در شهرستان سامان برگزارشد؛

گردهمایی مداحان،شاعران و هیئات مذهبی

همزمان بادهه ولایت و عیدسعید غدیرخم، مراسم جشن باحضور مداحان،شاعران آیینی وهیئات مذهبی شهرستان سامان در سالن اجتماعات دفتر امام جمعه سامان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۴۶۰۳۵
|
۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ دراین گردهمایی مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سامان، با تبریک عید سعید غدیر خم و قرائت حدیثی از نبی گرامی اسلام صلی الله علیه وآله و سلم،  یَوْمُ غَدیرِ خُمّ اَفْضَلُ أَعیادِ اُمَّتی وَ هُوَ الْیَوْمُ الَّذی أمَرَنی اللهُ تعالی ذکره فیه بِنَصْبِ أخیً علیِّ بن أَبی طالِبٍ عَلَماً لِأُمَّتی تَهْتَدُونَ بِهِ مِنْ بَعْدی وَ هُوَ الْیَوْمُ الَّذی أَکْمَلَ اللهُ فیه الدِّینَ وَ أتمَّ عَلَی أُمَّتی فیه النِّعْمَهِ وَ رَضِیَ لَهُمُ الْاِسْلامَ دیناً، گفت: پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند: روز غدیر خم، بهترین عید‌های امت من است و آن روزی است که خدا مرا فرمان داد برادرم علی بن ابیطالب را به جانشینی خویش منصوب سازم تا در نبود من، مردم به وسیله او هدایت شوند و در این روز، خداوند دین خود را کامل و نعمتش را بر امت من تمام کرد و دین اسلام را برای آنان برگزید.

حجت الاسلام حمید بهرامی افزود: حضرت امام جعفر صادق علیه السلام فرمودند: با فضیلت ترین، بزرگ ترین و شریف ترین روز عید نزد خداوند، روزی است که بر پیامبرش حضرت محمد صلی الله علیه وآله وسلم این آیه را نازل فرمود: الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتي‏... ایشان هم چنین روزه عید غدیر خم را برابر با صد حج و عمره مقبول نزد خداوند می دانست و آن را "عید بزرگ خدا" می شمرد.

وی ادامه داد: یكی از شیعیان از حضرت امام عسگری علیه السلام سوال کرد،این سخن پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم كه فرمود:"من كنت مولاه فهذا علی مولاه" یعنی چه، حضرت فرمودند"خداوند اراده فرمود كه این جمله، نشان و پرچمی باشد تا حزب خدا هنگام اختلاف ها با آن شناخته شود".

در آغاز این گردهمایی مسئول کانون و بسیج مداحان شهرستان سامان،با تبریک عید ولایت به حضار خیرمقذم گفت. شهرام سنایی در ادامه به ارائه گزارش مختصری از اقدامات انجام شده در حوزه ستایشگری، برگزاری اعیاد و محافل سوگواری و نیز تشکیل جلسات آموزشی ویژه برادران و خواهران پرداخت.

مسئول کانون مداحان استان، نیز در سخنانی با تبریک عید سعیدغدیرخم از تلاش ارزشمند مسئول و اعضاء کانون و بسیج مداحان شهرستان سامان در حوزه های آموزشی و برگزاری مراسم به مناسبت های مختلف و نیز در فضای مجازی تقدیر کرد و از مداحان، شاعران آیینی و مبلغین ارجمند برادر و خواهر برای ثبت نام در سامانه طوبی و نیز عضویت در طرح خادمیاری رضوی دعوت بعمل آورد.

حمیدرضاتوسلی، با اشاره لزوم آمادگی برای برپایی مجالس جشن با شکوه عید سعید غدیرخم و تبلیغ و همکاری جهت اطعام در شب و روز این ایام فرخنده گفت: در آستانه ماه محرم قرار داریم، باید تلاش شود مجالس سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام بسیار با شکوه با استفاده از مطالب مستند،اشعار تأثیر گذار و انقلابی و رعایت اصول بهداشتی در سطح شهرستان برگزار شود.

 تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، شعر خوانی شاعران آیینی، مولودیه خوانی مداحان و نیز تقدیم گواهی آموزش شرکت کنندگان برادر و خواهر در دوره های آموزشی مداحی از دیگر برنامه های این مراسم با شکوه بود.  

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار