خبرهای داغ:
بیانیه اساتید دانشگاه های خراسان جنوبی:

دانشگاهیان با نقش آفرینی علمی و عقلانی، کید دشمنان را خنثی می سازند

قطعا دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی و نقش آفرین در تحقق تمدن نوین ایرانی- اسلامی، همه اهتمام خود را برای حفظ فضا‌ی معیار دانشگاهی به کار خواهد بست و تحرکات عوامل وابسته را رصد نموده و با نقش آفرینی علمی و عقلانی، کید دشمنان را خنثی خواهد نمود.
کد خبر: ۹۴۶۲۴۰۲
|
۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان‌جنوبی، بیانیه اساتید انقلابی و بسیجی دانشگاه‌های استان در مورد حوادث اخیر کشور منتشر شده به شرح ذیل است:


بسم االله الرحمن الرحیم
یرِیدُونَ لِیطْفِؤُا نُورَ اهلل بِأَفْواهِهِمْ وَاهللُ مُتِمُُّ نُورِهِ وَلَوْ کرِهَ الْکافِرُونَ) سوره صف/آیه ۸)‌
می‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خداوند اگر چه کافران را ناخوش افتد نور خود را کامل می‌کند.
با عرض تبری ک سالروز آغاز ولا یت امام زمان عج به محضر نایب بر حق ایشان رهبر فرزانه انقلاب و ملت غیور و شهیدپرور ایران اسلامی، حوادث روز‌های اخیر که با اتفاقی غمناک شروع شد و بصورت‌ غیر منطقی از مرحله اعتراض به  اغتشاش رسید و با دخالت بیگانگان و فریب خوردگان داخلی آن‌ها منجر به هتک حرمت به مقدسات مردم شد، اساتید انقلابی و بسیجی دانشگاه‌های خراسان جنوبی را بر آن داشت تا در این رابطه بیانیه‌ای به شرح ذیل صادر نمایند:


انقلاب اسلامی و نظام جمهور‌ی اسالمی ایران که میراث گرانقدر علما، مجاهدت هزاران رزمنده و ثمره خون شهیدان والامقام و زمینه ساز اعتلای کلمه توحید و گسترش عدالت است از نعمات بزرگ الهی  است که حفظ آن را امام راحل) قدس سره الشری ف ( اوجب واجبات دانسته اند.

این نظام مقدس در مسیر تحقق حکومت اسلامی اگر چه با دشوار‌ی
هایی مواجه است، اما موقعیت ممتاز جمهوری اسلامی ایران  در صحنه ها‌ی بین المللی، الهام بخشی به مظلومان جهان. عزتمندی مسلمانان و شیعی ان، نقش تعیین کننده نظام در مناسبات و روابط بین المللی و اقتدار سیاسی و امنیتی امروز ما در حالی اتفاق افتاده است که از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نظام سلطه و در راس آن‌ها آمریکا در خصومت با جمهوری اسالمی ایران از هیچ اقدام دشمنانه ا‌ی فروگذار نکرده است؛ از تحریک برخی اقوام گرفته تا اقدام برا‌ی کودتا.
تحریک صدام ملعون برا‌ی حمله به ایران و جنگ ۸ ساله ظالمانه، تحریم‌های گسترده و ...

این نظام به لطف الهی و با تکیه بر اراده یک ملت مومن و بصیر و با جانفشانی‌های بی نظیر جوانان این مرز و بوم با همه این دشمنی ها، همچنان توانمندتر از قبل به پیش می‌رود و به فضل الهی آینده بسیار روشن‌تر از گذشته خواهد بود. دانشگاه به عنوان‌یک نهاد
علمی، فرهنگی، آموزشی و تربیتی وظیفه خود می‌داند که همواره نسبت به آنچه در جامعه می‌گذرد حساس بوده و با
تمام توان در جهت کمک به تبیین علمی و اقدامات دانش بنیان در راستای اعتلای نظام جمهوری اسلامی همفکر‌ی کند.

دانشگاهیان همواره در سال ها‌ی گذشته با احساس مسئولیت در صحنه حاضر بوده و در دفاع از انقلاب اسلامی مجاهدت کرده، برخی به شهادت رسیده اند و برخی دیگر با مجاهدت از طریق قلم، بیان و یا ورود در میدان و پذ‌یرش مسئولیت تلاش کرده اند در جهت تحقق اهداف مقدس نظام جمهور‌ی اسالمی نقش آفرین باشند.

حضور دانشجویان در صحنه نیز به معنای احساس مسئولیت آن‌ها و ارتقا دهنده سطح توانمند‌ی های آن‌ها برا‌ی پذ یرش مسئولیت ها‌ی بزرگ در جامعه فردا است. در این مسیر فراهم آوردن زمینه‌های مناسب آموزشی، فرهنگی، تربیتی و علمی در دانشگاه برا‌ی تحقق استعداد‌های
دانشجویان، مسئولیت بزرگی بر دوش مسئولین فعلی دانشگاه است.

استادان دانشگاه با وزانت علمی و با اشراف و تعهد
نسبت به مسئولیت خطیر خود همواره تلاش کرده اند، آگاهی، بصیرت، اخلاق، تعهد، مسئولیت پذیر‌ی و قدرت تفکر را در دانشجویان خود متجلی کرده و آنان را به کمال مستحق برسانند. همه دانشگاهیان نسبت به خطا و‌ یا اجحاف به یک فرد بی گناه احساس مسئولیت دارند همچنان که نسبت به عدول از ارزش‌ها و معیار‌های دانشگاه اسلامی نیز  حساس
هستند.

دانشگاهیان علاوه بر اینکه با روحیه انتقاد‌ی نسبت به نقصان ها‌ی موجود واکنش نشان خواهند داد، اجازه سوء استفاده به دشمنان این مرزو بوم را نیز نخواهند داد. قطعا دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی و نقش آفرین در تحقق تمدن نوین ایرانی- اسلامی، همه اهتمام خود را برای حفظ فضا‌ی معیار دانشگاهی به کار خواهد بست و تحرکات عوامل وابسته را رصد نموده و با نقش آفرینی علمی و عقلانی، کید دشمنان را خنثی خواهد نمود.


بدینوسیله ما استادان انقلابی و بسیجی دانشگاه‌های خراسان جنوبی آمادگی خود را در جهت ایفای نقش تبیینی برا‌ی نسل امروز اعلام می‌داریم تا تهديد های ناشی از جنگ رسانه‌ای ترکیبی-شناختی دشمن را در بی ثبات ساز‌ی های اخیر به فرصتی برای رشد و ترقی مبدل سازیم. همچنین بر خود لازم می‌دانیم از جانب تمام‌ی جامعه دانشگاهی، بصیرت انقلابی و حضور به موقع و میدانی ملت عزیز‌ ایران را ستوده و از رشادت‌ها و از جان گذشتگی‌های دلیر مردان عرصه امنیت خصوصا نیرو ها‌ی مخلص فراجا که در این شرایط دشوار با صبر و عقلانیت زمینه ساز آرامش و امنیت در جامعه هستند. سپاسگزاری نموده و قدردان‌ ایشان باشیم.

دفاتر هم اندیشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبر‌ی و بسیج اساتید به عنوان نهاد‌های اندیشه ورز، با اعلام مرزبندی شفاف و دقیق و برائت از اغتشاشگران و غارتگران امنیت و اموال عمومی، ضمن رصد هوشمندانه و مستمر، آرامش و امنیت‌  ایران اسلامی را برای پیشرفت همه جانبه و رفاه فزاینده الزامی و بسیار مهم دانسته و نیز بر این باور است که بایستی دانشگاه و دانشگاهیان همانطور که در کلام و رفتار رهبر معظم انقلاب اسلامی متجلی و نمایان است همواره مورد تکریم و احترام قرار بگیرند.
در پایان با تبریک مجدد سالروز آغاز امامت حضرت، ولی عصر) عج ما اسات‌ی د انقالبی استان خراسان جنوبی، با آن حضرت تجدید عهد کرده و پیمانی دوباره می‌بندیم تا در طوفان فتنه‌های آخرالزمان وفادار به اسالم ناب محمد‌ی بمانیم.

همچنین تشکر فراوان از بیانات روشنگرانه مقام معظم رهبری که نشان داد، در فتنه اخیر، مسئله مسئله حجاب نیست معروض می‌داریم در کنار تالش برا‌ی رفع مشکالت و بهبود شیوه ها‌ی اجرا‌ی نهی از منکر، نباید از توطئه و سوء استفاده دشمنان این مرز و بوم، در بهانه جویی در مورد مرگ یک دختر جوان و کشاندن آن از‌ی ک اعتراض، به مبارزه با اصل
نظام غافل بود.
اکنون که با ارائه گزارش پزشکی قانونی، بیگناهی فرماندهی انتظامی کشور در قضیه اخیر مشخص شده است جا دارد ضمن تبری جستن از تعرض‌ها و ظلم‌های اخیر به این نهاد زحمتکش، از زحمات پلیس عزیز در برقراری امنیت و کنترل اغتشاشات قدردانی نموده و تضعیف پلیس را تضعیف امنیت و انسجام ملی و باعث جری‌تر شدن متجاوزان به
آرامش و امنی ت مردم دانسته و محکوم کنیم. از خواصی که شتابزده به قضاوت درباره این نهاد پرداختند نیز خواستاریم
ضمن عذرخواهی، مراقبت کنند تا در حوادث احتمال‌ی بعدی، با تأمل و دقت بیشتر‌ی اظهارنظر کنند.
ان شاء الله و به فضل الهی ، ملت بزرگ و غیور ایران از این امتحان بزرگ الهی نیز پیروزمندانه بیرون خواهد آمد و آینده‌ای درخشان و با عزت را رقم خواهد زد.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار