تشدید نظارت موثر و مستمر در بازار و کنترل قیمت اقلام و کالاهای اساسی در گناباد

در راستای تشدید نظارت موثر و مستمر در بازار و کنترل قیمت اقلام و کالاهای اساسی بخش کشاورزی، بازدید میدانی از چند فروشگاه‌ شهرستان گناباد در روز یک شنبه 15 آبان ماه توسط مدیر و معاون اداری و مالی جهاد کشاورزی به همراه بازرسان بسیجی انجام شد
کد خبر: ۹۴۶۶۷۴۶
|
۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷

 به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی ، مدیر جهاد کشاورزی گناباد در حاشیه بازدید از بازار این شهرستان گفت : در راستای نظارت بر عرضه و برخورد قانونی با تخلفات احتمالی تداوم بازرسی ها از واحدهای نانوایی و واحدهای صنفی عرضه کننده مواد پروتئینی ، مرغ فروشی ها و قصابی ها در سطح شهرستان توسط بازرسان جهاد کشاورزی ادامه دارد.

 

رمضانعلی قاسمی ادامه داد: کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی مشمول بازدید و نظارت‌‌ می‌شوند بنابراین تمام صنوف از عمده فروشی‌ها، کارخانجات تولید موادغذایی، پخش، بسته‌بندی، عمده‌فروشی، خرده‌فروشی میادین میوه و تره بار و مغازه‌ها مشمول این طرح هستند.

 

وی با بیان این که حبوبات، لبنیات، روغن و نانوایی‌ها از کالاها و مراکزی هستند که باید مورد نظارت بیشتر قرار گیرند، ادامه‌داد: در لبنیات و به‌طور مشخص شیر، ماست و پنیر که قیمت آن‌ها در سامانه ۱۲۴ مشخص‌ شده باید نظارت و کنترل بیشتری انجام شود.

 

معاون اداری و مالی و بازرس ویژه جهاد کشاورزی در مورد نظارت و بازرسی از نانوایی‌ها نیز گفت: در بحث آرد و نان رصد و پایش انجام و کیفیت ، کم فروشی ،عدم خارج از شبکه کارکرد دستگاه کارتخوان مستقر در نانوایی و ...  مورد بررسی قرار می گیرد.

 

اکبر نوریان در این بازدید ضمن تاکید بر رعایت کامل دستورالعمل ها، کیفیت نان و وزن چانه گفت : تمامی نانوایی ها ملزم به نصب نرخ نامه در محل واحد نانوایی و رعایت آن می باشند.

 

وی افزود: قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ برای مصرف کننده ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان است و فروش بالاتر از این مبلغ در سطح اصناف تخلف محرز و نیازمند اعلام گزارش تخلف از سوی مردم است و در روغن نیز قیمت سبد روغن خوراکی مصرف‌کننده مشخص‌ شده و نیازمند نظارت و کنترل است.

 

وی خاطرنشان کرد: قطعا نظارت بر کار نانوایان بطور مستمر توسط بازرسین انجام و در صورت مشاهده تخلف با واحدها برخورد قانونی صورت می گیرد.

 

وی ادامه داد: با تمامی متخلفان در تمامی صنوف اعم از نانوایی ها ،مواد پروتئینی ،لبنیاتی ها ، قنادی ها و سوپر مارکت ها  با تشکیل پرونده و تحویل آن به تعزیرات حکومتی برخورد قاطع می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار