نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

شهادت شهدای امنیت، مصداق بارز خسران جامعه اسلامی است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه شهدای مدافع امنیت اسوه‌های شجاعت و ایثار و خانواده آنان وارثان فرهنگ ایثار و شهادت هستند گفت: جریان شهادت شهدای امنیت، مصداق بارز خسران جامعه اسلامی است.
کد خبر: ۹۴۷۴۵۱۸
|
۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، آیت‎‌الله سید احمد علم ‎الهدی در دیدار با خانواده شهدای اغتشاشات مشهدمقدس که با حضور سردار اشتری فرمانده کل انتظامی در دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد اظهار کرد: خانواده شهدا وارثان فرهنگ ایثار و شهادت هستند و در ماجرای شهادت، سه جریان وجود دارد، یک ماجرایی که بر خود شهید می‌گذرد، دیگر ماجرایی که بر خانواده و نزدیکان او می‌گذرد و نهایتاً ماجرایی که بر جامعه می‌گذرد.

وی جریان شهادت شهدای امنیت را مصداق بارز خسران جامعه اسلامی برشمرد و تصریح کرد: شهید خود به جوار رحمت حق شتافته و خانواده اش هم مأجور به والاترین پاداش‌ها می رسدند، منتهی فقط جامعه است که تا مدت‌ها شاید نتواند این خلأ را جبران کند.

وی با بیان اینکه که شهادت درد و رنج اندکی دارد؛ مگر برای جانبازانی همانند شهید حسن براتی که بیش از یک ماه رنج جانبازی را تحمل نمود وبه یاران شهیدش پیوست، ادامه داد: برای خانواده شهید هم داغ و درد گرانی است که هرچه تسلی به آنان داده شود، اما بازهم قابل جبران نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: پس از شهادت، چهره شهید، صدای شهید، سخن شهید و هیبت و جایگاه شهید، همه در چشم اعضای خانواده اش روز به روز تکرار می‌شود و ویژگی بارزی هم که به وجود می‌آید، این است که در زمان شهادت یک فرد، همه نقاط برجسته سیره او به چشم اعضای خانواده و نزدیکانش می‌آید و حتی اگر نقص و کاستی‌ای هم بوده باشد، همه آن را از یاد می‌برند، زیرا این وعده صادق الهی است که شهدا در دنیا و آخرت عاقبت به خیر و رستگار می‌شوند.

آیت‎‌الله سید احمد علم ‎الهدی ابراز کرد: من خبر دارم که هیچکدام از چهار شهید مدافع امنیت مشهد، شخصیت‌های معمولی و انسان‌های عادی نبودند بلکه این افراد به عنوان شخصیت‌های شاخص فرهنگی، اثرگذار اجتماعی داشتند و در این مقام، مصداق بارز خسران فقط متوجه جامعه اسلامی شده است.

وی گفت: شهدای مدافع امنیت اسوه‌های شجاعت و ایثار هستند؛ شهید رسول دوست محمدی در میان آشوب‌ها به شهادت رسید. شهید حسن براتی هم با اینکه مشاهده کرد که عنصر ضدانقلاب مسلح است، اما با آگاهی از سرنوشت حتمی خود بازهم دل به دریا زد، دو شهید عزیزی هم که در روز ۲۶ آبان ماه به شهادت رسیدند، در حالی به میان میدان رفتند که می‌دانستند تنها هستند و به شهادت خواهند رسید.

وی یادآورشد: چند روز قبل، مادر و پدر یکی از شهدای مدافع امنیت پیش ما آمدند و من مشاهده کردم که بسیار ملتهب و داغدار هستند. از این مادر پرسیدم: «شما این آقازاده را چند سال قبل به دنیا آوردید؟» پاسخ داد «۲۲ سال قبل». به این مادر بزرگوار گفتم که شما فرض کنید که در همان لحظه ولادت فرزندتان، وجود اقدس حضرت زهرا (س) به شما می‌گفت که این فرزندت را به من بده. آیا شما استنکاف می‌کردید؟

آیت‎‌الله علم ‎الهدی با بیان اینکه وعده صادق الهی این است که هر ریزش با رویش‌های بسیار جبران خواهد شد، ابراز امیدواری کرد: در هر نفس با خود فکر می‌کنم که حیف بود که وجود عزیز این شهدای مظلوم و قهرمان ما در طریق دیگری به جز شهادت از بین برود. از مادرانی که هنوز از داغ شهادت مظلومانه فرزندانشان در تب و تاب هستند، سوال می‌پرسم که آیا راضی بودند فرزندشان چند سال دیگر به دلیل بیماری، تصادف رانندگی، سانحه یا هر دلیل دیگر از دنیا می‌رفت؟ آیا حیف نبود که این انفاس زکیه از دنیا می‌رفتند و خونشان منجر به بقای اسلام و انقلاب نمی‌شد؟

گفتنی است در پایان این دیدار از خانواده چهار شهید مدافع امنیت مشهدی، شهیدان «رسول دوست‎محمدی»، «حسن براتی»، «دانیال رضازاده» و «حسین زینال‎زاده» تجلیل و تکریم شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها