خبرهای داغ:
حجت الاسلام الیاس نجاری در گفتگو با بسیج:

اقدامات دشمنان برای تحریف انقلاب اسلامی است

همدان-مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به اقدامات دشمنان برای تحریف انقلاب اسلامی گفت: باید تاریخ انقلاب و دفاع مقدس درست نقل، ضبط و تاریخ نگاری شود و درست تبیین شود.
کد خبر: ۹۴۷۳۸۰۰
|
۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸

حجت الاسلام الیاس نجاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، در خصوص دولتمردان و شیوه تعامل آنها با بسیجیان اظهار کرد: دولتمردان ما باید تفکر بسیجی داشته باشند و تا وقتی که مسئولین و مدیران به فرهنگ بسیجی باور نداشته باشند و به ارزش شجره طیبه بسیج توجه نکنند؛ به یقین سرعت انقلاب آن گونه که ما انتظار داریم پیش نمی‌رود و این یک اصل مهم است.

وی با تأکید بر تعامل دولتمردان با قشر بسیج که اکثریت جامعه ما با این تفکر آشنا هستند گفت: حضرت امام(ره) به این مسئله تأکید ویژه‌ای داشتند و می‌فرمایند: «من دست یکایک پیشگامان رهایی را می‌بوسم و می‌دانم که اگر مسئولین نظام اسلامی از شما غافل شوند به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت.»

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: لازمه موفقیت و پیروزی یک دولت و دولتمردان در عرصه‌های مختلف، اعتبار دادن به تفکر بسیج و بسیجی است، هر دولتی که این تفکر را قبول نکند و با بسیجیان و دلسوزان نظام همراه نباشد به یقین موفقیت چندانی نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه از الزامات پیروزی و موفقیت دولتمردان، همراهی با بسیجیان و توجه به تفکر بسیجی است، افزود: از جمله مسائلی که دین اسلام به آن توجه دارد و پیامبران و ائمه معصومین(ع) در حکومت‌داری خود به آن توجه داشتند، بُعد اقتصادی یک حاکمیت دینی است.

نجاری با بیان اینکه امیرمؤمنان علی(ع) در نامه خود به مالک اشتر نخعی به عنوان استاندار مصر چهار محور را توصیه می‌کند، ادامه داد: اولین محور جمع آوری مالیات از مردم است، قبل از اینکه به عمران، آبادانی و اصلاح بُعد معنوی، معرفتی، اعتقادی و امنیتی مردم توجه کند، می‌فرماید وظیفه اول جمع آوری مالیات است که نشان می‌دهد اسلام از مسائل اقتصادی غافل نیست و این عهدنامه گویای این است که اسلام در  کنار مسائل معنوی و اعتقادی به بُعد اقتصادی و مسائل مادی و دنیوی انسانها هم توجه دارد و از اولویت‌های حکومت اسلامی توجه به مسائل اقتصادی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ابراز کرد: اهمیت مسائل اقتصادی در حاکمیت دینی و شعارهایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی طی سال‌های اخیر در ابتدای سال اعلام می‌کنند و بیش از یک دهه محور شعارهای سال را مسائل اقتصادی قرار داده‌اند، این پیام مهمی است که رهبر معظم انقلاب به عنوان ولی فقیه؛ اقتصاد را از ارکان مهم حاکمیت دینی می‌دانند و به مسئولین نظام تأکید دارند که محور اقدامات ما مسائل اقتصادی است و نباید از رفاه مردم و بُعد اقتصادی و پیشرفت اقتصادی جامعه غافل شد.

* شاهرگ‌های نظام اقتصادی اسلام در دست افراد غیرانقلابی است

وی با بیان اینکه متاسفانه شاهرگ‌های نظام اقتصادی کشور در دست افراد غیرانقلابی افتاده است، افزود: اولویت آنها؛ منافع فردی، گروهی و حزبی است. نجاری هدف دشمن از تحریم‌ها ظالمانه را تضعیف و ضربه زدن به اقتصاد نظام اسلامی است.

نجاری با اشاره به بحث امنیت ادامه داد: اگر امنیت در کشور نباشد به یقین ضربه‌ای به بُعد اقتصادی کشور وارد می شود و واردات و صادرات آسیب می‌بیند و سرمایه‌گذاری رو به افول می‌رود بنابراین اقتصاد رکن مهمی است که در عرصه کنونی اهمیت آن بیش از سایر مسائل است.

وی گفت: بسیجیان و دلسوزان نظام و انقلاب باید در این عرصه نیز وارد شوند، دانشگاهیان، اهل فکر، اندیشه و افرادی که می‌توانند کاری برای تقویت بُعد اقتصادی مردم داشته باشند؛ از اقدامات کوچک تا بزرگ تا حد کلان وارد عرصه شوند تا این خلأ کشور حل شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه دولت فعلی با همکاری سایر قوا و نهادهای دلسوز وارد عرصه شده است و امید است با همکاری و تعامل شایسته ای که بین قوای سه گانه وجود دارد و همچنین تلاشهای جهادی رئیس جمهور محترم، بُعد اقتصادی کشور هم تقویت شود، عنوان کرد: با توجه به شکست دشمن در فتنه اخیر، آینده اقتصاد نظام هم امیدوار کننده و روشن است.

وی با اشاره به اقدامات دشمنان برای تحریف انقلاب اسلامی ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب از سالیان متمادی تأکید دارند که باید تاریخ دفاع مقدس درست نقل، ضبط و تاریخ نگاری شود، تاریخ انقلاب باید درست تبیین شود چرا که دشمن می‌خواهد انقلاب اسلامی و شخصیت حضرت امام (ره) را تحریف کند لذا بر اندیشمندان و خواص جامعه به ویژه حوزویان و دانشگاهیان لازم است  منظومه‌های فکری و اندیشه‌های الهی حضرت امام خمینی (ره) را درست به جوانان امروزی انتقال دهیم.

نجاری خاطرنشان کرد: هشدار رهبر معظم انقلاب این است که انقلاب و دفاع مقدس در معرض تحریف قرار دارد؛ بنابراین باید دلسوزان انقلاب وارد عرصه شوند و دفاع مقدس و انقلاب را آن طور که هست بیان کنند و این عرصه جهاد و به تعبیر رهبری «جهاد کبیر» و عرصه فرهنگ و تاریخ است.

وی گفت: باید امروز در این عرصه وارد شویم و قلم به دست بگیریم و با قلم خود با دشمن مبارزه کنیم و انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و ارزش‌های انقلاب را آن طور که هست به نسل امروز انتقال داد و ثبت کرد تا نسل بعد، تاریخ صحیح انقلاب را بدانند بنابراین اگر ما کوتاهی کنیم دشمن مشغول تاریخ نویسی برای انقلاب خواهد بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عنوان کرد: حضور بسیج در عرصه‌های مختلف از جمله ثبت، ضبط و انعکاس عملکرد بسیج در فعالیت‌های امروز و فتنه اخیر اگر به درستی منعکس نشود دشمن این را هم تحریف کرده و وارونه به نسل‌های آینده منعکس خواهد کرد و این همان «جهاد تبیین» و «جهاد کبیر» است.

* امیدآفرینی از مصادیق بارز «تواصی به حق» و «تواصی به صبر» است

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر «تواصی به حق» و «تواصی به صبر» گفت: از جمله مصادیق بارز «تواصی به حق» و «تواصی به صبر» امیدآفرینی است؛ نباید جوان امروزی از دین و از آینده انقلاب، ناامید شود اگر ناامید شد، تزلزل انقلاب هم شروع شده بنابراین وظیفه ما است که نسبت به امیدآفرینی در جامعه اقدام کنیم.

نجاری با اشاره به شیوه امیدآفرینی گفت: ما باید موفقیت، نتایج و ثمرات انقلاب اسلامی را با سایر انقلاب‌ها و مقاطع مختلف تاریخی قبل از انقلاب اسلامی مقایسه کنیم؛ ثمرات انقلاب اسلامی بدون تردید در مقایسه با تمام مقاطع تاریخی گذشته ایران اسلامی بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه دشمن این موفقیت را با کم رنگ نشان داده و با چهره منفی به جوانان امروزی منعکس می‌کند، خاطرنشان کرد: دشمن همه چیز را وارونه جلوه می‌دهد لذا رهبر معظم انقلاب اسلامی بر فریضه «جهاد تبیین» تأکید دارند. وظیفه نسل امروز، بسیجیان و دلسوزان نظام در عصر کنونی این است که به تبیین این موفقیت‌ها بپردازند چراکه در مقایسه با کشورهای قویّ دنیا، کشورهای اروپایی و آمریکایی در بعد علمی، نظامی و بسیاری از موارد جزء برترین‌ها در دنیا هستیم که اینها باید به مردم منعکس شود چرا که بسیاری از جوانان ما از آنها بی‌خبر هستند.

وی عنوان کرد: این آشوبگران که اخیرا وارد خیابان‌ها شدند و اغتشاش می کنند، دلیل حضور  اکثر این افراد، جهل است چرا که تاریخ گذشته را نمی‌دانند و از خیانت های رژیم منحوس پهلوی بی‌اطلاع هستند و دشمن با تبلیغات خود شاه ملعون را خادم و نظام انقلاب اسلامی را خائن معرفی می‌کند که در وهله اول این قدرت رسانه است که باید به آن توجه داشته باشیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ابراز کرد: باید موفقیت‌ها و پیروزی‌هایی که اکثر آنها بی‌نظیر است در مقایسه با کشورهای اروپایی و آمریکایی و قدرتمندترین کشورها بیان شود اما گاهی به خاطر ضعف رسانه‌ای دولت‌ها یا به خاطر خیانت برخی از افراد منعکس نشده و دشمن از این ضعف ما استفاده کرده و وقایع را وارونه جلوه می‌دهد.

وی عنوان کرد: نسل امروزی از موفقیت‌های انقلاب اسلامی بی‌اطلاع هستند بنابراین باید از طریق رسانه‌ها، مطبوعات و نشریات عملکرد نظام اسلامی، ثمرات و نتایج آن به نسل امروز و آینده منعکس شود و این کاری است که بسیجیان ما در رسانه و مطبوعات می‌توانند انجام دهند و مجاهدانه وارد شوند و خدمات انقلاب اسلامی را به نسل‌های امروز و آینده منعکس کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات