رئیس سازمان بسیج مستضعفین

تلاش برای یک سالانه برگزار کردن جشنواره تئاتر بسیج وجود دارد

رئیس سازمان بسیج گفت: یک سالانه شدن جشنواره تئاتر بسیج بعنوان یک رویداد بزرگ از مهمترین رویکردهای این سازمان است.
کد خبر: ۹۴۷۸۰۹۷
|
۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۴:۲۰

تلاش برای یک سالانه برگزار کردن جشنواره تئاتر بسیج وجود دارد

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، سردار غلامرضا سلیمانی روز جمعه در آئین اختتامیه سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج در استان بوشهر افزود: این جشنواره نمایانگر تنها بخشی از استعداد‌های هنری کشور است و با توجه به ظرفیت هنرمندان متعهد بسیجی باید تلاش شود که این برنامه یک سالانه برگزار شود.

وی تاکید کرد: حمایت همه دستگاه‌های اجرایی و مسئول از جشنواره تئاتر بسیج لازم و ضروری است.

سلیمانی ادامه داد: هم اینک عصر فرهنگ، هنر و رسانه است و اگر رسانه را یک ابزار تلقی کرد این دوره بعنوان دوره فرهنگ و هنر شناخته می‌شود.

وی با اشاره به دوره‌هایی از جمله رنسانس که با فرهنگ و هنر آغاز شده اند گفت: در دوره رنسانس به دلیل اینکه آدم‌های آغازگر آن دوره جدید خود را بی نیاز از هدایت الهی می‌دانستند با وجود خلق آثار فراوان، انتشار عقاید، آراء، نظریات متنوع، تولید مکاتب فلسفی، سیاسی و اقتصادی متعدد امروز به این نقطه رسیده اند.

سلیمانی اضافه کرد: پیروزی انقلاب اسلامی عصر جدیدی از فرهنگ و هنر در سایه سار هدایت الهی است؛ این همان تفاوت بین تمدن غرب و تمدن ایرانی اسلامی است.

وی ادامه داد: اگر تمدن ایرانی اسلامی قرن چهارم و پنجم هجری شمسی را با تمدن غربی قرون معاصر (قرن ۱۹ و ۲۰ میلادی) مقایسه کرد متوجه می‌شویم در دوره‌ای که انقلاب اسلامی آغاز گر آن است شاهد یک تلالو و درخشش بی نظیر و بی بدیلی برای بشریت خواهیم بود.

سلیمانی افزود: بسیج هنرمندان به معنی علمداری و گسترش یک تفکر در جامعه هنری برجسته به همه فنون و سجایای اخلاقی و مجهز به همه تکنیک‌ها و تاکتیک‌ها و ابزار هنری به روز و جدید در کشور است.

رئیس سازمان بسیج ادامه داد: هنر تئاتر در کشور ظرفیت‌های گسترده و وسیعی را شامل می‌شود و به طور یقین این سازمان می‌تواند زیربنای پرورش هنرمندان بزرگ و الگو در عرصه جهانی شود و هرگونه هزینه کرد در این عرصه نوعی سرمایه گذاری به شمار می‌رود.

وی با تاکید براینکه هرگونه ناملایمات در این عرصه قابل جبران است گفت: اگر در عرصه بسیج هنرمندان ناملایماتی بوده به طور حتم با تدوین نقشه راه هدفمند و با چشم انداز روشن با همکاری، همفکری و اندیشه ورزی شما هنرمندان قابل برطرف شدن است.

سلیمانی با بیان اینکه ملت ایران بدون تردید فرهنگی‌ترین ملت دنیا است گفت: این ملت می‌تواند مشکلات خود را به خصوص در عرصه فرهنگ و هنر حل کند و در سطح جهان نمونه باشد.

بدهی‌های گروه‌های هنری پرداخت شود

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به بدهی دست اندارکاران سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج گفت: از رئیس سازمان بسیج خواسته شد که کل مبلغ بدهی گروه‌های هنری پرداخت شود.

تلاش برای یک سالانه برگزار کردن جشنواره تئاتر بسیج وجود دارد

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری همچنین از رئیس سازمان بسیج هنرمندان و هیات رئیسه این سازمان خواست هر سال تخمین اعتباری در این خصوص بزنند تا در اعتبارات سپاه لحاظ شود.

امام جمعه بوشهر در خصوص هنر و مبانی معرفتی گفت: اولین هنرمند خداوند است و تمامی هنر و هنرمندان تجلی صفتی از صفات الهی خداوند هستند براین اساس هنر مقدس است و هنرمند و محصول هنری او که به رنگ خدا است دارای حریم و حرمت است.

صفایی بوشهری با اشاره به اینکه بوشهر استانی است که هنر از دیرباز در آن ریشه دارد ادامه داد: تئاتر هنری زنده، چابک و ساده است و، چون از دل برمی‌آید و بر دل می‌نشیند و همیشه در خاطره‌ها ماندگار است برهمین اساس اصحاب تئاتر ریشه هنر‌های نمایشی هستند.

امام جمعه بوشهر بر ضرورت حمایت از اصحاب هنر متعهد به شکل‌های مختلف تاکید کرد و گفت: اگر از هنر و هنرمندی که دارای تعهد با هویت دینی و ملی هستند حمایت نشود به طور قطع این هنر آئینی دچار نزول می‌شود.

وی گفت: تمام اصحاب هنر تئاتر بر یک چیز متفق هستند که به دلیل کمبود اعتبارات و ضعف در اقتصاد تئاتر دارای مشکلات عدیده هستند به همین دلیل باید مدیریت دانش بنیان اقتصاد تئاتر صورت گیرد و اعتبارات لازم در سطح ملی و استانی لحاظ شود.

صفایی بوشهری همچنین بر توسعه و تعمیق دانش و هنر تئاتر با ایجاد مراکز آموزشی و عالی هنر‌های نمایشی، تجلیل و تقدیر از شخصیت‌های برجسته و توانمند تئاتر مقاومت و تولیدات هنری ارزشمند، برگزاری جشنواره جهانی تئاتر مقاومت و بسیج در ایران و آغازی برای آزادی هنر از اسارت جهان استکبار، ایجاد و توسعه زیرساخت‌های تئاتر، ایجاد بانک هنر‌های نمایشی و ارائه موضوعات پیشنهادی برای کسانی که متن می‌نویسند و به کارگردانان ارائه می‌کنند تاکید کرد.

دبیر سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج کشور گفت: هنرمندان بسیجی در این جشنواره متعهدانه، مجدانه و بزرگوارانه حمایت کردند و حضور داشتند.

تلاش برای یک سالانه برگزار کردن جشنواره تئاتر بسیج وجود دارد

سعید نجفیان افزود: از ۶۹۱ گروه هنری از ۳۱ استان کشور در نهایت ۳۵۰ هنرمند در قالب ۳۳ گروه هنری از ۲۲ استان کشور در سیزدهمین جشنواره تئاتر حضور یافتند.

وی بیان کرد: در این شرایط تئاتر بسیج و در صحنه خیابان کار کردن و بسیجی بودن خیلی سخت است، اما این هنرمندان با تعهدی که داشتند صحنه را خالی نکرده و با اراده‌ای قوی حاضر شده و تا پایان ماندند.

وی ادامه داد: بچه‌های هنری در این مدت خون دل زیادی خوردند و پای اعتقادات خود ایستادند.

نجفیان اضافه کرد: هرچند به دلیل هوای خوب بوشهر هتل و محل اسکان به اندازه کافی وجود نداشت، اما با اجرا‌های خوب و گرمی که گروه‌های هنری داشتند و با انرژی‌های مثبت کاستی‌ها قابل چشم پوشی و پشت سر گذاشته شد.

وی با انتقاد از اینکه چرا باید جشنواره تئاتر بسیج ۲ سالانه برگزار شود در حالی که هنرمندان و ظرفیت‌های زیادی دارد گفت: آیا وقت آن نرسیده که با یک برآورد و اعتبار خوب این جشنواره سالانه برگزار شود.

نجفیان اظهار کرد: اعتبارات تخصیصی تنها کفاف بخش کوچکی از جشنواره شد و هنوز به گروه‌های هنری بدهکار هستیم.

سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج از ۲۸ آذر ماه به مدت چهار روز در استان بوشهر برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا
ارسال نظرات