در دفاعیه هسته علمی حل مسأله انجام شد؛

گفت‌وگویی در مورد «اندیشه آزاداندیشی» در دفتر امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه

سومین دفاعیه هسته علمی حل مسأله با عنوان «اندیشه آزاداندیشی» در دفتر امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۴۱۳۱۵
|
۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام محمدرضا فلاح شیروانی از اساتید حوزه، در سومین دفاعیه‌ هسته علمی حل مساله که با عنوان “اندیشه آزاداندیشی” در دفتر امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه برگزار شد، به تبیین مختصات آزاداندیشی پرداخت و ضرورت آزاداندیشی به همراه مختصات آن را تشریح کرد.

وی مختصات لازم برای آزاداندیشی را در چهار مورد خلاصه کرد و گفت: مورد اول اینکه آزاداندیشی، خواسته رهبری است که به تکرار و گلایه رسیده است.

دومین موردی که حجت‌الاسلام فلاح به آن اشاره کرد، این بود که آزاداندیشی، وعده انقلاب بوده و یک بُعد حقوقی برای تحقق آن پیدا می‌کند.

این استاد راهبرِ هسته‌ی علمی حل مساله، وجود و امتدادِ تمدّنِ غربیِ آزاداندیشی را به عنوان سومین مورد از مختصات آزاداندیشی معرفی کرد و در تبیین مورد چهارم گفت: همین که در درون جامعه، جریان اصلاح‌طلبی، پرچم آزاد‌اندیشی را همیشه علم خود قرار داده و ضربات زیادی را به جبهه خودی وارد کرده است، به عنوان چهارمین مورد از مختصات آزاداندیشی، قلمداد می‌شود.

وی در ادامه مباحث خود، به تشریح نتیجه‌ی تحقیق و تفحص چندساله خود بر روی بیانات مقام معظم رهبری پرداخت و افزود: به عقیده من حضرت آقا، روح انقلابی‌گری را در آزاداندیشی می‌دانند.

شیروانی در پایان دفاعیه‌ خود، جان‌مایه‌ی “اراده ملی” را از نظر رهبر عزیز انقلاب، “پیشرفت” معرفی کرد و گفت: پیشرفت هم در گرو رشد اجتماعی است و علت انحصاریِ این رشد اجتماعی از نظر حضرت آقا، آزاداندیشی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار