به مناسبت روزجهانی مساجد؛

مسجد پایگاه عروج انسان است

مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام وردنجان از مساجد فعالی است که فعالیت های مهمی در عرصه های فرهنگی، هنری و اجتماعی با محوریت نماز جماعت اول وقت دارد.
کد خبر: ۹۴۵۲۴۴۴
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ گفتگویی در این رابطه با امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام وردنجان انجام شده که با هم مطالعه می کنیم... 

حجت الاسلام شیخ حسن رفیعی با تسلیت اسارت آل الله و گدامیداشت روز جهانی مساجد گفت: مسجد در اسلام، مركز ارتباطات نسلي و جلوگيري از گسست نسل ها، هسته اوليه مردم سالاري ديني، محلي براي هويت يابي و تعلق اجتماعي و محلي براي مشاركت در برنامه ريزي از پايين به بالاست، مسجد پایگاه عروج انسان از خاک به افلاک است.

کارشناس مسایل مذهبی با اشاره به برنامه های مسجدامام حسن مجتبی علیه السلام وردنجان افزود: به حول و قوه الهی و به شرط قبولی نوکری آستان حسینی برنامه های عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام که از دهه ی اول محرم آغاز شده تا آخر ماه صفر ادامه خواهند داشت و باتوجه به همکاری ارزشمند هیئت امنای مسجد و مهدیه شهدا و نیز همکاری صمیمانه ی مسئولان کانون فرهنگی مسجد و پایگاه بسیج خواهران مستقر در مسجد، همچنین همراهی بزرگوارانه مردم و نمازگزاران عزیز در اهداء نذورات چه نقدی و چه معنوی،بناست ان شاءالله سفره نذری حسینی تا آخر ماه صفر در این مسجد گسترده باشد و مردم از این نذورات بهره مند شودند.

وی با اشاره به نقش جوانان در برگزاری برنامه های مسجد و مهدیه، گفت: یقینا حضور نوجوانان و جوانان در مساجد و در چنین مجالسی  که با محوریت برنامه ها فرهنگی و معنوی انجام می شود نقش به سزایی در تعظیم شعائر الهی و یادگیری آموزه های علوی، فاطمی و حسینی دارد و کمک قابل توجه ای به سبک زندگی حسینی و زینبی خواهد داشت.

حجت الاسلام رفیعی با تجلیل از حضور فعال نوجوانان و جوانان و حمایت مردم مومن از برنامه ها افزود: خوشبختانه بیشتر برنامه توسط نوجوانان و جوانان در مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام برگزار می شود، همچنین مردم مومن، نوجوانان و جوانان ولایتمدار را در مدیریت برنامه ها حمایت می کنند،تا این عزیزان به شکل مطلوب و جذاب برنامه ها را انجام دهند.

فرمانده پایگاه بسیج  خواهران مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام و مهدیه شهدا شهر وردنجان نیز به بیان برنامه های اجرایی اشاره کرد و گفت: پایگاه بسیج خواهران این مسجد همواره در تمام مناسب های سال به خصوص محرم و صفر با برگزاری برنامه های مخصوص خواهران و پخت و توزیع نذورات در ماه محرم و فضا سازی مسجد، برگزاری کلاسها، جلسات و کارگاه های مختلف، بصیرت افزایی و بیان علل قیام حضرت امام حسین علیه السلام و نهضت عاشورا  فعال است.

 وی ادامه داد: پایگاه بسیج خواهران همچنین با برگزاری مراسم زیارت عاشورا، روضه خوانی و عزاداری ویژه خواهران در محرم و صفر همواره نقش فعالی در مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام ایفا می کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار