خبرهای داغ:
جانشین سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور:

حقایق جامعه در مقابل ابهام‌آفرینی‌های دشمن با عمل جهادی و انقلابی آشکار می‌شود

حجت الاسلام سرافراز گفت: باید به صورت جهادی و انقلابی در مسیر کشف حقایق در مقابل ابهام‌آفرینی‌های دشمنان گام برداشت.
کد خبر: ۹۴۵۳۶۴۲
|
۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام کریم سرافراز، جانشین سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور، با اشاره به جهاد تبیین و ضرورت آن در جامعه اظهار داشت: جهاد در هر دوره زمانی متفاوت است، یک زمان جهاد، جهاد سخت و نظامی است، یک زمان جهاد کاری و اقتصادی است و اکنون عرصه‌ی جهاد تبیین و روشنگری خصوصا در فضای مجازی است.

وی تصریح کرد: در وحی قرآنی هم، خداوند بر مسئله تبیین تاکید فرموده و پیامبر اکرم(ص) را مأمور کرده است که به طور مستمر آیات نورانی قرآن را برای مردمان تبیین و تشریح نماید: «وَاَنزَلنا اِلیکَ الذِّکرَ لِتُبَیّنَ لِلناسِ ما نُزِّلَ الیهِم».

حجت الاسلام سرافراز افزود: جهاد تبیین در کلام رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) به معنای آغاز تحولی بنیادین و متمایز از حرکت‌های قبل است و این تحول باید از جهت «کمیت و مقدار» و «کیفیت و شیوه» مورد توجه باشد.

جانشین سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور خاطرنشان کرد: جهاد تبیین اقدامی جهادی با مسیر و روشی مشخص است، زیرا تبیین به معنای بیان حقایق است و در این برهه نباید به روال سابق عمل کرد و باید به صورت جهادی و انقلابی در مسیر کشف حقایق در مقابل ابهام‌آفرینی‌های دشمنان گام برداشت.

وی افزود: بدون جهاد تبیین حقیقت، افکار عمومی در ظلمت و فضای غبارآلود باقی خواهد ماند و دشمن سوء‌استفاده خواهد کرد، اگر کسی بتواند حقایق را در چشم مردم تحریف کند، یعنی در واقع عمل و بازو و اراده مردم را به سمت گمراهی کشانده است، پس در همه حال جهاد تبیین اهمیت بسیاری دارد.

حجت الاسلام سرافراز گفت: بدون شک وقتی دشمنان درصدد وارونه جلوه دادن حقایق و واقعیت‌ها بر می‌آیند، تبیین صحیح حقایق و نشان دادن واقعیت‌ها تکلیفی است الهی که بر دوش اندیشمندان، آگاهان و عالمان زمان‌شناس قرار می‌گیرد. رسول گرامی اسلام (ص) فرمودند: «إِذَا ظَهَرَتِ الْبِدَعُ فِی أُمَّتِی فَلْیُظْهِرِ الْعَالِمُ عِلْمَهُ فَمَنْ لَمْ یَفْعَلْ فَعَلَیْهِ لَعْنَةُ اللَّه‏»، آن‌گاه که بدعت‌ها در امّت من پدیدار شود بر انسان آگاه لازم است که علم خود را آشکار کند، پس اگر عالمی چنین نکند مشمول لعنت خداوند قرار می‌گیرد.

وی افزود: بی‌گمان حضور و نقش‌آفرینی اساتید، طلاب و روحانیون بسیجی در جبهه رویارویی و مقابله با تحریف‌ها و جنگ شناختی کار آسان و راه همواری نیست که بتوان آن را در شمار کارهای عادی و روزمره قرار داد، بلکه چنین حضور و تلاش علمی خصوصا در فضای مجازی که جولانگاه دشمن است، خود نوعی «جهاد فی سبیل الله» است.

جانشین سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور تصریح کرد: جهاد در راه خدا ویژگی‌هایی دارد که از جمله آن‌ها در مقابل دشمن قرار گرفتن، تحمل سختی‌ها و شدائد، خلوص و ایثار مال و جان و آبرو، و آگاهی و شناخت دقیق از حقایق و واقعیت‌هاست.

ارسال نظرات