خبرهای داغ:
در فارسان برگزار شد؛

نشست قرآنی با موضوع خانواده و فرزند آوری از منظر قرآن کریم

به همت یکی از خواهران بسیجی پایگاه مطهره(س) شهر گوجان؛ محفل انس با قرآن همراه با موضوع خانواده و فرزند آوری از منظر قرآن کریم برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۳۰۱۲۴
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛محفل اسن با قرآن با موضوع خانواده و فرزند آوری از منظر قرآن کریم در منزل شخصی یکی از خواهران بسیجی پایگاه مطهره شهر گوجان برگزار شد.

در این برنامه حجت الاسلام مجتبی رفیعی عنوان کرد: انسان موجودى اجتماعى است که پیش از هر چیز به خانواده نیاز دارد چنان که براى تحقق بخشیدن به فرایند رشد و تکامل خویش به ارتباط با دیگران نیازمند است. در آیه 74 سوره فرقان مى خوانیم: (والذین یقولون ربّنا هب لنا من أزواجنا قرّة أعین و اجعلنا للمتقین إماماً) و کسانى که مى گویند پروردگارا، ما را از همسران مان نور چشمان ببخش و ما را رهبر پرهیزکاران گردان.

وی افزود: این آیه بر اهمیت خانواده و پیش آهنگى آن در تشکیل جامعه نمونه انسانى اشاره دارد، و وجود یک خانواده سالم و مومن را یک مزیت بزرگ و یک عنصر برای پرهیزگاری و رسیدن به سعادت می داند.

حجت الاسلام رفیعی در ادامه عنوان کرد: در آیه 21 سوره روم آمده است: (و من آیاته أن خلق لکم من أنفسکم أزواجاً لتسکنوا الیها و جعل بینکم مودّة و رحمة إنّ فى ذلک لآیات لقوم یتفکّرون) از نشانه هاى او این است که از خود شما جفتهایى براى شما آفرید تا نزد ایشان آرامش یابید, و میان شما دوستى و مهربانى برقرار ساخت. همانا در این نشانه هایى است براى آنان که مى اندیشند.

وی گفت: از بررسی این آیات و عبارات اینچنینی که در قرآن بسیار زیاد هستند ی توان فهمید که خانواده به عنوان یکی از مهمترین بنیادهای تشکیل اجتماع بسیار مورد توجه قرآن و پیشوایان دینی بوده و اگر امروزه به موضوع خانواده کم توجهی می شود باید منتظر عواقب ناشی از این کم توجهی ها بود.

ارسال نظرات