امام جمعه قم:

سربازان گمنام امام زمان (عج) بسترساز حکومت جهانی هستند

طیب نماز جمعه قم گفت: بسترساز حکومت جهانی امام زمان (عج) هستند.
کد خبر: ۹۴۲۱۸۰۳
|
۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی، در خطبه نماز جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ قم که در مصلی قدس قم برگزار شد، عنوان کرد: در تاریخ بشر کمتر دوره‌ای بوده است که همه انسان‌ها نیاز به منجی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه امروز انسان‌ها بعد از مکتب‌ها و جریان‌های فکری مختلفی که تجربه کردند باز هم احساس آرامش نمی‌کنند، ادامه داد: بشر بعد از پیشرفت‌های علمی حیرت‌آور که وضع زندگی را در جهان تغیر داده است احساس خوشبختی نمی‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: اختراعات و اکتشافات نتوانستند به بشر خوشبختی ببخشند؛ زیرا بسیاری از گره‌های بشر با علم حل نمی‌شود؛ زیرا باز شدن این گره‌ها نیازمند قدرت معنوی و الهی است؛ مثلاً مسئله عدالت به وسیله علم و پیشرفت حل نمی‌شود؛ زیرا امروزه بی‌عدالتی در دنیا از علم تغذیه می‌کند.

وی با بیان اینکه امروزه علم پیشرفته در خدمت بی‌عدالتی، جنگ افروزی و... است، تصریح کرد: فقط امام معصوم است که می‌تواند این گره را باز کند مشکلات را حل کند به همین خاطر مأموریت امام زمان (عج) ایجاد قسط و عدل است.

آیت‌الله سعیدی در خطبه دوم با اشاره ارتحال حضرت آیت‌الله علوی گرگانی عنوان کرد: ایشان همیشه در سخنرانی‌ها و دیدارشان با مسئولین همواره از مواضع رهبر معظم انقلاب حمایت می‌کرد همه را اطاعت از ایشان توصیه می‌کرد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت شان بیان کردند که این مرجع بزرگوار در مسائل مختلف انقلاب و مسائل کشور همواره وفادارانه در کنار مردم و پشتیبان این نظام مقدس بودند و خدمات ارزشمندی کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: شهادت ده‌ها تن از شیعیان توسط حکومت جبار آل سعود نشانه دیگری برای اثبات حق کشی این حکومت دست نشانده آمریکا و صهیونیست است؛ آن‌ها با ارتکاب این جنایت برگ شرم‌آوری دیگر به جنایاتی سابق خودشان اضافه کردند.

وی ادامه داد: ما ضمن محکومیت این اقدام فجیع، از جوامع بین‌الملل می‌خواهیم که دست از سکوت مرگبار خود بردارند و این جنایت را محکوم کنند؛ زیرا این سکوت باعث ریخته شدن خون‌های بیشتری در آن جا می‌شود.

خطیب نماز جمعه قم ادامه داد: امام خمینی (ره) اولین کسی بودند که لقب سربازان گمنام امام زمان (عج) را به کارکنان وزارت اطلاعات اختصاص دادند. روز سربازان گمنام نشان دهنده نقش کلیدی و راهبردی آن‌ها در صیانت از ارزش‌های اسلامی و ملی در برای دشمنان است؛ این‌ها بسترساز حکومت جهانی امام زمان (عج) هستند.

وی اضافه کرد: بشر برای حل مشکلات خود و ایجاد قسط و عدل به حضور و ظهور امام نیازمند است و برای آنکه این ظهور روزی محقق شود از ما خواسته شده است برای چنین روزی منتظر بمانیم و برای این انتظار ارزش و اعتبار زیادی قائل شده‌اند و در روایت بیان شده است بهترین اعمال انتظار برای فرج است.

تولیت حرم حضرت معصومه (س)، با بیان اینکه انتظار فرج به معنای نشستن و دست روی دست گذاشتن نیست، گفت: زمانی که حضرت موسی (ع) برای حل مشکل به بنی‌اسرائیل گفت بلند شوید و این محل را بگیرید آن‌ها گفتند تو و خدایت بروید.

وی ادامه داد: بنی اسرائیل آماده هیچ اقدام و تحرکی نبودند و از دیگران توقع اقدام داشتند، اما در اسلام انتظار همراه اقدام، امید، نشاط و ایمان است و همه با این روحیه باید منتظر ظهور باشند.

وی اظهار کرد: سیاستمداران باید دل به وعده دشمنان نبندند و منتظر ظهور باشند، کسبه رزق حلال به دست بیاورند و احتکار نکنند و منتظر ظهور باشند، صنعتگران جنس مرغوب تولید کنند و منتظر ظهور باشند و مسئولان و مدیران با جدیدت کار کنند منتظر ظهور باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار