آزادی چهار نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در کاشمر

هم‌زمان با ماه مبارک رمضان و با همت خیران، چهار نفر از زندانیان جرائم غیر عمد و مالی در کاشمر آزاد شدند.
کد خبر: ۹۴۲۸۳۵۷
|
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۴:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان رضوی، علی‌اکبر تقی‌نژاد، رئیس دادگستری کاشمر، در مراسم جشن گلریزان که با هدف آزادسازی زندانيان جرائم غیر عمد و مالی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: این چهار نفر که بعضاً سه تا چهار سال در زندان بودند مبلغ ۸۵۰ میلیون تومان بدهی داشتند که از این مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان آورده خودشان، ۳۰۰ میلیون گذشت شاکی و باقی توسط خیران تأمین شد.

 

وی با بیان اینکه هنوز پنج نفر دیگر از جرائم غیر عمد در زندان هستند، اظهار کرد: بالغ‌بر چهار میلیارد تومان بدهی این افراد است که در حال پیگیری هستیم. اگرچه طی چند سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا جشن گلریزان در کاشمر برگزار نشد، اما به طور موردی کمک‌هایی جمع‌آوری و افرادی آزاد شدند.

 

رئیس دادگستری کاشمر مطرح کرد: با اقداماتی که امسال صورت گرفت چهار نفر از زندانیانی که بدهکار مالی بودند و استحقاق آزادی داشتند شناسایی شدند، یک نفر از این افراد واحد تولیدی داشته که به دلیل مشکلات مالی به وجود آمده چند سالی را در زندان به سر می‌برد.

 

وی گفت: به شما قول می‌دهیم پولی که در این مراسم جمع‌آوری می‌شود صرفاً برای زندانیانی که جرائم مالی دارند خواهد بود و به هیچ عنوان برای افراد شرور هزینه نخواهد شد.

 

تقی‌نژاد تأکید کرد: باید با فرهنگ‌سازی ذهنیت مردم نسبت به زندانیان تغییر کند و بدانند در زندان افرادی هستند که ناخواسته محبوس هستند تا با استفاده از لطف، عطوفت و کمک مالی مردم به آغوش خانواده‌شان بازگردند.

 

وی با بیان اینکه هر آنچه خیران شهرستان امشب کمک کنند، دو برابر آن را ستاد دیه استان کمک می‌کند، اظهار کرد: اکثر مردم فکر می‌کنند هرکسی که زندانی شده حتماً بزهکار است، در صورتی که بین زندانیان افراد خوب هم وجود دارد که به دلیل جرائم غیر عمد از جمله حوادث حین کار، دیه تصادفات رانندگی و یا به علت نفقه یا مهریه زندانی شده‌اند.

 

رئیس دادگستری کاشمر ادامه داد: اگر طی سه ماه اخیر شاهد کاهش ۲۲ درصدی سرقت‌ها در کاشمر بودیم به دلیل صدور احکام قاطع و اجرای درست و به موقع بوده است، بدون شک به افرادی که دستشان به اموال مردم دراز شود به هیچ عنوان مرخصی داده نمی‌شود و داخل زندان هستند، شما به کسانی کمک می‌کنید که جز خدا هیچ کس دیگری را ندارند.

 

در این مراسم با کمک خیران، بازاریان، صندوق‌های قرض‌الحسنه، خانواده شهدا و جمعی از مسئولان حدود یک میلیارد تومان برای آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد جمع‌آوری شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار