خبرهای داغ:
امام جمعه نهاوند:

حضرت زینب کبری (س) اسوه صبر و مقاومت است

نهاوند-امام جمعه نهاوند حضرت زینب کبری (س) را  اسوه صبر و مقاومت دانست و گفت: بارزترین بعد زندگى حضرت زینب(س)، نقش ویژه او در واقعه کربلا و دوران اسارت پس از آن است
کد خبر: ۹۴۱۶۳۴۳
|
۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در مراسم بزرگداشت مقام پدران آسمانی و شهدای گروه انقلابی ابوذر این شهرستان اظهار داشت: حضرت زینب کبری(س) اگر به درجات بالا رسیدند و توانستند مصائب کربلا را تحمل کنند نتایج صبر و اعمال خیر این بانوی بزرگوار است.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر و صبر و اعمال خیر، از جمله درس‌هایی است که شهدا و بزرگان از حضرت زینب کبری (س) گرفته‌اند و به بالاترین درجه و مرتبه قرب الهی راه یافته‌اند.

امام جمعه نهاوند حضرت زینب کبری (س) را  اسوه صبر و مقاومت دانست و تصریح کرد: بارزترین بعد زندگى حضرت زینب(س)، نقش ویژه او در واقعه کربلا و دوران اسارت پس از آن است، که با صبر و پایداری در واقعه عاشورا با وجود از دست دادن عزیزترین کسانش، موجب شد که به عنوان اسوه صبر جاودان شود.

وی گفت: خطبه‌های کوبنده آن حضرت در بند اسارت در کوفه و شام، باعث پرده‌برداری از چهره ظالمانه حکومت اموی شد.

مغیثی بیان کرد: امروز حضرت زینب کبری(س) الگو و اسوه بانوان و از جمله مادران و همسران شهدا هستند و پیروی از راه این بانوی بزرگوار برای بانوان مایه مباهات و افتخار است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات