سردار شاکرمی در گفتگو با خبرگزاری بسیج:

یک بیمارستان ۹۰ تخت خوابی در مرز مهران مستقر شده است

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام گفت: در راستای خدمت رسانی به زوار امام حسین (ع) یک بیمارستان صحرایی ۹۰ تخت خوابی، اورژانس،۲ داروخانه و یک آزمایشگاه در مرز مهران مستقر شده اند.
کد خبر: ۹۴۵۶۴۹۲
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶

اقدامات سپاه در پایانه‌های مرزی/استقرار بیمارستان ۹۰ تخت خوابی صحرایی در مرز مهران

سردار جمال شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام در گفتگو با خبرگزاری بسیج، با اشاره به اقدامات قرارگاه اربعین سپاه استان ایلام، گفت: قرارگاه اربعین سپاه ایلام در راستای خدمت رسانی به زوار امام حسین (ع) اقدام به استقرار بیمارستان صحرایی ۹۰ تخت خوابی در مرز مهران کرده است. همچنین با استقرار اورژانس و بیمارستان ۱۵۰ تخت خوابی به همراه ۲ داروخانه و یک آزمایشگاه توسط معاونت سپاه استان ایلام  به عنوان بیمارستان در دسترس زائران با ۹۰ کادر پزشکی و فنی از آغاز راهپیمایی اربیعین تا به امروز در حال خدمت رسانی به مردم عزیز هستند.

وی استقرار بهداری تیپ مردم پایه سپاه امیرالمومنی (ع) و گردان جنگ نوین متشکل از ۶ تیم مقابله و رصد تهدیدات بیولوژیک را از دیگر اقدامات انجام شده توسط سپاه ایلام در پایانه های مرزی استان ایلام اعلام کرد و افزود: ایجاد کلینیک بسیج جامعه پزشکی سپاه ایلام در ۳ بخش فیزیوتراپی، آزمایشگاه و دندان پزشکی و برپایی درمانگاه مشترک از جمله اقدامات ما بوده است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام از استقرار ۳ پست امدادی در مسیر تردد زائران در شهرستان‌های این استان خبر داد و گفت: اسقرار ۲۰ دستگاه آمبولانس همراه ۲۰ تیم امداد و نجات از کارکنان سپاه استان از دیگر اقدامات ما برای خدمت رسانی به زائران حسینی (ع) بوده و تا به امروز در مجموع برای ۹ هزار نفر خدمات ویزیت و داروی رایگاه و سایر خدمات درمانی و بهداشتی به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیون تومان توسط کادر جهادی و مجلل پزشکی مجموعه سلامت سپاه و بسیج جامعه پزشکی سپاه استان ارائه شده است.

وی  به اقدامات انجام شده توسط سپاه ایلام در حوزه اسکان و تغذیه‌ی زائران اشاره کرده و گفت: ۵۰ موکب در سپاه‌های شهرستانی و پایانه‌ی مرزی با استفاده از توان سپاه و بسیج برای ارائه‌ی خدمات مردم ایجاد شده است. همچنین همکاری و پشتیبانی خوبی از موکب مستقر در منطقه‌ی بدر عراق داشته ایم.

سردار شاکرمی پخت و توزیع غذا را از جمله اقدامات انجام شده توسط استان ایلام اعلام کرد و گفت: پخت ۴۰۵ هزار پرس غذای گرم و اسکان ۲۵۰ هزار نفر از دیگر اقداماتی بوده که تا کنون انجام شده است.

وی ادامه داد: با دستور وزارت کشور مبنی بر مدیریت توزیع آب سالم، بهداشتی و سرد توسط سپاه ایلام و تلاش جهادی کارکنان تا روز گذشته تعداد ۲ میلیون و یکصد هزار بطری آب میان زائران توزیع شده است که حقیقتا بخش عظیمی از نیاز زائران با این اقدام برطرف گردیده.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام گفت: در موضوع حمل و نقل و انقال زائران نیز هماهنگی، اقدام و امضای تفاهم نامه با شرکت جوان سیر، آزادگان سازمان حمل و نقل و مجموعه‌های سپاه جهت بکارگیری و اسقرار ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس برای انتقال زوار اربعین انجام شد.

وی ادامه داد: همچنین حدود ۲۰۰ خودروی سبک و سنگین توسط سپاه استان و سپاه‌های مامور برای ارائه خدمات آمادی و ترابری و همچنین برای اتقال مسافران در شرایط بحران تا شعاع مورد نظر در نظر گرفته شده است. درکنار این اقدامات ۱۰ دستگاه تانکر آب سیار به همراه به کار گیری سردخانه جهت دپو توزیع آب معدنی تامین گردیده شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار