کارشناس سیاسی سپاه امام رضا علیه السلام:

عاشورا شکل گیری الگوی روشن از ولایت پذیری و ناپذیری است که درسها و عبرتهای بسیاری دارد

کارشناس سیاسی سپاه امام رضا علیه السلام گفت :عاشورا شکل گیری الگوی روشن از ولایت پذیری و ناپذیری است که درسها و عبرتهای بسیاری دارد.
کد خبر: ۹۴۵۱۲۹۰
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، سیاسی_بصیرتی باموضوع درس ها و عبرتهای عاشورایی با حضور هادی سیاسی سپاه امام رضا علیه السلام آقای سیدجلال امینی و نقاره خوانی مداح اهل بیت جناب آقای شرقی در پایگاه شهید علم الهدی برگزار گردید‌.

 

امینی اظهار کرد: عاشورا شکل گیری الگوی روشن از ولایت پذیری و ناپذیری است که درسها و عبرتهای بسیاری دارد. طبق فرمایش امام(ره) : "محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است و با زنده نگه داشتن آن به نهضت شما آسیبی نمی رسد" . و "پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد".

 

وی افزود: در روز عاشورا سه دسته از ولایت جا ماندند؛ ۱_عوام جامعه که دغدغه مند نبودند ۲_ کسانی که امام را شناخته ولی دنیاگرایی مانع از همراهی امامشان شد و۳_ خواص بی بصیرت. ما باید مراقب باشیم از امام حاضر و ولی فقیه جا نمانیم و از عاشورا عبرت بگیریم.

 

 امینی به عبرتهای عاشورا از فرمایشات مقام معظم رهبری که بسیار کاربردی است اشاره کرد: ۱_ چرا جامعه اسلامی تازه مسلمان شده ، ۵۰ سال بعداز رحلت پیامبر تحت تاثیر تبلیغات مسموم بنی امیه کارش به جایی میرسد که به جنگ فرزند رسول خدا می پردازند؟ ۲_ چه بلایی جامعه اسلامی را فراگرفت که مدینه اولین پایگاه حکومت اسلامی به مرکز فساد و فحشا تبدیل شده و مردم کوفه سر فرزندان رسول خدا را بر نیزه چرخاندند. ۳_ این عبرتها بسیار هشدارآمیز است که من و شما باید کاملا مراقب بوده و جزو دسته کسانیکه دنیاگرایی و قدرت طلبی که بعضی از خواص جبهه حق(طلحه و زبیر) را بیچاره کرد ؛ قرارنگیریم.

هادی سیاسی خاطرنشان کرد: محرم و صفر الگو و فرصت مناسبی است که ما از سبک و سیره ی زندگی شهدا درس بگیریم؛ همچون سردار شهید سلیمانی که طبق فرمایش رهبر نه یک شخص، نه یک راه بلکه یک مملکت، یک‌مدرسه و یک مکتب است. مهمترین شاخصه های این مکتب ۱_ولایت مداری ۲_ امت گرایی ۳_ دشمن شناسی ۴_ مجاهدت و مبارزه ۵_ مردم مداری شهید سلیمانی در جنگ، سیل،زلزله، مدارا با خانواده شهدا بود.

 

وی تصریح کرد: بکی از پیام های عاشورا و شاخصه های برجسته اهل بیت پیامبر مسئله ولایت مداری است یعنی تمام شئون زندگی خود را در چارچوب نظام ولایی قرار دهیم و مهمترین وظایف ما نسبت به ولایت فقیه: ۱_ شناخت و معرفت( شناسنامه ای، گرایشی، اندیشه ای، رفتاری) ۲_ محبت و دلسوزی و ارادت واقعی و نه فقط زبانی ۳_ اطاعت از ولی امرمان می باشد.

 وی افزود: حادثه عاشورا یکی از عوامل شکل گیری، استمرار و ماندگاری انقلاب اسلامی، آموزه های دینی و عاشورایی مهدوی است که هوکویاما ؛ نظریه پرداز معروف امریکایی سال ۱۳۶۴ در همایشی گفته است: " شیعه پرنده ای است که دوبال سبز و سرخ دارد؛ بال سرخ شیعه شهادت طلبی است که ریشه در عاشورا دارد و بال سبز شیعه انتظار و مهدویت است. این دو بال شیعه را فناناپذیر کرده است. این پرنده زره و محافظی به نام ولایت فقیه دارد که باید حذف شود".

 

هادی سیاسی در پایان نتیجه گیری کرد: جاودانگی وحیات مستمر شیعه منوط است به حفظ این دو شاخصه؛ یعنی قیام سرخ حسینی و اعتدال سبز مهدوی حول ولایت فقیه است. ولایت فقیه فرمودند: هیئت محل جهاد تبیین است. بیان مسائل نظام است.

 

و ما باید هویت بسیجی خود را با ایمان، اخلاص، معنویت، آگاهی وبصیرت و اطاعت کامل از ولایت فقیه حفظ نمائیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار