با کاروان نور/ ۱۶

تا به امروز ۳۴۰۰ زائر مازندرانی از یادمان شهدای هفت تپه بازدید کردند

ساری-مسئول یادمان شهدای هفت تپه استان مازندران از بازدید ۳ هزار ۴۰۰ زائر مازندرانی از این یادمان تا به امروز خبر داد.
کد خبر: ۹۴۲۱۷۶۶
|
۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶

بازدید ۳ هزار ۴۰۰ زائر مازندرانی از یادمان هفت تپه تا به امروز / شهدای مدافع حرم، احیاگران واقعی هفت تپه

خبرگزاری بسیج، سرهنگ جانی پور صبح امروز در گفتگو با خبرنگار بسیج مازندران در منطقه عملیاتی جنوب، ضمن تبریک عید بزرگ نیمه شعبان به مهم ترین اقدامات صورت گرفته، در بازسازی و آماده سازی یادمان هفت تپه پرداخت و گفت:  برنامه آماده سازی یادمان هفت تپه از ابتدای سال با کمک گروه‌های جهادی با محوریت سپاه کربلا و با حمایت دستگاه‌های دولتی شروع شد که بیشترین موضوع مد نظر در سال ۱۴۰۰ آماده سازی فضای حسینیه یادمان بود که امروزه این فضا اماده و پذیرای تا سقف ۲۵۰ زائر است.

مسئول یادمان شهدای هفت تپه استان مازندران افزود: چندکار در ابتدا برای اماده سازی فضای حسینیه از جمله پیگیری و نصب برق، جاگذاری درو پنجره دوجداره و سنگ کف و دور یادمان انجام شد. علاوه بر این باید پیگیر گاز یادمان در سال 1400 بودیم که الحمدالله با قرارداد شرکت گاز، لوله کشی‌ها انجام و ساختمان‌های متعلق به خادمین هم گاز کشی شد.

سرهنگ جانی پور اضافه کرد:باید مسیر‌های تردد زائرین در هفت تپه را آماده سازی می‌کردیم و جاده‌ها را مناسب سازی می شد تا اتوبوس‌ها بتوانند به این مکان آمده و پارکینگی هم برای اتوبوس‌ها و ماشین‌های شخصی تعبیه کردیم.

مسئول یادمان شهدای هفت تپه استان مازندران با تاکید بر اینکه همه این امورات در بخش‌های مختلف آب، برق و مخابرات ... انجام شد، افزود: از همراهی و همکاری فرمانده سپاه کربلا و عوامل اجرایی آن و حمایت دستگاه‌های متولی قدردانی می کنم.

سرهنگ جانی پور در بخش دیگری از سخنان خود از حضور  ۳ هزار ۴۰۰ زائر مازندرانی در بازدید از یادمان هفت تپه تا به امروز هم خبر داد و گفت: راویان جوان و باتجربه، از استان‌های مازندران و گلستان دراین منطقه  حضور دارند؛ و موضوعاتی که لازم بود برای زائرین اجرایی شود، در این مکان اماده است.

مسئول یادمان شهدای هفت تپه استان مازندران در ادامه سخنان خود به چرایی احیای هفت تپه هم پرداخت و گفت:  هفت تپه هویت رزمندگان شمال کشور و لشکر ۲۵ کربلا (استان‌های گیلان و مازندران و گلستان) است.بعضی استان‌های دیگر هم در سال‌های دفاع مقدس در این مکان حضور داشتند و شهدای ارزشمندی هم در همین مکان بخاطر بمباران هوایی، تقدیم انقلاب شدند، مثل استان سمنان و شهر یاسوج.

سرهنگ جانی پور تاکید کرد: برما لازم است تا به هفت تپه بپردازیم چرا که نسل مطالبه گر ما امروزه خواستار این است و میگوید رزمندگان اسلام در چه موقعیتی قرار داشتند، چرا از شمال کشور به جنوب امدند چرا دفاع کردند و چگونه به شهادت رسیدند.

مسئول یادمان شهدای هفت تپه استان مازندران با تصریح بر اینکه شهدای مدافع حرمی  مثل شهید بلباسی، شهید کابلی، شهید حبیب الله پور، شهید بریری و شهید رجایی فر احیاگر واقعی هفت تپه  بودند، گفت:چیزی که از شهدا به ما رسید خیر نظام و انسان در آن است. برای همین جمعی از پیشکسوتان بصورت خودجوش با فرمان فرماندهی سپاه کربلا وارد بخش احیای هفت تپه شدند.

سرهنگ جانی پور با اشاره به اینکه این تنها پادگانی است که به واسطه بمباران مستقیم هواپیمایی دشمن،۱۵۷ شهید تقدیم انقلاب  کرد و  مازندران هم به تعداد شهدای کربلا ۷۲ شهید در این مکان تقدیم انقلاب کرد، افزود:از گلستان ۳۳ شهید از یاسوج ۱۲ و از سمنان ۴۰ شهید در این مکان به شهادت رسیدند؛ برای همین فضایی که امروز مهیا شده یک فضای صمیمی، معنوی و ارامش بخش برای زائرین است؛بخاطر ارواح طیبه شهدایی است که از ما خواستند این فضا را برای نسل‌های بعدی احیا کنیم.

مسئول یادمان شهدای هفت تپه استان مازندران در ادامه با اشاره به اینکه برای احیای هفت تپه ۱۵ هکتار توسط سپاه کربلا که مسئول اردویی ان زمان شهید بلباسی بود از منابع طبیعی خوزستان در خواست شد ، خاطرنشان کرد: ۱۰ هکتار در اختیار ما قرار گرفت و ۵ هکتار هم بعنوان چشم انداز در اختیار سپاه کربلا قرار خواهد گرفت.

سرهنگ جانی پور اضافه کرد:با توجه به بکر بودن فضای اینجا قرار است در سه فاز با ظرفیت ۳ و ۲۰۰ زائر بر‌ای استقرار زائرین راهیان نور، حسینیه و اردوگاه و... ساخته شود. استان‌هایی که در این مکان شهید دادند، استاندار‌های مازندران وگلستان پای کار بیایند. فرماندهان سپاه که پای کار هستند. مدیران دستگاه‌های دولتی و بنیاد حفظ آثار، که پیگیر امورات است، دست به دست هم دهند تااین ظرفیت را برای استقرار زائرین انجام بدهند.

مسئول یادمان شهدای هفت تپه استان مازندران برآورد اولیه برای ساخت فاز یک و دو برای احیای کامل هفت تپه را ۱۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر مجموعه استان گلستان برای خادمین شهدا و ساماندهی گروه‌های جهادی برای انجام کار، در حال اماده سازی ۸ سوله است که ماهم ۸ سوله برای خادمین شهدا اماده کردیم.

سرهنگ جانی پور در پایان سخنان خود از عوامل اجرایی شهر شوش، استان خوزستان ،فرماندار شوش و معاون سیاسی استاندار خوزستان که  ماشین آلات و دستگاه‌هایی که باید در راه سازی فراهم می‌شد را برای احیای هفت تپه مهیا کردند،قدردانی میکنم.

 

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
پر بیننده ها