خبرهای داغ:

رسیدگی ۹۲ درصدی جرایم فضای مجازی در شاهرود/ کاهش چهار درصدی وقوع جرم

شاهرود_ فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود از رسیدگی ۹۲ درصدی جرایم فضای مجازی توسط پلیس فتا شهرستان خبر داد و گفت: در رسیدگی به این جرایم جزو رتبه‌های بالای کشور هستیم.
کد خبر: ۹۴۲۰۹۰۲
|
۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵

رسیدگی ۹۲ درصدی جرایم فضای مجازی در شاهرود/ کاهش چهار درصدی وقوع جرمبه گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ علی کریمی در نشست خبری که به منظور تشریح عملکرد یک ساله نیروی انتظامی برگزار شد، با اشاره به کشف یکهزار و ۶۱۲ کیلو شکر احتکارشده به ارزش ۳۲۰ میلیارد ریال در شاهرود، اظهار کرد: اداره قاچاق کالا نیروی انتظامی شهرستان با کشف شکر احتکارشده پس از تشکیل پرونده متخلف را به تعزیرات حکومتی شاهرود معرفی کرد.
او با اشاره به اینکه در حوزه سرقت نسبت به میانگین کشوری و استان وضعیت شهرستان شاهرود مطلوب است، ابراز داشت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون مجموع وقوع جرم در این شهرستان چهار درصد کاهش داشت، اما در حوزه کشف آمار‌ها به مانند سال گذشته است.
کریمی با بیان اینکه سرقت از مکان‌های دولتی پنج درصد افزایش داشت، ادامه داد: درحوزه قتل امسال نسبت به سال گذشته ۵۰۰ درصد افزایش آماری ثبت شد که از دلایل آن می‌توان به استفاده از مشروبات الکلی، اعتیاد، هیجانات و احساسی عمل کردن اشاره کرد.
فرمانده انتظامی شاهرود با اشاره به اینکه طی ۱۰ سال گذشته براساس آمار میزان خودکشی در شهرستان شاهرود رو به افزایش بود، ابراز داشت: امسال ۲۵ درصد خودکشی‌ها کاهش یافت که از دلایل آن می‌توان به مشاوره‌های مددکاران اجتماعی در کلانتری ها، حضور، اطلاع رسانی و درمان به موقع و ایجاد امید به آینده که امروزه نسبت به گذشته بهتر شده اشاره کرد.
کریمی با بیان اینکه آمار جرایم اقتصادی مانند کلاهبرداری ۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد، اظهار داشت: در حوزه نزاع و درگیری کاهش آماری وجود دارد به طوری که نزاع فردی ۲۰ درصد و نزاع دسته جمعی ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته کمتر بود.
او از افزایش ۳۳ درصدی کشف مواد مخدر نسبت به سال گذشته در شاهرود خبر داد و گفت: در حوزه کالای قاچاق به همت همکاران و مسوولان در کشور و به نسبت شهرستان شاهرود نیز شاهد کاهش آمار هستیم.
فرمانده انتظامی شاهرود با اشاره به اینکه بیشترین تعداد دستگیر شدگان مربوط به سرقت است، افزود: سن سارقان دستگیر شده از ۲۵ تا ۳۹ سال و میزان تحصیلات آن‌ها دیپلم به پایین است.
او افزود: نسبت دستگیری مردان بیشتر از زنان است که نسبت به سال گذشته مردان ۲۸ درصد و زنان ۴۳ درصد کاهش داشت.
کریمی به برگزاری آیین چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و اظهار کرد: برنامه کاری نیروی انتظامی شهرستان شاهرود در این زمینه محله و کوچه محور است.
او با بیان اینکه نیروی انتظامی مخالف شادی مردم نیست، ابراز داشت: هر دستگاه فرهنگی که برنامه جایگزین جذاب برای جوانان داشته باشد تا از این مواد محترقه و آسیب زا دوری کنند، مورد حمایت نیروی انتظامی قرار می‌گیرد.
فرمانده انتظامی شاهرود با اشاره به اینکه در تعطیلات نوروز هرساله بزرگترین رزمایش نیروی انتظامی با همکاری دستگاه‌های امدادی و خدماتی انجام می‌شود، افزود: آماده باش کامل از ۲۵ اسفند تا خاتمه تعطیلات در دستور کار است.
او با بیان اینکه امسال حجم مسافرت‌ها نسبت به ۲ سال گذشته بیشتر خواهد شد، ابراز کرد: باید برنامه‌هایی متناسب با این حجم مسافر در جاده و شهر‌ها به منظور اسکان مسافران و امنیت در تفرجگاه‌ها و پارک‌ها پیش بینی شود.
کریمی از رسیدگی ۹۲ درصدی جرایم فضای مجازی توسط پلیس فتا شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در رسیدگی به این جرایم جزو رتبه‌های بالای کشور هستیم.
فرمانده انتظامی شاهرود با بیان اینکه چارت سازمانی نیروی انتظامی شهرستان شاهرود از نیرو به فرماندهی کل ارتقاء یافت، ادامه داد: ساخت کلانتری شهرک کوثر که ۱۰ سال پیش آغازشده بود با پیشرفت ۹۵ درصد ادامه دارد.
او افزود: جایگاه پمپ بنزینی با ظرفیت ۶۰ هزار لیتر مختص به نیروی انتظامی در این ستاد ساخته شد که بعد از تعطیلات نوروز به بهره برداری می‌رسد.
کریمی با بیان اینکه تجهیز پلیس به سامانه‌های هوشمند در دستور کار است، اظهار کرد: کلانتری و پلیس‌های تخصصی به سامانه الکترونیکی ارتباط با قوه قضایی مجهز شد تا در راستای سرعت بخشیدن به دستورات مقام قضایی کارسازی شود.
او به اتصال سامانه «جی. پی. اس» به منظور کنترل و نظارت ناوگان خودرویی و واحد‌های گشت اشاره کرد و گفت: ۵۰ درصد از خودرو‌های اجرایی نیروی انتظامی شاهرود به این سامانه مجهز شدند.
کریمی افزود: دوربین‌های نصب شده بر روی لباس کارکنان در راستای کمک به رعایت حقوق شهروندی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها