خبرهای داغ:
در نشست تربیت و تعالی با حضور والدین بیان شد؛

تربیت دینی می تواند سلامت روان خانواده و فرزندان را فراهم کند

حجت الاسلام رضایی،در نشست تربیت و تعالی که با حضور والدین دانش آموزان برگزار شد توجه به مذهب و مسائل دینی در تربیت فرزندان را راهکار اصلی مقابله با آسیب های اجتماعی عنوان کردند.
کد خبر: ۹۴۳۶۱۹۳
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه فارسان در جمع والدین دانش آموزان مدرسه بهشت آیین فارسان، میزان تأثیر والدین بر روی نگرش‌های فرزندان و رفتار آنها بسیار چشم‌گیر دانست و عنوان کرد: والدین نقش اساسی را در شکل‌گیری اعتقادات فرزندانشان بازی می‌کنند و نگرش‌ها و اعتقادات خود را به طور مستقیم و غیرمستقیم به کودکان انتقال می‌دهند و کودکان این تأثیر را از روی مشاهده اعمال و رفتار والدین می‌پذیرند.

حجت الاسلام مسلم رضایی ادامه داد:عمده تحقیقات انجام شده یک نتیجه را اثبات کرده و آن این است که خانواده هایی که فرزندان خود را بر مبنای دین و اصول دینی تربیت کرده اند، فرزندانشان سازگاری اجتماعی بالاتری دارند و تربیت دینی در سلامت روان خانواده و فرزندان بسیار تاثیر گذار و نقش آفرین است.

وی افزود: همچنین پژوهش‌ها مؤیداین مطلب هستند که مذهب می‌تواند خویشتن‌داری که عنصر اساسی در تربیت دینی است را افزایش دهد و در این میان خانواده و به‌ویژه والدین می‌توانند به‌عنوان اصلی‌ترین و اساسی‌ترین عنصر تربیت دینی تلقی شوند.

ارسال نظرات