خبرهای داغ:

مدیریت آسیب های اجتماعی نیازمند تغییر رویکرد است

معاون اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه مدیریت آسیب های اجتماعی نیازمند تغییر رویکرد است گفت: احصای آسیب های اجتماعی نیازمند برقراری ارتباط با مردم و فراهم سازی ساز و کارهای مورد نیاز در این راستا است.
کد خبر: ۹۴۷۷۷۰۸
|
۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، رضوانی نژاد در کارگاه یک روزه توانمند سازی مدیران اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین که با حضور مسئولان استانی در سالن جلسات بسطامی سپاه استان سمنان برگزار شد با بیان اینکه نقش و ارتباط اجتماعی افراد باعث پدیده های اجتماعی می شود اظهار داشت: رفتار افراد در جامعه نتیجه جایگاه و روابط اجتماعی آن ها است و نه شخصیت افراد.

وی با تأکید بر اینکه برای شناسایی آسیب های اجتماعی که بزرگ ترین خطر برای کشور است باید خود را در خانواده هایی که دچار این مشکلات هستند قرار دهیم، گفت: برای حل و فصل آسیب های اجتماعی نظیر طلاق و اعتیاد و ... بر خلاف حوزه فرهنگی نیاز به کار میدانی است.

معاون اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین افزود: مردم جامعه باید خدمات و کارهای انجام شده را همسو و هم راستا با نیازهای خود ببینند که اگر غیر این باشد باعث از بین رفتن سرمایه اجتماعی دستگاه ها همچون بسیج می شود.

رضوانی نژاد ادامه داد: برای تقویت این سرمایه که یکی از اصلی ترین سرمایه هاست باید به برقراری ارتباط، ایجاد اعتماد و امنیت توجه ویژه کرد و مهم ترین و ضروری ترین آنها برقراری ارتباط با مردم است.

وی این نکته که رفع نیاز مهمتر از توزیع خدمات است، گفت: مردم نیازهای متفاوتی دارند و باید با توجه به نیازهای افراد خدمات ارائه شود تا خدمات ارائه شده کارآمد باشد.

معاون اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین گفت: طرح اصلی ما اداره آسیب های اجتماعی، جمعیت، امر به معروف و نهی از منکر است که تا زمانی که نتوانیم ساز و کارهای ارتباط با مردم را فراهم کنیم این طرح ها فایده ای ندارند.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار