خبرهای داغ:

تئاتر در شرایط امروز، پنجره‌ای رو به امید و نشاط برای مردم است

شاهرود_ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: تئاتر به انسان‌ها گفتگو با یکدیگر را می‌آموزد و هنری است که این فرصت را فراهم می‌کند تا افراد با قراردادن خود در جای دیگری،از منظر دیگران هم به مسائل بنگرند.
کد خبر: ۹۴۶۸۴۸۹
|
۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳

تئاتر در شرایط امروز، پنجره‌ای رو به امید و نشاط برای مردم استبه گزارش خبرگزاری بسیج، فرشید فلاح با اشاره به برگزاری سی‌وسومین جشنواره تئاتر استان سمنان در حاشیه جشنواره تئاتر استان سمنان در شاهرود، اظهار کرد: هنر نمایش به دلیل مشخصاتی که دارد از جمله ویژگی گفتگو و همذات‌ پنداری، به مخاطبان و دست‌اندرکارانش آموزش با هم زیستن و با هم ساختن می‌دهد.
او، با تاکید بر اهمیت آموزش به ویژه در بین نسل جوان و نوجوان امروز، تقویت توانایی خلاقیت را یکی از مزیت‌های پرداختن به هنر نمایش برشمرد و تصریح کرد: تئاتر هنر ارزشمندی است و در شرایط امروز جامعه می‌تواند پنجره‌ای رو به امید و نشاط برای مردم بگشاید.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه این هنر هیچ گاه اقتصادی نبوده است، یادآور شد: در این سال‌ها همواره هنرمندان با سرمایه خود و با خون دل نمایشی را به صحنه می‌آورند و برای دل خود کار می‌کنند.
فلاح ابراز کرد: هنرمندان تئاتر با باور‌ها و اعتقادات خود فعالیت می‌کنند و این مهم سبب می‌شود خروجی کار از عمق وجودشان نشأت گرفته باشد.
او با بیان اینکه افراد نمایشی که می‌بینند را فراموش نمی‌کنند و علت آن تأثیرگذاری عمیق نمایش بر مخاطب است، ادامه داد: می‌توان از این ابزار برای انتقال مفاهیم ارزشی بهره برد، اما به این ابزار فرهنگی در جامعه توجه لازم نشده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با قدردانی از هنرمندان استان، بیان کرد: جشنواره تئاتر همواره رویداد مهمی در این استان به شمار می‌رود و مردم استان نیز به ویژه در سمنان و شاهرود به این هنر توجه و اقبال دارند.
تئاتر «قزل حصار» به کارگردانی مسعود صنحتی، «قصیده زنجیر» مهدی بانی، «شبی از شب‌های تهران» حسن سرچاهی، «شکلک» مرتضی ابوالقاسمی، «بالستیک زخم» امیر حسین دلارام و «نقطه صفر مرزی» محمدرضا عبادیانی، از ۲۵ تا ۲۷ آبان‌ماه در شاهرود به روی صحنه می‌رود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها