خبرهای داغ:

آغاز طرح بازیافت کاغذ در مدارس شهرستان شاهرود

شاهرود_با حضور نمایندگان آموزش و پرورش، شهرداری، شورای اسلامی شهر، نهاد امامت جمعه، قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ ذوالفقار، ادارات محیط زیست و محیط بانی؛ آیین نمادین نواختن زنگ بازیافت در دبستان جمهوری برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۶۸۲۱۳
|
۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶

آغاز طرح بازیافت کاغذ در مدارس شهرستان شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج، سید محمد موسوی معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان در ابتدا از اقدامات ارزشمند شهرداری در حوزه‌های عمرانی، خدماتی و رفاهی و حسن همراهی آن با مجموعه آموزش و پرورش شهرستان قدردانی نمود.
او در ادامه ضمن برشمردن جایگاه و نقش مهم مراقبین سلامت مدارس در حفظ سلامت دانش آموزان، از تلاش آنان در ارائه خدمات و آموزش‌های سلامت محور به دانش آموزان صمیمانه تقدیر کرد.
محسن احمدی شهردار شاهرود نیز طی سخنانی آغاز طرح بازیافت کاغذ در مدارس را در راستای توجه بیشتر به موضوع بازیافت، تفکیک از مبدأ و کاهش تولید پسماند برشمرد و گفت: شهرستان شاهرود طرح مطالعات جامع پسماند را که نگاه علمی به موضوع پردازش زباله دارد انجام داده و در آینده نزدیک با استفاده از ظرفیت دانش آموزان همیار شهردار؛ آموزش‌های کاهش تولید پسماند، شناخت انواع پسماند، خطرات محیط زیستی ناشی از عدم تفکیک پسماند، روش صحیح تفکیک پسماند از مبدا و شناخت پسماند‌های خطرناک را به دانش آموزان دیگر در سایر مقاطع مختلف تحصیلی ارائه خواهد داد.
فرهنگ‌سازی مدیریت پسماند در مدارس توجه، جدی را می‌طلبد
ریاست شورای اسلامی شهر شاهرود با اشاره به اینکه در بحث مدیریت پسماند باید به فرهنگ‌سازی و آموزش کودکان در مدارس توجه جدی داشت، گفت: شهرداری فرهنگ‌سازی در مدارس را نقطه قوت این طرح قرار داده است.
حمید محبی عنوان کرد: مدارس بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری در بحث مدیریت پسماند است.
او با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح در مدارس ایجاد فرهنگ‌سازی درست در حوزه پسماند و انتقال آن به خانواده‌ها است، اعلام داشت: با توجه به اینکه فرزندان و کودکانمان می‌توانند پیام‌آور و انتقال‌دهنده فرهنگ صحیح باشند این طرح در سطح مدارس آغاز شده‌است.
مدارس بهترین مکان برای فرهنگ‌سازی است
شهردار شاهرود با اشاره به اینکه مدارس ما بهترین مکان برای فرهنگ‌سازی است، گفت: فرهنگ‌سازی گامی مؤثر در اجرای تفکیک زباله است.
محسن احمدی افزود: کمک و همکاری دانش‌آموزان در مدیریت پسماند می‌توانند نقش مهمی در تفکیک زباله ایفا نماید.
او با بیان اینکه هر کاری که از ابتدا با فرهنگ‌سازی شروع شود باعث می‌شود همه خود را ملزم به رعایت آن کنند، ابراز داشت: تفکیک از مبدا در حوزه مدیریت پسماند اوج مشارکت و تعامل فرهنگی شهروندان است که امیدواریم با آغاز آن در مدارس بتوانیم گام بلندی در این راه برداریم.
شهردار شاهرود هدف از اجرای این طرح گسترش فرهنگ تفکیک مواد بازیافتی در بین دانش‌آموزان ذکر کرد و اظهار داشت: نهادینه کردن آموزش‌ها و تفکیک زباله خصوصا در بین کودکان می‌تواند حفظ پاکیزگی محیط‌زیست را دو چندان نماید.
بازدید مسئولان و مدعوین از نمایشگاه دست سازه‌های دانش آموزان مدارس جمهوری و سیزده آبان که در قالب کاردستی‌های زیبا با استفاده از مواد بازیافتی به معرض نمایش گذاشته بودند، پایان بخش این برنامه فرهنگی، آموزشی و اجتماعی بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار