خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام آزادیخواه:

دانشگاه باید به مبدا تحولات جامعه و حرکت برای تحقق جهاد تبیین تبدیل شود

ملایر-نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز دانشگاه باید به مبدا تحولات جامعه و حرکت برای تحقق جهاد تبیین تبدیل شود.
کد خبر: ۹۴۲۵۸۷۹
|
۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه در آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی دانشگاه ملایر با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) بیان کرد: مومن، کسی است که آینده‌نگری داشته باشد و امروز آینده نگری و پیش بینی مسائل، یک علم تخصصی است.

وی با تاکید بر اینکه مومنان باید تدبیر قبل از عمل و بصیرت لازم داشته باشند، اظهار کرد: عنصر ولایتمدار، زمانی  ولایتمدار واقعی است که قبل از فرمان ولی خود، فرمان او را پیش بینی و اطاعت کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس  شورای اسلامی با تأکید بر اینکه امروز دانشگاه باید به مبدا تحولات جامعه و حرکت برای تحقق جهاد تبیین تبدیل شود، اظهار کرد: پیشرفت های علمی، فرهنگی، بهداشتی، سیاسی و اقتصادی جامعه با قبل از انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه ولایتمداری یعنی باری از روی دوش ولی‌فقیه برداریم، خاطرنشان کرد: این وظیفه خطیر برعهده دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمی است که باید تلاش کنند در بحث روشنگری، یاریگر ولی فقیه باشند.

آزادیخواه با بیان اینکه دانشگاه ملایر در دوران مدیریت دکتر سایوند، دوره‌ای از شکوفایی و نشر انقلابی گری را سپری کرد، از زحمات دکتر سایوند طی سه سال گذشته تشکر کرد و افزود: علم نباید در چارچوب دانشگاه باقی بماند بلکه باید به سطح جامعه پمپاژ شود و باید از ظرفیت های «شهر جهانی انگور و منبت» در شرکت های دانش بنیان استفاده کنیم.

وی با اشاره به ضرورت جذب نیروهای انقلابی در همه زمینه‌ها، افزود: دانشگاه ملایر باید به قرارگاه اجرایی در حوزه انگور و کشمش و باغداری و مبل منبت تبدیل شود.

*لزوم استفاده از ظرفیت دانشگاه ملایر برای بهره‌وری صنایع

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت دانشگاه ملایر به عنوان محوریت رشد و حرکت علمی در بحث بهره وری صنایع و بالابردن ظرفیت صنعت استفاده شود، افزود: در این زمینه می‌توانیم در راستای افزایش دام، کشت‌های گلخانه‌ای و بهره‌وری صنایع فولاد، گام‌های بسیار خوبی برداریم.

هادی بیگی نژاد با تاکید بر این که در این مسیر کمک حال دانشگاه‌ها هستیم، اظهار کرد: کلیه طرح‌ها و ایده‌های علمی را که در این راستا معرفی شوند و کاربردی باشند پیگیری کرده و برای رشد علمی شهرستان با محوریت دانشگاه از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.

وی با اشاره به اهمیت مسائل دانش بنیان در توسعه اقتصادی و اشتغالزایی کشور، افزود: کارها با اراده جمعی پیش می‌رود.

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سالن «همایش شهید حیدری» در زمان ریاست دکتر حسن زمانیان در سال ۱۳۸۸ کلید زده شد و امروز بعد از ۱۲ سال به بهره برداری می رسد، این امر را به فال نیک گرفت و ادامه داد: یکی از موارد بسیار مهمی که باید برای آن برنامه ریزی راهبردی و عملیاتی صورت بگیرد این است که همه مسئولین و مدیران اجرایی در سطح و رده‌ای که هستند این سوال را از خود بپرسند که قرار است در مسائل کشور چه باری را برداریم و چه وظیفه ای را برعهده داریم؟

*برگزاری کلاس‌های دانشگاه ملایر به صورت حضوری

رئیس دانشگاه ملایر نیز در ادامه با بیان اینکه در راستای حضوری شدن دانشگاه‌ها از اسفند ماه سال گذشته این موضوع را به طور جدی در دستور کار خود قرار دادیم، افزود: امروز ۱۰۰ درصد کلاس‌های دانشگاه ملایر به صورت حضوری برگزار می‌شود.

ابراهیم محمدی منش با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد بسیار کمی از کلاس‌های دانشگاه به علت وجود برخی مشکلات در زمینه تامین خوابگاه برای دانشجویان غیر بومی به صورت مجازی برگزار می‌شود، از مسئولین عالی وزارت و مدیران استانی و شهرستان خواست که در زمینه گسترش و تامین خوابگاه‌های دانشجویی و متاهلی، این مرکز آموزش عالی را یاری کنند.

وی خواستار تامین فضای مناسب برای تعدادی از آزمایشگاه‌های تخصصی دانشگاه ملایر شد و افزود: کتابخانه مرکزی این دانشگاه که با مشکل پیمانکار مواجه شده، همچنان در انتظار تکمیل است که انتظار داریم مشکل این پروژه برطرف شود.

*دانشگاه می‌تواند یک بنگاه بزرگ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باشد

رییس سابق دانشگاه ملایر نیز در ادامه گفت: امروز این دانشگاه به بلوغ رسیده است و می‌تواند به عنوان یک بنگاه بزرگ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، وضعیت شهرستان را بهبود ببخشد.

خسرو سایوند با بیان اینکه در طول ۴۰ ماهی که به عنوان سرباز جبهه فرهنگی در این مرکز آموزش عالی مدیریت داشتم، شعار ما حفظ کرامت انسانی بود، افزود: در طول سه سال گذشته با تلاشهای صورت گرفته، این مرکز به دانشگاه جامع ارتقا یافت و چندین رشته با توجه به دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم به مجموعه رشته های ما اضافه شد.

وی خاطرنشان کرد: تدوین سند راهبردی، تعیین وضعیت نیروهای انسانی، اضافه شدن ۵۰ هزار متر مربع به محوطه‌سازی و فضای سبز به پیکره دانشگاه از جمله اقدامات مهم ما در دوران مدیریت بود.

رییس سابق دانشگاه ملایر با تاکید بر اینکه تلاش کردیم دانشگاه به سمت جنبش نرم افزاری پیش رود، افزود: خرید وسایل و تجهیزات دانشگاهی و أخذ مجوزهای متعدد در سطوح مختلف را از جمله دیگر اقدامات انجام شده به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار