خبرهای داغ:

نشست بررسی چالش‌های افزایش بهره وری و ارزیابی عملکرد در دانشگاه صنعتی شاهرود

شاهرود_ نشست تخصصی دستگاه‌های اجرایی و اساتید دانشگاه با هدف بررسی چالش‌های افزایش بهره وری و ارزیابی عملکرد، به میزبانی دانشگاه صنعتی این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۵۵۲۲۵
|
۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶

نشست بررسی چالش‌های افزایش بهره وری و ارزیابی عملکرد در دانشگاه صنعتی شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی امام جمعه شاهرود در این نشست که با هدف بررسی چالش‌های افزایش بهره وری و ارزیابی عملکرد به میزبانی این دانشگاه برگزار شد گفت: باید در بهره وری از منابع، جامع نگر باشیم.
او با اشاره به روایاتی از ائمه معصومین؛ بهره وری از منابع را در چهار بخش مناجات و دعاو ارتباط خدا، امرار معاش، نظرسنجی و صله رحم و تفریحات سالم و حلال تعریف کرد و افزود: اسلام در فوائد کار و مذمت اسراف تاکید کرده و هر کاری باید دقیق و درست انجام شده و از سهل انگاری در انجام کار‌ها پرهیز شود.
سازمان‌های دولتی نقش تسهیل گر امور را دارند
فرماندار ویژه شهرستان شاهرود هم در این جلسه، میزان تولید، حجم و مقدار اشتغال را از شاخص‌های اندازه گیری بهره وری برشمرد و خاطر نشان کرد: بخش اعظم شاغلین کشور در حوزه‌های خصوصی بوده و سازمان‌های دولتی نقش تسهیل گر امور را دارند.
ابوطالب جلالی افزود: دولت نباید خود را زیاد درگیر حاکمیت در بخش‌های اقتصادی و صنعت کند و برای افزایش بهره وری لازم است خصوصی سازی و واگذاری درست انجام شود.
نشست بررسی چالش‌های افزایش بهره وری و ارزیابی عملکرد در دانشگاه صنعتی شاهروددکتر حسین شیبانی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شاهرود هم اثربخشی را رسیدن به بهره وری در همه امور دانست و اظهار کرد: زمانی اثر بخشی در کار‌ها را شاهد هستیم که درست و دلسوزانه و در راستای اهداف سازمانی کار کنیم. ایشان با بیان اینکه در ر سازمان راه‌های رسیدن به بهره وری متفاوت است افزود: بعضی از این چالش ها، عمومی و وابسته به فرهنگ و عملکرد جامعه بوده و به سیاست‌های کلی نظام بر می‌گردد و بخشی هم اختصاص به هر سیستم و سازمان دارد که باید راهکار برون رفت از آن به خوبی تبیین و عملیاتی شود.
علی رضا عامریان نماینده اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان هم در ادامه این جلسه، ساختار‌های سازمانی و عدم وجود نیرو‌های کافی در شهرستان، طولانی بودن مدت زمان سرپرستی ادارات و ضعیف بودن ارتباط صنعت با دانشگاه را از عوامل کاهش بهره وری عنوان کرد.
نشست بررسی چالش‌های افزایش بهره وری و ارزیابی عملکرد در دانشگاه صنعتی شاهروددکتر خدابخش عرب معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان هم ارتقای توانمندی نیروی انسانی، فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، در دسترس بودن منابع ارزان، اصلاح مقررات و تسهیل ضوابط و قوانین، بستر سازی توسط دولت، پذیرش تغییر از طرف بهره برداران و هوشمندسازی را از جمله راه‌های افزایش بهره وری دانست.
سرپرست شرکت ملی نفت و فراورده‌های نفتی منطقه شاهرود نیز نیروی انسانی مناسب، توجه به منابع انسانی براساس واقعیت‌های اجتماعی و رقبای سازمان‌ها را در روند ارزیابی سیستم موثر دانست. حسین عبدلی با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی؛ و موضوع خصوصی سازی و رویکرد اجرایی افزود: برای اجرای این اصل نیازمند یک راهکار مشخص اجرایی بدون توجه به سلایق افراد و استفاده از نخبگان هستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار