خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه همدان خبر داد

اجرای ۴۹۲ برنامه به مناسبت هفته بسیج در شهرستان همدان

همدان- فرمانده سپاه ناحیه همدان از برگزاری ۴۹۲ برنامه با شعار «بسیج خدمتگزار مردم» به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در سطح شهرستان همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۶۸۵۵۸
|
۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ سیدجواد حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون بزرگداشت هفته بسیج، ضمن تبریک چهل و سومین سالگرد تشکیل بسیج، اظهار کرد: امسال ۴۹۲ برنامه در سطح شهرستان همدان در حوزه‌ها، پایگاه‌ها، اقشار و گروه‌های جهادی با شعار «بسیج خدمتگزار مردم» برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌ها از ۲۰ آبان آغاز شده است، افزود: جمعه گذشته میزبان رزمایش جهادگران فاطمی ۲ کشوری بودیم که با حضور بسیجیان مدال‌آور کشوری و جهانی برگزار شد، ۲۵ آبان یادواره شهدای شاهچراغ و شهدای امنیت داشتیم که در حسینیه حضرت زینب (س) برگزار شد و امروز ۲۶ آبان یادواره شهدای جورقان برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه در ۲۷ آبان یادواره شهدای شاهچراغ و امنیت را خواهیم داشت، ابراز کرد: گروه‌های جهادی در قالب اعزام کاروان پزشکی؛ از قبیل چشم پزشک، طب سنتی، عمومی و... در روستا‌های نی شهر و سنگستان داریم.

وی با اشاره به اینکه یک برنامه محوری و شاخص، ۲۸ آبان با عنوان «جهادگران فاطمی ۲» به میزبانی همدان و ارتباط زنده برگزار می‌شود، عنوان کرد: این برنامه با حضور ۳۰۰ گروه جهادی با عنوان «رزمایش فاطمی» برگزار می‌شود که تا پایان هفته جهادگران برای خدمت‌رسانی در عرصه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

حسینی ادامه داد: افتتاح یک باب منزل مسکونی در حسن آباد شهرک مدنی، توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی هر بسته به ارزش ۷۰۰ هزار تومان، افتتاح کارگاه خیاطی و کارگاه تولیدی دستمال کاغذی در جورقان نیز از دیگر برنامه‌ها در این هفته است.

وی بیان کرد: ۲۹ آبان ماه نیز دیدار با امام جمعه استان با حضور منتخبین بسیج در اقشار مختلف با حضور مسئولین استانی مطالبه‌گر، افتتاح منزل مسکونی در روستای ده پیاز، ویزیت رایگان با حضور پزشکان و پایش سلامت در مسجد بنی فاطمه و زینبیه، افتتاح پایگاه بسیج در بازار مظفریه، مشاوره حقوقی و خانوادگی به صورت رایگان در سطح شهر با شعار «سازندگی و پیشرفت» برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه همدان افزود: ۳۰ آبان ماه با شعار «مسجد محوری و جامعه اسلامی»، قرارگاه ولیعصر در کوی جنت و مسجد قمربنی هاشم خدمات پزشکی و دارویی ارائه می‌دهد و ویزیت رایگان در مسجد مسلم بن عقیل با حضور چشم پزشک، پزشک زنان، دندانپزشک و... انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در منطقه حسن آباد خدمات پزشکی و میز خدمت و مسابقات ورزشی در سالن شهید قهاری برگزار می‌شود، عنوان کرد: اول آذر ماه با شعار «نوآوری و جهاد علمی»، در بحث پیشرفت علمی بازدید تعدادی از نخبگان بسیج از پارک علم و فناوری در قالب اردوی راهیان پیشرفت با حضور خواهران و برادران به صورت مجزا برگزار می‌شود.

حسینی گفت: زیباسازی دیوار‌ها در طول هفته، برگزاری مسابقات تکواندو در ساختمان مکتب حاج قاسم، اعزام تیم‌های پزشکی به خصوص تیم دندانپزشکی به روستا‌ها از جمله برنامه‌ها طی این هفته است.

وی ادامه داد: دوم آذرماه با شعار «مردم سالاری و ایران قوی و مستقل»، اعزام گروه‌های جهادی در کوی کوثر، همایش «من و رفیق شهیدم» در حسینیه سنگستان، توزیع کمک جهیزیه و سیسمونی در مسجد زمین شهری شهرک مدنی، توزیع یک هزار و ۵۰۰ غذا در مسجد قبا، توزیع نذری برای شهید، اهدای جهیزیه و تقدیر از هنرمندان در مجتمع فرهنگی عین القضات برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت: سوم آذر ماه تجلیل از کاسبین امین، جشنواره ورزشی، بومی – محلی در کانون بسیج، مسابقات ورزشی با حضور ۲۰ تیم فوتسال در سالن باباطاهر، رزمایش اقتدار بانوان در قالب رشته‌های رزمی، عطرافشانی مزار شهدا در همدان، جورقان و مریانج اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: چهارم آذرماه ۱۰۰ حلقه تربیتی در قالب «میقات صالحین» قبل از نماز جمعه در حسینیه امام (ره)، جورقان و مریانج برگزار می‌شود، همچنین برپایی میز خدمت با حضور تعدادی از مسئولین و مدیران ارشد استان برای پاسخگویی به مردم، افتتاح یک باب منزل مسکونی بازسازی شده در یکن آباد نیز از دیگر برنامه‌های این روز است.

حسینی ابراز کرد: پنجم آذر ماه همایش «اقتدار بسیجیان» در سالن امام علی (ع) با حضور ۳ هزار بسیجی منتخب برگزار می‌شود و توزیع ۱۰۰ کمک بسته معیشتی، برگزاری مسابقات فوتسال با حضور ۴۰ تیم که از پنجم آذر تا دهه فجر ادامه دارد؛ افتتاح یک باب منزل مسکونی تحت پوشش بهزیستی در روستای انصارالامام، سرکشی و تقدیر از پزشکان و پرستاران در طول هفته، توزیع بسته‌های لوازم التحریر در مدرسه سجادیه، اعزام تیم تاسیساتی مجرب در روستای علی آباد برنامه‌ریزی شده است.

وی بیان کرد: توزیع غذای گرم، پیگیری امور کارتن خواب‌های سطح شهر که به صورت محله محور انجام می‌شود، حضور گشت‌های رضویون در سطح شهر برای آرامش مردم، برپایی نشست‌های جهاد تبیین در استان که به تعداد بسیار بالایی برگزار می‌شود و تجلیل از روحانیون، هیئت امنا و ارکان مساجد از جمله برنامه‌های شاخص در این هفته است.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با توجه به اغتشاشات اخیر در همدان گفت: امروز اغتشاشات از طریق عوامل سلطنت طلب و خودفروختگان داخلی پیگیری می‌شود و کار می‌کنند که بتوانند مسائل فرهنگی و ... را به این مسائل ربط دهند، اما با تفکر بسیجی که مردم ما دارند و با اندیشه‌های امام راحل نمی‌توانند بر مردم قالب شوند.

وی ادامه داد: اکنون که ۴۳ سال از تشکیل بسیج می‌گذرد هرجا مشکلی وجود داشته باشد بسیج پیش‌قراول است و تمام مردم ما زیر چتر بسیج هستند؛ همه مردم بالقوه بسیجی هستند و با همین تفکر بسیجی حرکت می‌کنند و مردم ما با دست خالی به پیروزی می‌رسند و این همان تفکر بسیج است که از هشت سال دفاع مقدس شروع شده و در بحران‌های عظیمی که برای کشور به وجود آمده در بحران‌های طبیعی همچون سیل و زلزله ورود پیدا کرده و پیروزمند بودند و از جان خود می‌گذرند که مردم در آرامش باشند.

حسینی بیان کرد: در حقیقت بسیج یک فرمول است که باعث آرامش مردم می‌شود و به همین خاطر امسال سازمان بسیج مستضعفین شعار امسال را «بسیج خدمتگزار مردم» معرفی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار