خبرهای داغ:
امام جمعه اهل سنت پاوه:

وحدت شیعه و اهل سنت همواره در کرمانشاه حفظ شده است

امام جمعه اهل سنت شهرستان پاوه گفت: وحدت شیعه و اهل سنت همواره در کرمانشاه حفظ شده است.
کد خبر: ۹۴۵۳۶۰۷
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، ماموستا ملأ قادر قادری در مراسم اختتامیه پیر غلامان حسینی که در مسجد عماد الدوله برگزار شد، اظهار کرد: استان کرمانشاه با جمعیتی ۲ میلیون نفری متشکل از اهل تشیع، اهل سنت و اهل و سایر مذاهب و فرقه‌ها است که هم قبل از انقلاب اسلامی و هم بعد از انقلاب اسلامی در کمال وحدت در کنار هم زندگی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اهل سنت یک هزار و ۵۰۰ شهید به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است، افزود: اتحاد و همبستگی در طول دفاع مقدس با توجه به مرزنشین بودن استان کرمانشاه همیشه به چشم خورده و تقدیم کردن این میزان از شهدا از اهل سنت در راه اسلام سندی بر برادری همه مردم این استان است.

امام جمعه اهل سنت شهرستان پاوه تصریح کرد: استان کرمانشاه مرزداران غرب کشور تاکنون از هیچ تلاشی فروگذار این کرده است و با توجه به توصیه مقام معظم رهبری وحدت و احترام در بین مردم با وجود تفاوت‌های قومی و مذهبی حفظ شده است و امروز در استان کرمانشاه همگی در کنار هم امنیت لازم داریم.

ماموستا قادری با اشاره به اینکه احترام به اهل بیت (ع) تکلیفی واجب بوده، بیان کرد: طبق احادیث به جا مانده احترام به اهل بیت (ع) بر ما تلکیفی واجب است چرا که این خاندان مانند سفینه‌ای نجات دهنده برای بشریت بوده و بر اساس باور خود در این مسیر حرکت خواهیم کرد و حمایت از یاران اهل بیت (ع) را لازم می‌دانیم.

وی ادامه داد: امروز استان کرمانشاه در جایگاهی ویژه به دلیل نزدیکی با کربلا به عنوان دروازه کربلا افتخار میزبانی از پیرغلامان حسینی را داشته و این میزبانی در ایام اربعین از زائران اباعبدالحسین (ع) ادامه خواهد داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار