خبرهای داغ:

آغاز به کار دوره یاوران ولایت فرماندهان پیشگام در استان سمنان

جانشین سازمان بسیج دانش آموزی استان سمنان خبر داد: دوره یاوران ولایت فرماندهان پیشگام ۱۴۰۱ در دو مرحله مجازی و حضوری آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۹۴۴۵۹۵۹
|
۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، یاسر انتظاری، جانشین سازمان بسیج دانش آموزی استان سمنان در گفت و گو با خبرنگاران ضمن تبریک عید سعید قربان و عید غدیر خم دوره یاوران ولایت را یک دوره آموزشی خواند که در آن دانش آموزان  علاقه مند و نخبه برای کنشگری در مدرسه آموزش دیده و بعد از آن در مدارس مشغول به فعالیت می شوند.

وی با بیان اینکه دوره مجازی یاوران ولایت دانش آموزی تا ۱۴ مردادماه ادامه دارد و فایل های آموزشی به صورت هفتگی و آفلاین در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد عنوان کرد: آموزش اخلاق تشکیلاتی ، سخنرانی و روایتگری ، مهارت بیانیه نویسی ، فضاسازی مدرسه ، برنامه ریزی فرهنگی ، مهارت عکاسی و ... از سرفصل های دوره مجازی است. و در انتها فرماندهان پیشگام طی آزمون جامع به رقابت با هم می پردازند.

جانشین سازمان بسیج دانش آموزی استان سمنان همچنین از برگزاری دوره حضوری طی دو مرحله در اواسط مردادماه خبر داد و بیان کرد فرماندهان پیشگام دختر و پسر طی پنج روز با شرکت در کلاس های کارگاهی و کاربردی به طور آزمایشی خود را در میدان عمل ارزیابی خواهند کرد و به کسب مهارت و رشد فردی خود می پردازند.

انتظاری گفت: برنامه های ورزشی ، تفریحی و سرگرمی به عنوان فوق برنامه ، در کنار برنامه های اصلی پیش بینی شده است.

 وی بیان کرد: برای اجرایی کردن مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق و  تربیت هشت میلیون جوان مؤمن انقلابی باید پس از شناسایی دانش آموزان نخبه در مدارس ، آنها را با اهداف و مأموریت‌های انقلاب آشنا کرده و کار تشکیلاتی را برای آنها تبیین کرده و برنامه مدونی برای آنان برنامه ریزی کرد که دوره یاوران ولایت از جمله آنها است.

جانشین سازمان بسیج دانش آموزی استان سمنان گفت : اولویت هر فرمانده واحد ، انتخاب اعضای شورا می باشد که آموزش آنان از طریق حوزه های بسیج دانش آموزی پیش بینی شده است.

انتظاری عنوان کرد: تداوم و استمرار با فرماندهان پیشگام پس از اتمام دوره یاوران ولایت ، توسط مربیان طرح رهبران کوچک و به صورت هر دو هفته یکبار در حوزه‌های بسیج دانش آموزی برنامه‌ریزی شده که در شهرستان ها انجام می شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار