خبرهای داغ:
استاندار قزوین؛

ظرفیت نخبگان باید در مسیر اقتصاد مقاومتی و عرصه تولید قرار گیرد

اعلایی گفت: استان قزوین در حوزه منابع انسانی که عمده ظرفیت اقتصاد دانش بنیان هستند استان برخورداری است و دانش کافی در حوزه نخبگان و صاحبنظران دارد و باید تلاش کرد تا این ظرفیت ها در مسیر اقتصاد مقاومتی در عرصه تولید و سرمایه گذاری هایی که منجر به ایجاد ارزش افزوده می شود قرار گیرند.
کد خبر: ۹۴۱۸۱۰۸
|
۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، عصر امروز به ریاست محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین و با حضور مسوولان استانی در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری برگزار شد.

اعلایی در این جلسه بیان کرد: یکی از عوامل جهش در اقتصاد، توجه به اقتصاد دانش بنیان است و همین امر موجب شده تا از مدت ها پیش در نقشه جامع علمی، بخش قابل توجهی از اقتصاد کشور به اقتصاد دانش بنیان اختصاص یابد.

وی افزود: اتفاقات خوبی در این خصوص ایجاد شده و پیگیری هایی که مقام معظم رهبری در توسعه نقش آفرینی شرکت های دانش بنیان در اقتصاد کشور داشتند اتفاقات خوبی را رقم زده است و بسیاری از داشته هایی که به آن می بالیم حاصل شرکت های دانش بنیان است.

استاندار قزوین عنوان کرد: یکی از روش های نتیجه گیری بهتر در حوزه اقتصاد که در معرض تهدید و‌ طمع دشمنان است توجه به بهره وری و کارایی بیشتر در حوزه اقتصاد است.

وی افزود: استان قزوین در حوزه منابع انسانی که عمده ظرفیت اقتصاد دانش بنیان هستند استان برخورداری است و دانش کافی در حوزه نخبگان و صاحبنظران دارد و باید تلاش کرد تا این ظرفیت ها در مسیر اقتصاد مقاومتی در عرصه تولید و سرمایه گذاری هایی که منجر به ایجاد ارزش افزوده می شود قرار گیرند.

اعلایی اظهار کرد: در استان نگاه دستگاه های اجرایی و مرتبط با اقتصاد، حمایت از این مجموعه ها و شرکت ها با استفاده از ظرفیت های قانونی است و یکی از توجهات جدی استان باید ریسک پذیری مدیران در بحث حمایت از تولید باشد.

مدیر ارشد اجرایی استان یادآور شد: یکی از موضوعات مهم توجه به روش های جدید تامین مالی است. شرکت های دانش بنیان همانگونه که در حال عبور از مرزهای متداول و معمولی تعریف شده برای حوزه تولید هستند، از طرفی نباید نگاه سنتی تامین مالی فقط معطوف به وام های بانکی داشته باشند بلکه روش های جدید در اقتصاد در قالب ابزارهای جدید مالی تعریف شده که در بررسی های اجرایی تر متناسب با فعالیت این بنگاه ها قرار گیرد.

وی اضافه کرد: پارک علم و فناوری و متولیان شرکت های دانش بنیان حتما بررسی های دقیق در خصوص تامین مالی به ویژه در حوزه تولید لوازم خانگی در قالب یک زنجیره ارزش را مورد توجه قرار دهند. نظامات چانه زنی های متداول بین بانک و ستاد، قدری خسته کننده شده و لذا روش های جدید می تواند راهگشای امر باشد. این در حالی است بانک ها نیز باید مدیریت ریسک خودشان را انجام دهند.

اعلایی در پایان گفت: تیم مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یک تیم تحول گرا و همراه با مجموعه های اقتصادی استان است و امیدواریم روزهای پیش رو برای تیم فعالین استان مسیر هموارتری برای توسعه کسب و کارها بپردازند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها