یکی از ظرفیت های بسیج ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و کمک به برپایی ازدواج آسان است

مراسم ازدواج آسان زوج های چابهاری به مناسبت میلادبا سعادت حضرت زینب(س) در حوزه شهید باقری خواهران سپاه چابهار برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۷۴۴۳۲
|
۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج درچابهار،حجت الاسلام خدامراد بامری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه چابهار در مراسم ازدواج آسان گفت: فراهم کردن شرایط ازدواج و کمک به تامین جهیزیه و کالای اساسی زندگی جوانان، از مهم‌ترین فعالیت‌های این نهاد در ترویج ازدواج آسان است بنابراین یکی از اقدامات اصلی و اولویت‌ها فراهم کردن شرایط ازدواج آسان برای جوانان است.

بامری افزود: ازدواج در زمان به موقع موجب نشاط و شادابی و فرزندانی سالم و سلامت می شود و آثار مفید و گران‌بهایی را نیز به دنبال دارد و این موضوع نیز مورد تاکید پیامبر و ائمه معصوم(ع) است.

وی ضمن اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در مورد مهریه گفت: پیامبر اکرم(ص) در حدیثی تاکید کرده است که بهترین زنان امت من، زنانی هستند که مهریه کمتر و سیمای نیکوتری داشته باشند و در حدیثی دیگر متذکر شده است که اگر خواستگاری برای دختر آمد اگر دین و امانتداری داماد برای خانواده رضایت‌بخش بود دختر و پسر را به ازدواج یکدیگر دربیاورد.

وی گفت: امیدواریم این حرکت مشارکت دستگاه ها و خیران را در شرایط فعلی که زندگی برای جوانان سخت شده، به همراه داشته باشد و انگیزه ای برای جوانان فراهم کرده و زمینه ازدواج آسان آن ها را ایجاد کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار