مدیر جهادکشاورزی بردسکن:

25 درصد از مزارع و باغات بردسکن با قنوات آبیاری می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن با اشاره به اینکه 25 درصد از مزارع و باغات این شهرستان از طریق قنوات آبیاری می‌شود، گفت: خشک‌سالی و کاهش نزولات جوی سطح زیر کشت محصولات کشاورزی منطقه کوهپایه بردسکن را 50 درصد کاهش داد.
کد خبر: ۹۴۰۲۳۹۰
|
۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی در بردسکن، مهندس علیرضا مهمیز افزود: از مجموع 28 هزار و 850 هکتار سطح زیر کشت محصولات باغی و زراعی شهرستان بردسکن 25 درصد از طریق قنوات آبیاری می‌شود که امسال براثر کاهش شدید دبی قنوات 3 هزار هکتار از باغات و مزارع منطقه کوهپایه بردسکن با تنش آبی و یا اصلاً کاشتی صورت نگرفته است.

 وی تعداد قنوات و چشمه‌سارهای این شهرستان را شامل 159 رشته قنات و 89 دهنه چشمه اعلام کرد و تصریح کرد: امسال به خاطر نبود بارندگی دبی آب 50 درصد از قنوات شهرستان نسبت به سال گذشته کاهش پیداکرده است و حداقل 50 درصد از قنوات شهرستان نیاز به لایروبی و قنوات دارد.

 مدیر جهاد کشاورزی بردسکن اظهار کرد: اعتبارات تخصیصی به حوزه قنوات بسیار ناچیز است و امسال از محل اعتبارات ملی و مشارکت بنیاد برکت 10 قنات تفاهم‌نامه آن منعقدشده است که قنات دو روستای رسن و قاسم‌آباد در حال انجام است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها