اراضی شهرستان سامان؛

تجهیز ۱۰ هزار هکتار از اراضی به سامانه نوین آبیاری

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شهرستان سامان ۶ درصد از سطوح اراضی و باغات کشاورزی استان را داراست.
کد خبر: ۹۴۰۷۵۴۱
|
۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری، عطاءالله ابراهیمی در نشست شورای اداری شهرستان سامان افزود: این شهرستان رتبه نخست بهره‌وری کشاورزی را در استان به خود اختصاص داده به طوری که ۱۰ هزار هکتار سامانه نوین کشاورزی در این شهرستان اجرا شده است.

وی اظهار داشت: این شهرستان ۷۹ هزار تن محصولات کشاورزی و ۱۶ درصد از ارزش تولیدات کشاورزی استان را به خود اختصاص داده است.

ابراهیمی  ادامه داد: با بیان اینکه در قالب کشاورز کارت ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار به کشاورزان شهرستان سامان اختصاص داده شده است، خاطرنشان کرد: همچنین امسال در قالب اعتبارات تملک سرمایه‌ای استانی چهار میلیارد و ۱۱۸ میلیون تومان و از محل اعتبارات ملی هم ۳۰ درصد اعتبارات تخصیص یافته است.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بخش کشاورزی شهرستان سامان هر ساله خسارت زیادی را متحمل می‌شود، اظهار داشت: برای جلوگیری از سرمازدگی و آفات طرح پیش آگاهی کشاورزی تدوین شده که برای اجرای آن پنج میلیارد تومان اعتبار لازم است.

ابراهیمی، گردشگری باغات و کشاورزی را به عنوان یکی از ظرفیت‌های شهرستان سامان برشمرد و گفت: این مهم نیز در دستور کار قرار گرفته است.

ارسال نظرات