نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

مردم چهارمحال و بختیاری تعصب انقلابی دارند

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: مردم استان چهارمحال و بختیاری یک تعصب ممدوح دارند که آن انقلابی بودن و انقلابی ماندن است.
کد خبر: ۹۴۳۳۷۰۳
|
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهرکرد گفت: شناختی که بنده از این استان دارم مربوط به سالیان دراز در حدود ۴۵ سال است که می‌دانم مردم آن یک تعصب ممدوح دارند که آن انقلابی بودن و انقلابی ماندن است.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: انقلابی بودن به معنای آشوب و اعتراض نیست بلکه معنای آن در اجرای احکام الهی است و انقلابی ماندن، جاری بودن سبک زندگی اسلامی در زندگی است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام افزود: برخی‌ها با القای وجود تبعیض و نارسایی در کشور می‌خواهند مردم را در مقابل نظام اسلامی قرار دهند که این اتفاق موجب ریزش می‌شود.

وی گفت: ما نمی‌گوییم که مشکلات و سوء تدبیر‌هایی وجود ندارد و همه چیز ایده آل است، ولی نباید در این راه با تحلیل اشتباه در راه دشمن قدم برداریم.

امام جمعه شهرکرد گفت: در همه زمان‌ها این مشکلات وجود دارد تنها تفاوتش این است که در زمان امام زمان غَلبه با عقل است و در زمان قبل از امام زمان غَلبه با ظلم است که باید با آن جنگید و وظیفه نظام اسلامی هم همین است پس نظام، نظام اسلامی است و تنها باید توجه داشته باشیم دچار تحلیل اشتباه نشویم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: تمام شرارت‌های امروز حتی جنگ اوکراین و روسیه کار آمریکاست که با هدف دیده شدن انجام می‌گیرد پس اگر قرآن از ما می‌خواهد جهاد کنیم جهاد تنها با ایستادن در برابر آمریکا معنا پیدا می‌کند.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: افراد دخیل در این شرارت‌ها دو دسته هستند؛ برخی‌ها فریب خورده و برخی‌ها خودفروخته هستند و اسلحه دریافت کرده‌اند، که در جاهای مختلف و از جمله در استان ما به شدت سازمان‌یافته کار می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام بیان داشت: افراد فریب خورده را باید به راه بازگرداند و مقابله با خودفروختگان تنها کار دستگاه‌های امنیتی نیست بلکه کار مومنان است و بصیرت جامعه ایمانی را می‌خواهد تا فریب این افراد را نخورند و جهاد در برابر این افراد جهاد فی سبیل‌الله است.

امام جمعه شهرکرد بیان داشت: قرآن از ما انتظار دارد صف‌بندی داشته باشیم یعنی صفمان را با بیگانگان جدا کنیم تا مومن و غیرمومن، انقلابی و غیرانقلابی از یکدیگر تشخیص داده شود که الحمدلله این استان همینگونه است.

وی افزود: اجرای طرح مردمی سازی پرداخت یارانه‌ها کاری پر خیر و برکت بوده و از واجبات اقتصادی در شرایط فعلی است و دولت توانست میلیارد‌ها تومان ثروت را از حلقوم چپاولگران و دلالان بیرون بکشد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: اصل این کار درست بوده، ولی ممکن است در اجرا گلایه‌هایی بر آن وارد باشد که به جا و درست است و باید ابهامات طرح برطرف شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام افزود: گلایه‌ها و انتقاد‌ها جز ضرورت نظام است که باید از راه درست بیان شود و نظام از آن استقبال می‌کند، اما آیا حمله به حوزه‌های علمیه، مساجد، حسینیه‌ها، بسیج و نهاد‌های دولتی و آتش زدن آن‌ها راه درست مطالبه گری است.

وی ادامه داد: من از نیرو‌های انتظامی، نظامی، قضایی، امنیتی و بسیجی که برای تامین امنیت تلاش کردند و مردمی که راه خود را از اغتشاشگران جدا کردند تشکر می‌کنم، ولی عده‌ای که با حیثیت استان بازی کردند نباید دیگر در میدان باشند.

ارسال نظرات