خبرهای داغ:
سرهنگ بختیاری در گفتگو با بسیج:

امروز بسیج مقتدرانه در مقابله با دشمنان نابکار در وسط میدان ایستاده است

همدان-مسئول سازمان بسیج ادارات سپاه انصارالحسین(ع) همدان بابیان اینکه بسیج مقتدرانه در مقابله با دشمنان در وسط میدان ایستاده است، گفت: دشمن در جنگ سخت توان مقابله با ملت ایران را ندارد و به جنگ شناختی روی آورد.
کد خبر: ۹۴۷۵۲۰۳
|
۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷

سرهنگ ابراهیم بختیاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان، در خصوص نقش بسیج در گام دوم انقلاب اظهار کرد: نهالی که در ۴۳ سال قبل در ۵ آذر ۱۳۵۸ با دستان توانا و تدابیر حکیمانه احیاگر اسلام در عصر حاضر امام خمینی (ره) غرس شد امروز به شجره طیبه، درخت تناور و پرثمری تبدیل شده که آزادی خواهان عالم و ملت ایران از برکات و ثمرات آن استفاده می‌کنند.

وی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب هفت سرفصل را برای حرکت ملت ایران، تدوین و ابلاغ فرمودند و برای حرکت در این هفت سرفصل رمز موفقیت آن را نیز بیان فرمودند که عبارت است از خودسازی، جامعه سازی (جامعه پردازی) و تمدن سازی.

مسئول سازمان بسیج ادارات و دستگاه‌های اجرایی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به خودسازی گفت: بسیج، چون خود را ساخته در میدان‌های مختلف سربلند بیرون آمده است.

وی با بیان اینکه برای تبیین نقش بسیج در گام دوم انقلاب نیاز به عقبه، کارکرد و عملکرد آن در ۴۳ سال است، گفت: در آغاز پیدایش با توطئه فتنه‌گران، کوموله، دموکرات و احزاب در غرب کشور مواجه بودیم که بسیج در آنجا آتش به اختیار حضور یافت و رفع و دفع فتنه را انجام داد؛ بعد از آن در طول دوران دفاع مقدس که در تاریخ کم نظیر است و در آن بسیج حماسه‌ها آفرید و شهدای گرانقدری تقدیم انقلاب کرد.

بختیاری ادامه داد: بسیج بعد از جنگ در میدان‌های اقتصادی و سازندگی حضور یافت و نقش‌آفرین بود و امروز نیز در میدان جنگ ترکیبی پنجه در پنجه دشمن عنود، زبون و ذلیل انداخته و با آن مقابله می‌کند و مظلومانه هم شهید می‌شود هم توهین و افترا می‌شنود، اما مقتدر و مظلوم در مقابل دشمن ایستاده است.

وی با اشاره به اینکه در گام دوم انقلاب نیز بسیج با تجهیز خود به علم، بصیرت و آگاهی وارد میدان می‌شود، بیان کرد: به برکت حضور بسیج و به برکت رهبری‌های حکیمانه امامین انقلاب مرز‌های مقابله با دشمن در جنگ سخت کیلومتر‌ها دورتر از مرز‌های جغرافیایی ما قرار گرفت، یک روز ما در پشت دیوار‌های بصره با دشمن می‌جنگیدیم امروز در پشت دیوار‌های بیت المقدس این همان نوید امام حکیم ما بود که فرمود راه قدس از کربلا می‌گذرد.

مسئول سازمان بسیج ادارات و دستگاه‌های اجرایی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان تصریح کرد: امروز دشمن از در دیگری وارد شده، در حوزه فضای مجازی و تسخیر ذهن‌ها و جنگ روایت‌ها که در این حوزه بسیج مقتدرانه ایستاده و توطئه‌های دشمن را می‌شناسد و برای دفع و رفع آن‌ها اقدام می‌کند.

وی اضافه کرد: بسیج در گام دوم انقلاب از حالت تدافعی و پدافندی خارج شده و تبدیل به نیروی آفندی و هجومی شده، بسیج در حال انتشار آموزه‌های دین و معارف انقلاب به اقصی نقاط عالم است و امروز در کشور‌ها و بین ملت‌های آزاده عالم از آمریکای لاتین گرفته که حیاط خلوت استکبار است تا کشور‌های منطقه مانند سوریه، عراق و یمن تفکر بسیجی کشور‌ها را نجات داد.

بختیاری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره یکی از فرماندهان بزرگ بسیجی، سردار شهید حاج حسین همدانی که رهبری فرمودند اگر حاج حسین همدانی نبود سوریه سقوط می‌کرد، گفت: این شهید بزرگوار حشدالشعبی را تاسیس کرد و بسیج مردمی را در سوریه و عراق راه انداخت و این تفکر مبتنی بر دفاع مردمی، سوریه را نجات داد.

وی با بیان اینکه امروز آنچه مردم یمن را در مقابل دشمن سرپا نگاه داشته، تفکر بسیجی است، گفت: امام (ره) فرمود ما انقلاب را صادر خواهیم کرد و اکنون در مرحله صدور آن هستیم و امروز با حسینیه‌هایی که در داخل خاک عربستان شکل گرفته شیعه در آنجا جای حرف دارد و این‌ها رویش‌های مقدس بسیج است.

مسئول سازمان بسیج ادارات و دستگاه‌های اجرایی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان تصریح کرد: نقش بسیج در گام دوم انقلاب نقش برجسته و جهان شمولی است که همه آزادی خواهان عالم از آن بهره می‌برند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمود «بسیج پاره تن مردم است»، گفت: بسیج یعنی مردم، هر کس در هر جایی در هر نقطه‌ای از عالم در راستای اعتلای کلمه الله، پیروزی مستضعفین و دفع توطئه مستکبران عالم و گردنکشان عالم حرکت کند و قلم و قدم بردارد، بسیجی است بنابراین بسیج یعنی مردم و تمام مردم ایران عضو بسیج هستند.

بختیاری با بیان اینکه امروز بسیج مقتدرانه در مقابله با دشمنان نابکار در وسط میدان ایستاده است، عنوان کرد: دشمن در جنگ سخت توان مقابله با ملت ایران را ندارد بنابراین به جنگ شناختی روی آورده، جنگ شناختی یعنی جنگ تحریف یعنی حقایق را وارونه جلوه دادن.

وی افزود: در جنگ روایت‌ها دشمن نقاط برجسته و مفاهیم ارزشی ما را استحاله کرده و آن را به مدل دیگری به خورد مردم دهد برای مثال حنجره‌های ناپاک و زبان‌های ناصواب اسم زن، زندگی، آزادی را سر می‌دهند، این سه واژه مقدس متعلق به اسلام و نظام اسلامی است در حالی که این‌ها این شعار را سر می‌دهند و زن و بچه‌ها را در محل عبادت به خاک و خون می‌کشند و آزادی را از مردم گرفته و به گروگان گرفته‌اند و این همان جنگ ترکیبی است که شعار زن، زندگی، آزادی را علیه او استفاده کرده و زن را به خاک و خون می‌کشد و حجاب را از روی سرش می‌کشد و به ارزش‌های ملی و مذهبی زن بی‌احترامی می‌کند.

مسئول سازمان بسیج ادارات و دستگاه‌های اجرایی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه جنگ تحریف یعنی لباس حق بر اندام باطل پوشاندن گفت: امروز دشمن با بیش از ۲۵۰ کانال ماهواره‌ای در این زمینه فعالیت می‌کند؛ جنگ نرم یک تفاوت اساسی و ماهوی با جنگ سخت دارد، در جنگ سخت اگر کسی آسیب ببیند و مجروح شود او را به عقب برمی گردانند تا مداوا شود، اما در جنگ نرم داستان وارونه است کسی که اول گرفتار شد در یک فضای مجازی و در یک مسأله دروغ، گام به گام او را جلوتر می‌برند که خطرش بیشتر است چراکه به جایی می‌رسد که دیگر عمله دشمن می‌شود و شیطان بر او چیره می‌شود

وی اضافه کرد: بسیج در این حوزه با روشنگری، با تبیین مواضع و با علمداری جبهه حق حضور دارد و مسائل را تبیین می‌کند هم در جهاد تبیین در مقابله با دشمن و هم در کف میدان در مقابله با ایادی دشمن حضور دارد.

امروز بسیج مقتدرانه در مقابله با دشمنان نابکار در وسط میدان ایستاده است

* هدف و آرمان بسیج اعتلای کلمه الله است

بختیاری با بیان اینکه هدف و آرمان بسیج اعتلای کلمه الله است، گفت: در جنگ شناختی، بیان حقایق و شناخت مواضع و ایدئولوژی جبهه حق بسیار اهمیت دارد تا بتوان در مقابل جبهه مهاجم و جبهه نابکار دشمن ایستاد؛ بنابراین نقش بسیج و حرکت بسیج در این جهت الهام بخش و روزبه‌روز نوشونده و پیش برنده است که امروز بسیج به عنوان سپر بلای ملت عزیز ایران در این جنگ هم سربلند بیرون آمده و خود را تجهیز کرده و نگاهش به نگاه، ولی فقیه و فرمانده است و درگیر حواشی و بازی‌های سیاسی و دسته‌بندی جناحی نمی‌شود؛ تکلیف او حرکت انقلاب و گذر دادن انقلاب از پیچ‌های تاریخی به سمت قله‌های پیروزی و آزادی است.

وی با بیان اینکه تفکر بسیجی حفظ ارزش‌ها است، عنوان کرد: بسیج محافظ انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن است و در طول بیش از چهار دهه از انقلاب اسلامی حضور موثر و نقش آفرین داشته و امروز هم در تبیین مواضع، در حفظ دستاوردها، در توسعه تفکر بسیجی، در صدور تفکر بسیجی به ملت‌های آزاده جهان نقش‌آفرین است.

مسئول سازمان بسیج ادارات و دستگاه‌های اجرایی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به حضور آحاد جوانان در بسیج که در اقشار ۲۱ گانه بسیجیان سازماندهی شده‌اند، افزود: امروز پایگاه‌های بسیج تبدیل به خاستگاه جوانان پاک، باسواد، فرهیخته، دارای مهارت و دارای اندیشه نو شده است؛ این بسیجیان امروز در پایگاه‌های سراسر کشور از اندیشه‌های ناب امام (ره) بهره‌برداری کرده و در راستای تمدن‌سازی حرکت می‌کنند چراکه امروز نگاه بسیج یک نگاه تمدن‌ساز است.

وی بیان کرد: امروز بسیج میدان‌دار و طلایه‌دار حرکت در بخش‌های مختلف کشور استو جوانان در بسیج در حال تعلیم و تربیت و سازماندهی هستند و در حوزه‌های مختلف دانش، پژوهش، هوا فضا، تولید علم در سطوح مختلف دانشگاهی شاهد حضور و درخشش بسیجیان هستیم.

بختیاری با اشاره به نسبت نوجوانان دهه ۸۰ و ۹۰ با بسیج بیان کرد: سرود «سلام فرمانده» نشان داد ملت ایران در راستای پایبندی به آرمان‌های انقلاب ذره‌ای کوتاه نیامده‌اند، بنابراین دشمن به سه دلیل به دنبال انتقام بود یکی سرود «سلام فرمانده»، حرکت اربعین، و دیگری هم روی کار آمدن دولت انقلابی بود.

وی ادامه داد: حدود دو سال با تعطیل شدن آموزش حضوری، ذهن‌ها در اختیار دشمن بود بنابراین خواست بذر کاشته خود را درو کند، اما به فضل الهی ناکام ماند، حجاب و ایمان مردم ایران عقبه تاریخی دارد، دشمن فکر کرد می‌تواند از شکاف بین نسل‌ها استفاده کند، اما ضربه مهلکی خورد هر چند توانست عده‌ای را همراه خود کند و از غفلت آنان استفاده کند، اما بسیاری از این جوانان برگشتند.

مسئول سازمان بسیج ادارات و دستگاه‌های اجرایی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به نقش بسیج در بالابردن انگیزه مردم تصریح کرد: بسیج در میدان‌های گوناگون، در حوزه‌های پیشرفت، صنایع و فناوری‌های نوین حضور دارد و در غم و شادی مردم شریک است و این یکی از جلوه‌های زیبا و بی بدیل حضور بسیج در کنار مردم است.

وی با بیان اینکه قریب به یک دهه است که واژه اقتصاد مقاومتی به کار می‌رود، افزود: هر جا کار را مردمی کردیم از آن سود بردیم و به بهترین نتیجه ممکن رسیدیم که نمونه بارز آن جنگ هشت ساله بود که امروز تئوریسین‌های نظامی دنیا از فتح خرمشهر به عنوان قله دفاع مقدس یاد می‌کنند و  دستاورد‌های فتح خرمشهر در دانشگاه‌های نظامی دنیا تدریس‌می شود.

بختیاری بیان کرد: اقتصاد مقاومتی یا مردمی زمانی شکوفا خواهد شد که به دست مردم بیفتد، اقتصاد مقاومتی یعنی مردمی کردن اقتصاد که اقتصاد در لایه‌های مختلف مقاوم شود و در مقابل تکانه‌های بیرونی و دشمنی دشمنان مستحکم بایستد.
امروز بسیج مقتدرانه در مقابله با دشمنان نابکار در وسط میدان ایستاده است
انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار