برگزاری جلسه سازمان بسیج مهندسین استان با مسئولین نیروگاه اتمی جهت تحقق شعار سال

سازمان بسیج مهندسین استان بوشهر با مسئولین نیروگاه اتمی بوشهر جهت تحقق شعار سال جلسه هم افزایی برگزار کرد.
کد خبر: ۹۴۳۱۸۳۱
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، جلسه تحقق شعار سال به ریاست مهندس محمد سیار جانشین سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان بوشهر و با حضور دکتر داریوش مستی مدیر تحقیق، توسعه و پژوهش نیروگاه اتمی بوشهر برگزار گردید.

جانشین سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان بوشهرتصریح کرد: مأموریت ها و اقدامات این سازمان در حمایت و رفع موانع و مشکلات پیش روی تولید واحدهای صنعتی و معدنی استان بوشهر است.

وی گفت: سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان بوشهر در سال ۱۴۰۰ نسبت به پایش، عارضه یابی و پشتیبانی و مانع زدایی بیش از ١٨٠ واحد صنعتی و معدنی استان بوشهر اقدام نموده است و این روند تا پوشش کامل همه ی صنایع و معادن استان در سال ١۴٠١ ادامه خواهد یافت.

در ادامه این جلسه که دو تن از متخصصان نیروگاه اتمی بوشهر و یکی از اعضای مرکز علمی و پژوهشی سپاه استان حضور داشتند، مهندس محمد سیار در خصوص اهمیت و ضرورت ایجاد و گسترش فعالیت های دانش بنیان در حوزه های مرتبط با فن آوری هسته ای و بویژه استفاده از ظرفیت متخصصان جوان ایرانی این عرصه در بخش تعمیرات و نگهداری، مهندسی معکوس، طراحی و بویژه ساخت قطعات مورد استفاده در بخش های مختلف نیروگاه اتمی بوشهر تأکید کردند.

سپس متخصصان نیروگاه اتمی بوشهر به بیان و تشریح طرح خود در خصوص بومی سازی قطعات حساس مورد استفاده در این نیروگاه پرداختند و گفتند: از سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان بوشهر تقاضا داشتند که این سازمان نسبت به هموار نمودن مسیر فعالیت های علمی و تحقیقاتی در محیط امنیتی نیروگاه اتمی بوشهر همکاری ویژه ای داشته باشد تا ضمن شکوفایی توان علمی و عملی متخصصان و اشتغالزایی فراوان، کشور از واردات برخی قطعات بی کیفیت این نیروگاه از خارج از کشور و خروج میلیون ها دلار منابع ارزی، بی نیاز گردد.

دکتر داریوش مستی مدیر محترم تحقیق، توسعه و پژوهش نیروگاه اتمی بوشهر ضمن حمایت از ایده بومی سازی قطعات مورد نیاز نیروگاه، به تشریح موانع و مشکلات پیش روی این موضوع پرداختند و گفت: از بسیج مهندسین صنعت و معدن استان بوشهر درخواست داشتند تا نسبت به رفع این مشکلات همکاری ویژه ای داشته باشند.

سپس کارشناس معاونت علمی و پژوهشی سپاه استان بوشهر از آمادگی کامل این مجموعه برای حمایت از ثبت شرکت های دانش بنیان و تجاری سازی محصولات مرتبط با این موضوع پرداختند.

در انتهای جلسه جانشین سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان بوشهر ضمن جمع بندی موضوعات مطرح شده در جلسه، بیان داشتند که در آینده بسیار نزدیک نسبت به تشکیل جلسه مجدد با حضور مدیران ارشد نیروگاه اتمی بوشهر در بخش بهره برداری و طرح توسعه و مسئولین امنیتی و با حضور سردار علی رزمجو فرمانده  سپاه استان بوشهر و با هدف ایجاد پژوهش سرای ملی هسته ای کشور در استان بوشهر، هماهنگی های لازم را به انجام رساند.

/انتهای خبر

ارسال نظرات
آخرین اخبار