فشار و ترانسمیتر فشار، فشار PT-۲۱۱ شروع به افت کرده و با بستن کنترل ولو فشار قبل از کنترل ولو افزایش می‌یابد، سوئیچ فشار قبل از کنترل‌ولو آلارم داده که نشان دهنده عمل کردن رلیف ولوهاست. در این شرایط به علت استرس وارد شده به خط و ضعف جوش محل انشعاب یکی از رلیف‌ها، خط از زیر جوش، دچار پارگی می‌شود و همزمان رسید با هماهنگی بهره‌بردار قطع و واحد‌های تعمیراتی ابزار دقیق، تعمیرات خط، مکانیک، ترابری، بازرسی فنی و اچ. اس.‌ای در محل حضور و در اسرع وقت نسبت به رفع اشکال و آماده نمودن خط اقدام می‌کنند و مسیر ریلیف‌های مابین کنترل ولو‌های رسید مخازن تعادلی مرکز انتقال نفت و تاسیسات شهید سربرزگر شاهرود ترمیم و تقویت می‌گردد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار