خبرهای داغ:

حرکت ۱۴۰۰ ساله زنان کاروان عاشورا در جاده کمال عبودیت

حرکت ۱۴۰۰ ساله زنان کاروان عاشورا در جاده کمال عبودیت
زن همانند مرد شایستگی صعود به قله معنویت را دارد ،همانگونه که در آیه شریفه نساءنا، هم سنگ انفسنا و ابنائنا بیان شده است.
کد خبر: ۹۴۵۲۲۸۱
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶
 قیام امام حسین علیه السلام یک حرکت فرهنگی برای احیا و پایه گذاری سنت خدا و پیامبرش بود و تنها یک حماسه احساسی یا سیاسی نبود . در این حرکت زنان زیادی نقش آفریدند زنانی که الگوی آنها حضرت زینب( س) بود و همدرد و یاری دهنده یادگار حضرت فاطمه سلام الله بودند.
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج- استان لرستان- ‌زهرا رضائیان چیه : هر جامعه یک پیکر دارد ،اسلام نیز پیکری دارد متشکل از حضور مرد و زن ،زن نیمی از پیکره اجتماع انسانی اسلامی را تشکیل می دهد. به جرئت می توان بیان کرد اندیشه و فرهنگ و رفتار زنان است که جامعه انسانی را تشکیل و نقش بسیار مهمی را در آن ایفا می کند .
در قرآن بارها بیان شده است که الگوی همه زنان و مردان انسان کامل است، بنابراین مرد بودن یا زن بودن به معنای کامل بودن انسان یا انسان کامل بودن نیست .
حضرت زینب سلام الله علیه نمونه یک انسان کامل است زنی که از سر اخلاص تمام اهل و خانواده اش را در راه خدا فدا کرد .
این اوج کمال معنوی یک زن است.
اوج کمال یک زن را می توان در وجود حضرت زینب سلام الله علیها پرورده بانوی عالم مادر فاطمه الزهرا سلام الله علیها ،زنی که پا به پای برادرانش در عرصه جهاد خدا، از تمام صبر و استقامت خود دریغ نکرد، این نیز اوج عظمت یک زن است .
زن همانند مرد شایستگی صعود به قله معنویت را دارد ،همانگونه که در آیه شریفه نساءنا، هم سنگ انفسنا و ابنائنا بیان شده است.
قیام امام حسین علیه السلام یک حرکت فرهنگی برای احیا و پایه گذاری سنت خدا و پیامبرش بود و تنها یک حماسه احساسی یا سیاسی نبود .
در این حرکت زنان زیادی نقش آفریدند زنانی که الگوی آنها حضرت زینب( س) بود و همدرد و یاری دهنده یادگار حضرت فاطمه سلام الله بودند.
برای مثال ماریه بنت سعد،طوعه و دلهم و.......
همین ماریه زنی بود که در حادثه عاشورا منزل خود که در بصره بود را محل تجمع شیعیان قرار داده بود و در انتشار فرهنگ و کلام امام حسین علیه السلام نقش بسزایی ایفا کرد .
در پس هر حرکتی اندیشه هایی پنهان شده است و حتی دختران کوچک امام حسین علیه السلام ،بر اساس اندیشه های بزرگ خود سفر کربلا را با پدر،آغازکردند .
حضرت زینب سلام الله نیز با یک اعتقاد بزرگ این سفر را انتخاب و آغاز کرد و به حق که عظمت عصمت وار حضرت در بیان خطبه و پابرجایی قیام ارباب رنگی به سرخی خون ۷۲شهید را به رخ می‌کشد.
کسی که غرق در حسین علیه السلام شد ،غرق در خواهر بزرگوارشان حضرت زینب سلام الله خواهد شد.
و خریدارش جز خدا نخواهد بود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار