خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی موثقی:

شورای فرهنگ عمومی باید در رأس همه کارهای فرهنگی قرار گیرد

همدان- نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: اگر بخواهیم انسجام فرهنگی در استان داشته باشیم باید شورای فرهنگ عمومی را در رأس همه کارها قرار دهیم.
کد خبر: ۹۴۴۶۴۷۸
|
۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در نشست فعالان فرهنگی استان همدان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولین استانی در سالن اجتماعات استانداری همدان برگزار شد، اظهار کرد: ساختارهای فرهنگی همچون ساختارهای سیاسی نیاز به مطالعه، پژوهش و آسیب‌شناسی دارد که طی این ۴۰ سال چه ضعف‌هایی وجود داشته است.

وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی باید در رأس همه کارهای فرهنگی قرار گیرد، گفت: اگر بخواهیم انسجام فرهنگی در استان داشته باشیم باید شورای فرهنگ عمومی را در رأس همه کارها قرار دهیم تا مفید واقع شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: با تقویت شورای فرهنگ عمومی، برآیند رو به رشد فرهنگی در جامعه نمایان می‌شود.‌

وی ابراز کرد: در رمان‌ها، سریال‌ها، سینما، تئاتر و جشنواره‌های ما نوعی از تفکر غربی ارائه می‌شود که با فرهنگ اسلامی ما تناسب ندارد.

شعبانی موثقی با بیان اینکه در دانشگاه‌ها تمدن غربی را به عنوان تمدن برتر آموزش می‌دهیم، عنوان کرد: در جشنواره‌ها و مراسم‌هایی که داریم نوع پوشش خاص در جامعه را ارزش می‌گذاریم.

وی ادامه داد: برخی از پوشش‌ها در جامعه کلاس محسوب می‌شود و این موارد باعث ایجاد شکاف فرهنگی در جامعه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: جامعه نوجوان ما به سمتی حرکت می‌کند که او را ارزش می‌دانند و آن چیزی که در جامعه به عنوان ارزش معرفی می‌شود جوان به آن سمت اشتیاق می‌یابد.

وی بیان کرد: جهت‌گیری‌ها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید متناسب با هنجارهای همسو با تفکر اسلامی پیش برود و جامعه به آن نیاز دارد و اسلامی‌سازی علوم دانشگاهی بخشی از نظام جامع و منسجم فرهنگی اسلامی است که باید اجرا شود و اگر امروز به دنبال یک نظام جامع منجسم باشیم در ۲۰ سال آینده جواب می‌گیریم.

شعبانی موثقی ابراز کرد: جهت‌گیری فرهنگی در دولت مردمی سیزدهم شکل گرفته است که ما را در ترویج فرهنگ اسلامی امیدوار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در استان همدان سند جامع قرآنی تدوین شده و برای اجرای آن نیازمند حمایت دستگاه‌ها و حمایت مالی هستیم و نهادینه کردن آن صدها ساعت وقت گذاشته شده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان بیان کرد: فرهنگ اگر آسیب ببیند هر چقدر در حوزه اقتصاد هم پیش برویم نمی‌توانیم رضایت جامعه را جلب کنیم؛ باید فرهنگ را تقویت کرد و پل‌های فرهنگی را نباید خراب کرد.

در حاشیه این مراسم مهدی جوادی دبیر جبهه خاتم الوصیاء، دکتر امیرحسین رهبر عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی، بهرام ترکمان رئیس انجمن ادبی، نجومی رئیس انجمن خوشنویسان، طاهره روشنیان نماینده مجمع حافظان قرآن، حاج علی اسدی نماینده جامعه ستایشگران آل الله، مریم شهابی باهر نماینده خبرنگاران و زبرجدی نماینده بسیجیان به ارائه مشکلات و راهکارها و پیشنهادات قشر خود پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار