سردار محبی:

قرآن کتاب زندگی است/باید همه مناسبات ما با سبک زندگی قرآنی تنظیم شود

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه پاسداران گفت: قرآن کریم کتاب زندگی و تنظیم کننده همه مناسبات ما است که برگزاری مسابقات قرآنی برترین زمینه برای ایجاد سبک زندگی اسلامی بین کارکنان، سربازان و خانواده ها سپاه می باشد.
کد خبر: ۹۴۶۳۳۲۲
|
۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۷

قرآن کتاب زندگی است/باید همه مناسبات ما با سبک زندگی قرآنی تنظیم شود

به گزاش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی در مشهد سردار حسین محبی معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران در گفت وگو با خبرنگار بسیج اظهار کرد: مسابقات نیمه نهایی قرآن خانواده های پاسداران، کارکنان و سربازان سپاه امام رضا(ع) همه ساله همزمان در سراسر کشور در سه سطح مقدماتی، نیمه نهایی و سراسری برگزار می شود که برگزیدگان به مسابقه دو سالانه بین نیروهای مسلح شرکت می کنند.

وی با اشاره به اینکه مسابقات قرآنی در 5 رشته ترتیل،تحقیق،اذان،مفاهیم و حفظ 3،1 ،5 ،10، 20 و حفظ کل خانواده های پاسداران، کارکنان و سربازان صورت می گیرد، تصریح کرد: مسابقات نیمه نهایی استان خراسان رضوی در مشهد مقدس با حضور 300 نفر از کارکنان سپاه و خانواده ها برای اولین بار و به صورت همزمان برگزار شد.

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران بابیان اینکه از این طریق در صدد هستیم سبک زندگی قرآنی را در سراسر سپاه و بین خانواده ها ساری و جاری نماییم، خاطرنشان کرد: این مسابقات از سال های اولیه شکل گیری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شروع شده است و رشد کمی و کیفی بسیار خوبی داشته است.

سردار محبی هدف از برگزاری مسابقات را ایجاد انس، الفت و آشنایی با آموزه ها و معارف قرآن کریم برشمرد و خاطرنشان کرد: قرآن کریم کتاب زندگی ما هست که می تواند همه مناسبات فردی، خانوادگی، سازمانی و اجتماعی ما را تنظیم کند و در سپاه در صدد آن هستیم که منبع تنظیم کننده مناسبات در همه این زمینه ها آموزه ها و معارف الهی قرآن باشد.

وی ادامه داد: در سال جاری هم ما میزبان مسابقات قرآن نیروهای مسلح کشور جمهوری اسلامی ایران و کشور سلطنتی عمان بودیم که به لطف الهی در آن مسابقات که در رشته حفظ برگزار شد که با کسب مقام نخست و برگ دیگری بر افتخارات قرآنی سپاه افزود.

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران اضافه کرد: ان شاءالله در آینده نزدیک در صدد برگزاری مسابقات ارتش های کشورهای اسلامی به میزبانی کشور عزیزمان هستیم تا یک همگرایی و هم افزایی معرفتی با تمسک به قرآن کریم ایجاد کنیم و این رویداد قرآنی مقدمه بر اتحاد کشورهای اسلامی در زمینه های اعتقادی و معرفتی باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار