حجت الاسلام راجی در اجتماع بصیرتی مردم خواف بیان کرد:

جهادتبیین ناظر بر حرکت دشمن است/دشمن به دنبال تحریف جمهوری اسلامی است

مدیر اندیشکده راهبردی سعداء جهادتبیین را ناظر برحرکت دشمن دانست و گفت: در اینجا باید اصول و مبانی مهم همانند همانند آزادی، عدالت، استقلال و استکبار ستیزی مورد هجمه دشمن درست تبیین شود تا جلوی تحریف گرفته شود.
کد خبر: ۹۴۸۱۵۰۱
|
۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضویی، حجت الاسلام محمد حسین راجی، مدیر اندیشکده راهبردی سعداءدر آیین گرامیداشت سومین سالگرد سردار دلها که در سالن شهید مدرس شهرستان خواف با محوریت جهاد تبیین برگزار شد، اظهارکرد: جهاد تبیین ناظر بر حرکت دشمن است که ببینیم دشمن از کجا حرکت کرده سپس برای دفع آن عملیات طراحی و اقدام کنیم.

وی با اشاره به فرازی از فرمایش رهبر معظم انقلاب در فروردین ماه ۹۷ در حرم امام رضا (ع) که فرمودند؛ امروز مهمترین چالش کشور ما یک چالش ذهنی است، تصریح کرد: یعنی در ذهن دانش آموزان یک سری مسایل وجود دارد که با واقعیت همخوانی ندارد و در این فضا جهاد تبیین عامل نجات دهنده است.

این مدرس حوزه بیان کرد: امروزه دشمن به دنبال تحریف جمهوری اسلامی است بطوریکه اگر جمهوری اسلامی بزرگترین خدمات عالم بشریت را هم که انجام دهد، مورد توهین و ناسزا قرار می گیرد و حتی اگر در غرب هم بزرگترین خیانت ها انجام شود باز جمهوری اسلامی مورد توهین قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه امروزه جوانان به دلیل این تحریفاتی که دشمن به وجود می آورد دچار یک سری ابهامات و شبهات شده اند و به دنبال مقایسه ایران با کشورهایی همچون امارات و غیره است، اضافه کرد: کشور امارات دو سال پیش ماهواره را راه اندازی کرده که آمریکا آن را طراحی و انگلیس آن را ساخت و ژاپن آن را پرتاب کرد و کشور امارات در فرایند آن هیچ نقشی نداشت در حالیکه جمهوری اسلامی ۱۵ سال پیش ماهواره را طراحی، ساخت و پرتاب کرد اما تحریف های به وجود آمده سبب شده تا جوانان این دستاوردهای انقلاب را نبینند.

راجی ادامه داد: در جهاد تبیین باید اصول و مبانی مهم مورد هجمه دشمن تبیین شود، اصولی همانند آزادی، عدالت، استقلال و استکبار ستیزی و غیره که دشمن در تلاش است عملکرد ما را نسبت به این اصول زیر سوال ببرد و وجه جمهوری اسلامی را خراب کند.

وی اضافه کرد: همچنین در جهاد تبیین باید با تطهیر و بزک پهلوی مقابله کرد، چرا که دشمن در تلاش است حکومت فاسد پهلوی را بزک کند تا ثابت کند که در دوران پهلوی مردم در رفاه بودند اما قدر نشناختند و حالا پس از چهل سال انقلاب بفهمند که اشتباه کرده اند و حکومت را عوض کنند درحالیکه در زمان پهلوی بحران تورم و مشکلات بسیاری وجود داشت که آن ها را بیان نمی‌کنند و مشکلات آن دوران را مطرح نمی کنند.

این پژوهشگر افزود: لذا از دیگر برنامه های جهاد تبیین برای روشن نمایی، شفاف سازی و مقابله با بزک و تطهیر پهلوی، بیان دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی به مردم است که در کتاب صعود چهل ساله، ۱۹ هزار سند بین المللی در خصوص این دستاوردها را بررسی کرده ایم.

وی ادامه داد: میانگین عمر افراد در جامعه ما قبل از انقلاب از تمام کشورهای منطقه به جز افغانستان پایین بود اما اکنون میانگین عمر افراد در کشور ما از کشورهای منطقه بالاتر است که این نیز یکی از دستاوردهای نظام و انقلاب است. همچنین در این چهل سال انقلاب، بالاترین رشد شاخص توسعه انسانی را داشتیم.

راجی بیان کرد: اگر نگاهی به انقلاب و اثرگذاری آن داشته باشیم میبینیم که انقلاب بسیار موثر بوده و در عرصه های مختلف به خوبی درخشیده طوری که دشمن برای از بین بردن جایگاه نظام و انقلاب، ضعیف کردن و ضربه زدن با آن تاکنون ۱۷ هزار نفر از مقامات، نخبگان، فقها و دانشمندان ایران را ترور کرده که این نشان‌دهنده ترس دشمن از جایگاه و قدرت جمهوری اسلامی است.

وی افزود: اگرچه در کشور مشکلاتی وجود دارد اما دشمن می خواهد مشکلات را به پای گفتمان انقلاب بگذارد درحالیکه هر زمان انقلابی عمل کردیم موفق شدیم و مشکل آن جایی ایجاد می شود که از انقلاب و گفتمان انقلاب روی برگردانیم.

خبرنگار: پوریا کاشانی راد

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار