خبرهای داغ:
رئیس اداره دامپزشکی اسدآباد خبر داد

نظارت بر ایستگاه‌های جمع آوری شیر در اسدآباد

همدان-رئیس اداره دامپزشکی اسدآباد گفت: یکی از حساس و پر اهمیت‌ترین نظارت‌های دامپزشکی، نظارت بر ایستگاه‌های جمع آوری شیر است.
کد خبر: ۹۴۵۷۲۰۷
|
۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
نظارت بر ایستگاه‌های جمع آوری شیر در اسدآباد

حسین وثوقی کیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در اسدآباد با اشاره به بازدید از ایستگاه‌های جمع آوری شیر شهرستان اسدآباد با بیان اینکه یکی از حساس و پر اهمیت‌ترین نظارت‌های دامپزشکی، نظارت بر ایستگاه‌های جمع آوری شیر است، اظهار کرد: شیر خام به‌عنوان ماده غذایی پر مصرف و همچنین مهم‌ترین ماده اولیه تولید انواع فراروده‌های لبنی، در زمره پراهمیت‌ترین فراورده‌های خام دامی قرار می‌گیرد به همین دلیل تمام ایستگاه‌های جمع آوری شیر در شهرستان اسدآباد تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی قرار دارند.

وی افزود: این نظارت‌ها شامل بازدید بهداشتی از ایستگاه‌ها و تجهیزات مربوط به جمع آوری و نگهداری شیرخام و نیز خودرو‌های ویژه حمل شیر خام است که علاوه بر این به‌منظور رسیدن به اطمینان هر چه بیشتر نسبت به سلامت شیر‌های جمع آوری شده در ایستگاه‌ها مسئول فنی بهداشتی دامپزشکی نیز در این واحد‌ها بکارگیری شده است.

رئیس اداره دامپزشکی اسدآباد گفت: کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد به‌صورت منظم با اخذ نمونه شیر در ایستگاه‌ها و ارسال آن به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان همدان و انجام آزمایش‌های لازم از عدم وجود هر گونه آلودگی یا افزودنی غیر مجاز اطمینان می‌یابند و در صورت مشاهده موارد تخلف، اقدام به برخورد لازم با واحد‌های متخلف می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به بررسی‌های میدانی صورت گرفته توسط بازرسان مواد خام دامی این اداره تعدادی از خودرو‌های جمع آوری شیر غیرمجاز فاقد پروانه بهداشتی اشتغال و گواهی حمل بهداشتی قرنطینه دامپزشکی از سطح روستا‌ها و دامداری‌های شهرستان بدون مجوز و در شرایط بهداشتی اقدام به جمع آوری شیر خام کرده که این کار مصداق بارز تهدید علیه بهداشت عمومی جامعه است که تعداد آن‌ها به شکل تصاعدی در حال افزایش است.

وثوقی کیا بیان کرد: با توجه به رایزنی و هماهنگی‌های صورت گرفته با دستگاه قضایی به خوردو‌های حمل شیرخام تا پایان شهریور ماه سال به مالکان و متصدیانی که اقدام به جمع آوری شیر خام می‌کنند مهلت داده می‌شود تا نسبت به ایجاد شرایط بهداشتی خودرو حمل، اخذ پروانه بهداشتی حمل شیر خام و اخذ مجوز بهداشتی قرنطینه‌ای دام کنند و در غیر اینصورت و از ابتدای مهر ماه با خودرو‌های غیرمجاز برابر قوانین و مقررات برخورد قضائی به عمل می‌آید.

وی در پایان به شهروندان توصیه کرد با توجه به ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی دامپزشکی و برای حفظ سلامت خود و اعضای خانواده تا حد امکان از شیر و محصولات لبنی پاستوریزه بسته‌بندی استفاده کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار