خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام نجاری عنوان کرد

ورع، كوشش، پاكدامنى و درستكارى چهار ویژگی یک مدیر موفق در حاکمیت دینی

همدان-مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان با اشاره به نامه امام علی (ع) به عثمان بن حنيف گفت: ورع، كوشش، پاكدامنى و درستكارى از مهمترین ویژگی‌های یک مدیر موفق در حاکمیت دینی است.
کد خبر: ۹۵۰۴۳۸۵
|
۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام الیاس نجاری در اولین جلسه کارکنان نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان همدان در سال جدید ضمن تسلیت شهادت مولای متقیان امیرمومنان امام علی (ع) به شرح نامه آن حضرت به حنیف پرداخت و اظهار کرد: ایشان خطاب به حنیف می‌فرمایند «اى پسر حنيف آگاه باش كه پيشواى شما از دنياى خود به دو جامه‌ كهنه و از خوراكش به دو گرده‌ نان قناعت كرده بدان كه شما بر چنين كارى قدرت و نيرو نداريد ولى مرا بپرهيزكارى و كوشش و پاكدامنى و درستكارى يارى كنيد».

وی با بیان اینکه ورع یک مرتبه بالاتر از تقوا است، افزود: امام علی(ع) فرموده‌اند ورع عبارت است از «توقف در برابر شبهات»؛ بنابراین ورع ترک گناه یقینی نیست بلکه ورع ایستادن در برابر شبهه و نزدیک نشدن به شبهه است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان با اشاره به ویژگی‌های یک مدیر موفق عنوان کرد: مدیر موفق کسی است که نه تنها از گناه بپرهیزد، بلکه بالاتر از آن، نباید به هیچ وجه به گناه نزدیک شود.

وی با اشاره به نامه امام علی (ع) به عثمان بن حنيف افزود: ورع، كوشش، پاكدامنى و درستكارى از مهمترین ویژگی‌های یک مدیر موفق در حاکمیت دینی است.

نجاری با بیان اینکه با ورع بودن یعنی اجتناب از شبهات و فاصله گرفتن از مواضع گناه امکان‌پذیر است، گفت: در قرآن کریم بارها از واژه «لاتقربوا» استفاده شده است که بسیار موکدتر از واژه «لاتفعلوا» است بنابراین بر مدیران حکومت اسلامی لازم است به برخی گناهان اصلاً نزدیک هم نشوند چه برسد به انجام آن.

وی در ادامه تلاش زیاد و مجاهدانه، عفت و پاكدامنى در شکم، زبان، فکر و ... و همچنین درستكارى را از شاخص‌های اصلی مدیران در جامعه اسلامی بیان کرد و ضمن دعوت حاضرین در جلسه به کار مجاهدانه و مخلصانه تصریح کرد: رعایت احترام و شأن مراجعه کنندگان و ارتباط بیش از پیش با بسیجیان یکی از مواردی است که باید به آن اهتمام ویژه داشت و توجه کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات