خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

بزرگان همدان برای باز شدن گره از پروژه‌های نیمه کاره مذهبی استان ورود کنند

همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به پروژه‌های نیمه کاره مذهبی همدان گفت: بزرگان همدان باید برای باز شدن این گره‌ها ورود کنند.
کد خبر: ۹۴۰۹۷۹۳
|
۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله حبیب الله شعبانی در جلسه هماهنگی خیرین و فعالان اقتصادی با گلایه از وضعیت برخی از اماکن عمومی مذهبی در همدان، اظهار داشت: مصلی همدان با وجود آن که در سال‌های گذشته کلنگ آن توسط حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی زده شده، اما همچنان نیمه کاره باقی مانده و نماز جمعه همدان در سوله برگزار می‌شود که این در شأن مردم متدین همدان نیست.

وی با بیان اینکه ساختمان برخی از مدارس علمیه استان بعد از گذشت 10 سال هنوز هم نیمه کاره باقی مانده است، گفت: این مشکلات باید در استان حل شود و این مسائل زیبنده استان همدان به عنوان دارالمومنین و دارالمجاهدین نیست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان همچنین با اشاره به اینکه زائرسرای استان همدان در مشهد، نزدیک به ۱۵ سال بلاتکلیف مانده است، مطرح کرد: حسینیه همدانی‌ها در مشهد با وجود آن که وقف همدان است، اما متاسفانه ۱۲ سال است که با مشکل روبرو بوده و درگیر اختلافات هستیم.

وی افزود: اگر این حسینیه ساخته شود و به نحو احسن از آن بهره‌برداری شود، می‌توان از درآمد آن، تمام فقرای همدان را تامین کرد.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه بزرگان همدان باید برای باز شدن این گره‌ها ورود کنند، اظهار داشت: از دیگر مشکلاتی که امروز با آن روبرو هستیم زائرسرای همدان در کربلای معلی است که آن هم با مشکل مالی روبرو است.

وی تصریح کرد: بسیاری از مردم به دلیل شرایط مالی امکان رفتن به زیارت کربلا را ندارند، در حالی که با تجهیز این ساختمان در کربلا می‌توانیم بسیاری از آرزومندان زیارت عتبات را، به عراق اعزام کرد.

شعبانی تصریح کرد: متمکنین متدینی در همدان هستند که می‌توانند در ساخت و اتمام پروژه‌های نیمه کاره مذهبی ورود کنند، ولی باید این بزرگان شناسایی و اهمیت موضوع برای آنها تبیین شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار