به مناسبت دهه فجر در روستای دهنو ؛

نشست بصیرتی سواد رسانه ای

نشست بصیرتی سواد رسانه ای و آسیب های فضای مجازی در روستای دهنو شهرستان لردگان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۱۵۰۰۶
|
۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ به همت پایگاه مقاومت بسیج حضرت رقیه (سلام الله علیها) روستای دهنو و به مناسبت دهه ی مبارک فجر انقلاب اسلامی نشست بصیرتی با موضوع سواد رسانه و آسیب های فضای مجازی با حضور خواهران بسیجی این پایگاه برگزار شد.

محمدرضا عسکری ارمندی با گرامیداشت دهه ی مبارک فجر گفت: دشمن با جنگ سخت، جنگ اقتصادی و جنگ نرم در تلاش است تا انقلاب اسلامی را از مسیر درست خود منحرف کند، دشمن مایوس و سرافکنده شده و به هر طریقی در صدد ضربه زدن به انقلاب است.

کارشناس سیاسی و مدرس سواد رسانه افزود: سواد درسانه ای گواهینامه استفاده سالم از فضای مجازی است، بدون آموزش های لازم حضور در این فضا یعنی گرفتار شدن در باتلاق آسیب های اجتماعی که ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی در جامعه است.

عسکری ارمندی در ادامه تصریح نمود: سواد رسانه ای یعنی توانایی فهم، تجزیه و تحلیل هر آنچه در فضای مجازی منتشر می شود و داشتن نگاه انتقادی نسبت به تولیدات، به عبارتی نباید زود باور باشیم و هر چه می بینیم را بدون فکر کردن، بدون اینکه صحت آن تایید شود، باور کنیم.

این کارشنای سیاسی و مدرس سواد رسانه تاکید کرد: اهمیت فضای مجازی آنقدر زیاد است که رهبر معظم انقلاب می فرماید بنده اگر رهبر نبودم حتما مسئول فضای محازی کشور می شدم و این جمله کوتاه هزاران درس برای ما دارد و نشان دهنده اوج اهمیت این فناوری است که باید به درستی هم توسط مسئولین و هم مردم کنترل شود.

عسکری ارمندی در پایان تاکید کرد: همیشه نباید منتظر بمانیم تا دولت یا مسئولین یک شبکه ضد اجتماعی را محدود کند بلکه خانواده ها خود باید همانند یک فیلتر بزرگ عمل کنند و رژیم مصرف رسانه ای فرزندان خود را مدیریت و کنترل نمایند، مراقب خوراک رسانه ای فرزندان باشند و اجازه ندهند فرزندی با اختلال هویتی، منزوی و دور از محیط دوستان و خانواده در جامعه رشد و پرورش یابد.

ارسال نظرات