خبرهای داغ:
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان خبر داد

احیاء بیش از ۹۰ واحد صنعتی راکد در استان همدان

همدان- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان از احیاء بیش از ۹۰ واحد صنعتی راکد را در استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۶۶۳۲۲
|
۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، احمد شانیان امروز در دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار همدان با فعالان اقتصادی که در استانداری همدان برگزار شد، ضمن تسلیت وفات حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار کرد: دولت سیزدهم با گفتمان عدالت، شفافیت و مردمی بودن کار خود را شروع کرد و سیاست‌های دولت سرلوحه کار مسئولان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه برای رفع موانع پیش روی واحدهای اقتصادی، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با ریاست استاندار همدان تشکیل شده است، افزود: یک هزار و ۱۷۸ واحد صنعتی و معدنی در همدان فعال است؛ بهره‌گیری از علم روز، استفاده از سامانه‌های نوین در بخش معادن کار ویژه وزیر صمت بود در حالی که این کار سال‌ها معطل مانده بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه احیاء بیش از ۹۰ واحد صنعتی راکد را در استان داشتیم، گفت: با وجود تصمیم بر کاهش صادرات مواد خام در مقابل دیگر بخش‌ها شاهد افزایش صادرات هستیم به گونه‌ای که امسال تاکنون میزان صادرات در بخش صنعت ۱۴۶ درصد و در بخش صنایع معدنی ۳۴۶ درصد نسبت به سال‌های قبل رشد داشتیم.

وی گفت: هوشمند کردن بازرسی‌ها و سامانه‌ها از اقدامات خوبی است که نتیجه آن جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی است.

شانیان خاطرنشان کرد: به منظور تامین زیر ساخت‌های مورد نیاز بخش صنعت و معدن؛ شامل آب، برق و زمین با همکاری نهادهای مسئول از جمله؛ شرکت شهرک‌های صنعتی کارهای خوبی شده است.

وی اضافه کرد: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب محور نجات اقتصاد، تقویت تولید داخلی است و به گفته معظم له فعالان اقتصادی افسران جنگ نرم هستند، بر این اساس سال‌ها را به نام تولید نامگداری کردند، بنابراین امسال هم مزین بر تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین شده است.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان عنوان کرد: جلوگیری از خام فروشی در حوزه معدن یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب بود که با تدبیر وزیر صمت در مدت زمان کوتاه صادرات مواد معدن خام به کمتر از یک درصد رسید هر چند امیدواریم با صفر رسیدن این آمار خام فروشی به عنوان یک معضل در کشور از بین برود.

در ادامه چند نفر از فعالین اقتصادی به نمایندگی مشکلات واحدهای خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات