خبرهای داغ:

حمایت از چهار هزار معلول شاهرودی/فعالیت ۷ مرکز مشاوره ۶ کمپ ترک اعتیاد

شاهرود_ رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود از تحت حمایت بودن چهار هزار معلول در این شهرستان خبر داد و گفت: آورده مددجویان در طرح مسکن ملی حذف و هزینه‌های آب و برق و گاز آن‌ها نیز رایگان است.
کد خبر: ۹۴۴۵۳۸۵
|
۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷

تحت پوشش بودن چهار هزار معلول در شاهرود/فعالیت ۷ مرکز مشاوره ۶ کمپ ترک اعتیادبه گزارش خبرنگار بسیج، مسعود جهانسیر در دیدار انجمن خبرنگاران و روزنامه‌نگاران مهر بسیج رسانه شهرستان شاهرود به مناسبت هفته بهزیستی با بیان اینکه این اداره از قبل از تولد تا سالمندی افراد درگیر می‌باشد، اظهار کرد: این سازمان در سه حوزه توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی فعالیت دارد.
او با اشاره به حوزه توانبخشی، اظهار کرد: چهار هزار معلول در شهرستان تحت پوشش داریم که بیشتر آن‌ها معلولین جسمی و حرکتی هستند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود به حوزه پیشگیری اشاره کرد و گفت: آزمایشات ژنتیک قبل از تولد و غربالگری شنوایی و بینایی در بدو تولد و کودکی توسط مراکز بهزیستی انجام می‌شود.
او به مراکز کمپ ترک اعتیاد در شهرستان اشاره کرد و افزود: شش کمپ ترک اعتیاد در شهرستان داریم که ۵ مرکز ویژه آقایان و یک کمپ نیز ویژه بانوان است که تنها کمپ استان است.
جهانسیر با بیان اینکه هزینه این کمپ‌ها برای مددجویان تحت پوشش با یاری برگ رایگان است و برای سایر افراد هزینه آزاد و به مدت یک ماهه است.
او به مرکز کاهش آسیب راه سبز اشاره کرد و گفت: این تنها مرکز استان برای معتادین کارتن خواب است که مکان ندارد و یک وعده شام و صبحانه و حمام دارند که هزینه آن را سازمان بهزیستی پرداخت می‌کند.
جهانسیر به ۷ مرکز مشاوره این اداره در شهرستان اشاره و اظهار کرد: مددجویان تحت پوشش با یاری برگ رایگان مشاوره می‌شوند و هزینه آزاد این مراکز ۱۷۰ هزار تومان است.
او به حوزه امور اجتماعی و مراکز کودکان نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست اشاره کرد و افزود: چهار مرکز شبه خانواده در شهرستان است و تنها شیرخوارگاه استان در شاهرود با ظرفیت ۲۵ نفر برای نگهداری نوزادان تا کودکان شش ساله است.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه متقاضی فرزند خوانندگی پنج سال دوره انتظار بعد از تکمیل پرونده را دارند، بر قوانین خاص در این راستا تاکید کرد.
او ادامه داد: مقطع سنی ۷تا ۱۲ سال دو مرکز پسران و یک مرکز دختران داریم و دوازده سال به بالا در دامغان و سمنان است که شرایط مشابه خانه و فاقدو تابلو اطلاع رسانی است.
جهانسیر به سه مرکز شبانه روزی توانبخشی در شهرستان اشاره و اظهار کرد: مرکز سالمندان که ۸۵ نفر هستند و معلولین ذهنی دختران سمیه و بیماران اعصاب و روان قائم را داریم و پیش بینی ساخت مرکز اعصاب و روان در شاهرود با مشارکت خیرین در دست برنامه ریزی است.
او به ارائه خدمات نگهداری در منزل سالمندان و معلولین توسط اداره بهزیستی با حضور کارشناسان مجرب اشاره کرد و گفت: تلاش ما ماندن سالمندان و معلولین در منازل و حمایت ما از آنهاست و آخرین گام ما نگهداری در مراکز شبانه روزی است.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود با اشاره به معافیت سربازی، اظهار کرد: افرادی که والدین معلول شدید و خیلی شدید یا دو عضو معلول در خانواده آن‌ها مورد تایید ما شود به معافیت نظام وظیفه عمومی برای معافیت معرفی می‌شوند.
او به قانون جدید در معافیت مددجویان از سهم آورده مسکن ملی اشاره کرد و افزود: فیش آب و برق مددجویان تحت پوشش نیز رایگان است.
در این دیدار با اهدا هدیه از زحمات کادر اداره بهزیستی شهرستان شاهرود تقدیر شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها